ارزان ترین منطقه پایتخت کجاست؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش‌ها از قیمت خرید و فروش خانه در سایر مناطق مختلف پایتخت نشان می‌دهد که هر کدام از 22 منطقه واکنش متفاوتی به بازار مسکن داشته‌اند.
قیمت خرید و فروش خانه
هرچند در ماه‌های منتهی به آبان‌ماه با کاهش قابل توجه معاملات، قیمت خرید و فروش خانه در بازار مسکن، روند نزولی پیدا کرد، اما آمار آذرماه وزارت راه و شهرسازی از تغییر جهت بازار مسکن حداقل در این ماه خبر می‌دهد؛ به‌طوری که برآوردها نشان می‌دهد که در این ماه با معامله بیش از ۹ هزار واحد مسکونی، میزان خرید و فروش‌ها در بازار مسکن رشد ۱۳۷ درصدی داشته و در کنار آن، قیمت خانه نیز بار دیگر افزایشی شده است.

به گزارش مجله دلتا بازار مسکن در هر یک از ۲۲ منطقه تهران با توجه به رشد ساخت و ساز در سال‌های گذشته روند متفاوتی داشته است. در شرایطی که معاملات واحدهای مسکونی در برخی مناطق تهران کاهشی بوده، مناطق شمالی تهران سطح معاملات خود را تا حدی حفظ کرده‌اند و کاهش قدرت خرید بر طبقات درآمدی بالای جامعه تاثیری نداشته است. در کنار آن، فاصله قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

آخرین گزارش بانک مرکزی

این گزارش می‌گوید فاصله میان گران‌قیمت‌ترین و ارزان‌قیمت‌ترین منطقه تهران، در هر متر به بیش از ۲۵ میلیون تومان رسیده و میانگین قیمت خانه در تهران از هر متر مربع ۱۳.۵ میلیون تومان فراتر رفته است. بر اساس گزارش بانک مرکزی منطقه یک تهران با ثبت عدد متری ۳۱ میلیون تومان، بالاترین قیمت خانه در پایتخت را به خود اختصاص داده است و پس از آن منطقه سه با ۲۳ میلیون، منطقه دو با ۲۰ میلیون، منطقه ۶ با ۱۷.۵ میلیون، منطقه ۵ با ۱۶ میلیون و منطقه ۴ با ۱۴.۸ میلیون تومان در رده‌های بعدی هستند.

فاصله میان قیمت‌ها در منطقه یک با سایر مناطق و همچنین ۶ منطقه گران‌قیمت تهران با سایر مناطق شهر باعث شده میانگین قیمت در پایتخت به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند تا جایی که تنها همین ۶ منطقه قیمتی بالاتر از میانگین ارایه شده دارند و در ۱۶ منطقه باقیمانده اعداد پایین‌تر از ۱۳.۵ میلیون تومان اعلام شده است.

ارزان‌ ترین منطقه پایتخت

براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی از قیمت خرید و فروش خانه منطقه ۱۸ همچنان رتبه نخست را در میان مناطق ارزان‌ پایتخت دارا است. میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه ۶.۵ میلیون تومان اعلام شده است. پس از آن، منطقه ۲۰ با ۶.۷ میلیون، منطقه ۱۷ با ۷.۴ میلیون، مناطق ۱۲ و ۱۵ با ۷.۸ میلیون و مناطق ۱۶ و ۱۹ با ۸.۳ میلیون تومان در رده‌های بعدی هستند.

در آمار خرید و فروش‌های آذرماه مشخص می‌شود که همچنان رکود در مناطق کم درآمدتر شهر خود را نشان می‌دهد، اما در مناطق شمالی معاملات رونق گرفته است. در ماهی که گذشت منطقه پنج تهران به تنهایی بیش از ۱۵۰۰ معامله را به نام خود ثبت کرده و این در حالی است که مجموع معاملات مناطق ۱۵ تا ۲۲ تهران به این عدد نمی‌رسد. مناطق ۴، ۲، ۱۰ و ۱۴ نیز دیگر مناطقی بوده‌اند که در این ماه میزان بالایی معامله را به خود اختصاص داده‌اند.

۲ دیدگاه

  1. فتحی

    ۲۹ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  2. روزبهانی

    ۲۸ دی ۱۳۹۸ در ۶:۵۵ ب٫ظ

    قیمت ها خیلی بالاست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…