تزئین در ورودی خانه با ساده ترین وسایل

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در ورودی خانه مدخلیست که بر اساس مقیاس قامت انسان ها از جنس آهن، چوب، فولاد و... ساخته می شود.
تزئین در ورودی خانه

ورودی خانه از گذشته های بسیار دور تا کنون نزد ایرانیان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار بوده است. در ورودی اولین نقطه قابل مشاهده هر منزلیست که به نوعی می توان گفت که ذوق و سلیقه صاحب خانه را به نمایش می گذارد.

به گزارش مجله دلتا، در گذشته اهمیت در ورودی منازل تا جایی بود که بر روی آن کلون های متفاوتی برای کوبش زنان و مردان به کار می رفت و صاحب خانه با به صدا درآمدن هر کدام از این کلون ها متوجه نوع جنسیت مهمان پشت در می شد و همین در کوب ها زیبایی غیر قابل وصفی را روی درهای ورودی خانه ها ایجاد می کردند. اما متاسفانه با گذشت زمان استفاده ازاین عناصر نمادین و کاربردی به روی در به دست فراموشی سپرده شد و درها تنها  به حفاظی  برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس تبدیل شدند.

با این اوصاف برای تزئین در ورودی خانه باید فکری کرد و بهترین راه را برای تزئین آن به کار برد. گاهی اوقات تصور اغلب مردم این است که برای تزئین خانه و ایجاد تنوع و زیبایی در وسایل آن بایستی هزینه های بسیار گزافی را پرداخت کنند و یا زمان بسیار طولانی را صرف ساخت و ساز ایده های خود نمایند. اما در حقیقت این موضوع صحت ندارد، بلکه با پرداخت هزینه ای بسیار ناچیز و با بکار گیری قوه تخیل می توان از تمامی امکانات موجود در خانه که بلااستفاده مانده اند بهترین ساخت و سازهای خلاقانه را انجام داد.

گونیدر تزئین در ورودی خانه

گونی یکی از عمده وسایلی است که تقریبا در تمامی خانه ها پیدا می شود. این الیاف در هم تنیده شده علی رغم ظاهر ساده ای که دارد بسیار کاربردیست و به راحتی با ایده ای خلاقانه می توان ازآن برای ساخت حلقه تزئینی در ورودی استفاده کرد.

تزئین در ورودی خانه

پارچه ها و ربان ها

استفاده از پارچه ها و ربان ها نیز یکی دیگر از پیشنهادات ما به شماست. تقریبا خانه ای نیست که در آن مقداری پارچه از لباسهای دوخته شده یا بلااستفاده  و ربان های رنگی وجود نداشته باشد. شاید در نگاه اول استفاده از چنین وسایلی بریتان عجیب باشد اما پس از اتمام کار شاهد وسیله تزئینی بسیار زیبایی روی در ورودی خود خواهید بود. تنها زحمتی که باید بکشید این است که مقداری از این پارچه ها و ربانها را با کمک چسب به شکل خلاقانه ای دور حلقه بپیچید و چند شی  تزئینی روی آن بچسبانید.

تزئین در ورودی

گل های قدیمی

تاکنون چند شاخه گل قدیمی را به خاطر عدم استفاده یا از مد افتادگی بیرون انداخته اید؟ اگر کمی با دقت فکر کنیم می بینیم که نیازی به دور انداختن آنها نیست بلکه با شیوه ای هنرمندانه می توان آنها را تبدیل به یک حلقه گل زیبا برای تزئین در ورودی خانه استفاده کرد.

تزئین در

همچنین از سایر وسایل مثل انواع کامواها، کاغذ کشی، برگ درختان خشک شده، میوه درخت کاج، شاخه های گندم و کلی مواد دیگر نیز می توانید برای درست کردن حلقه های زیبا برای تزئین در ورودی خانه خودتان استفاده کنید.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

یک نظر

  1. محمد آراسته فر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۰۶ ب٫ظ

    اصلا نمیپسندم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…