خواص شگفت انگیز گل ساعتی

۶
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گل ساعتی را دست کم نگیرید! این گیاه زیبا و خوش رنگ و لعاب بدن شما را در برابر بسیاری از بیماری ها بیمه می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید.
خواص گل ساعتی

گل ساعتی را دست کم نگیرید. این گیاه دارویی با گلبرگ های آبی روشن و شکل عجیبش در طب سنتی جایگاه خاصی دارد، گلبرگ و میوه این گل مثل چای سبز خاصیت ضد سرطانی دارد، اگر اختلال خواب یا افسردگی دارید، گل ساعتی دوای درد شما است؛ یک فنجان دمنوش گل ساعتی با خواص درمانی بی‌نظیرش را مهمان مجله دلتا باشید.

میوه گل ساعتی

گل ساعتی چیست؟ 

یک گیاه دارویی زیبا و فوق‌العاده! گل ساعتی به نام‌های دیگری مثل مای پاپ، انگور شور یا آلویی معروف است. این گیاه بومی آمریکای شمالی است و معمولا در کنار ترکیب دارویی و گیاهی بابونه و سنبل الطیب مصرف می‌شود. گلبرگ های گل ساعتی به رنگ آبی روشن، بنفش یا سفید  خواص درمانی و پزشکی زیادی دارند که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

گل ساعتی

خواص درمانی گل ساعتی 

درباره خواص گل ساعتی چه می‌دانید؟ آیا تا به حال دمنوش گل و گیاه ساعتی را امتحان کرده‌اید؟ عطر و طعم جوشانده این گیاه مثل آویشن و اسطوخودوس شما را آرام می‌کند البته خواص پزشکی و درمانی این گیاه همچنان ادامه دارد …

  • درمان اضطراب و افسردگی

 گیاه، میوه و بذر گل ساعتی اضطراب و افسردگی را برطرف می کند. آلکالوئیدهای موجود در گل ساعتی مانند کریسین و بنزوفلاون (گاما آمینو بوتریک اسید) فعالیت هورمون های مغزی را افزایش می‌دهند و می‌توانند سلول‌های عصبی مغز را آرام کنند. دمنوش این گیاه مانند گل گاو زبان سیستم عصبی را آرام می‎کند و همچنین به اعصاب کمک می‌کند تا پیام درد را دریافت نکند.

  • درمان اختلال خواب

اگر مشکل اختلال خواب دارید، دمنوش گل ساعتی را امتحان کنید. گل ساعتی مثل یک دیازپام قوی و شل‌کننده عضلات عمل می‌کند و می‌تواند شما را به یک خواب عمیق و طولانی فرو ببرد. بهتر است قبل از خواب یک فنجان دمنوش گل ساعتی بنوشید.

  • کاهش علائم یائسگی

گل ساعتی یک گیاه مفید برای قاعدگی و یائسگی خانم ها و کاهش علائم و درد مربوط به آنها است. این گیاه علاوه بر خاصیت آرام‌بخشی علائم یائسگی مثل تعریق شبانه و گرگرفتی را از بین می‌برد.

  • درمان بیش فعالی

اگر شما یک کودک بیش فعال دارید یا خودتان به این عارضه مبتلا شده‌اید، دمنوش گل ساعتی می‌تواند هورمون های بدن شما را تنظیم و بیش فعالی و علائم آن را کنترل کند.

بذر گل ساعتی

  • کنترل قند خون با میوه گل ساعتی

پوست میوه گل ساعتی زرد می‌تواند به کاهش مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت درجه دو کمک کند. میوه گل ساعتی مثل بامیه به عنوان یک جایگزین مناسب برای کنترل قند خون شناخته شده است.

  • خاصیت ضد سرطانی گیاه و بذر گل ساعتی

ویتکسین و آپیژنین موجود در بذر گل ساعتی اثرات قوی ضد سرطان دارند؛ نوشیدن یک فنجان گل ساعتی به صورت روزانه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف مثل سرطان کبد، سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و سرطان پروستات را کاهش دهد. همچنین برگ‌های گل ساعتی اثر شیمی درمانی را روی فرد بیمار افزایش می‌دهند و باعث تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن می‌شوند.

  • سلامت قلب با دمنوش گل ساعتی

دمنوش گل ساعتی مثل چای ترش، گیاه بابا آدم و دیگر گیاهان دارویی دوست قلب شما است. ویتکسین موجود در گل ساعتی از تصلب شرائین قلب و گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند، آپیژنین و کریسین هم خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهند.

مضرات گل ساعتی

عوارض جانبی گل ساعتی 

مصرف بیش از حد گل ساعتی یا تداخل دارویی با این گیاه ( مثل زعفران ) می‌تواند عوارضی چون خواب آلودگی، سرگیجه  و حالت تهوع را در پی داشته باشد؛ بنابراین در مصرف این دمنوش گیاهی زیاده‌روی نکنید.

هنوز هم مصرف چای سبز، گل گاو زبان، بابونه، آویشن و سنبل الطیب را به این گیاه ترجیح می‌دهید؟ وقت آن رسیده است که تمام دمنوش های گیاهی و دارویی مفید را امتحان کنید؛ نوش جان!

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره فواید دمنوش های گیاهی به مقاله ” خواص چند دمنوش گیاهی ” مراجعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. حمیدرضا

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۲۵ ق٫ظ

    سلام تشکر فراوان

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

      سلام،ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۲۵ ق٫ظ

  3. مسعود

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. مسعود

    ۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

  5. فتحی

    ۲۸ دی ۱۳۹۸ در ۲:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…