توصیه یک کارشناس برای رونق بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن در گفت‌وگو با ایسنا گفت: انتظار داریم برای حوزه ساخت و ساز مسکن، دولت یک پنجره واحد ایجاد کند تا بخش خصوصی بتواند به راحتی در این فضا نفس بکشد و فعالیت کند.

به گزارش مجله دلتا با افزایش قیمت دلار، گمانه زنی ها در خصوص تحولات اقتصادی در ایران شدت یافته است. در این میان بازار ملک، ساخت وساز و معاملات ملکی جایگاه ویژه ای دارند.

«فرشید پورحاجت» افزود: هرچه هزینه‌های تولید مسکن را در کشور کاهش دهیم، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داده‌ایم. همچنین به هر میزان هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند، می‌توان مسکن مناسب‌تری را در اختیار مردم قرار داد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با بیان این ‌که در سال جدید باید اقدام عاجلی  در این حوزه صورت بگیرد تا شاهد رونق تولید باشیم، تصریح کرد: متاسفانه در ماده ۶۴ قانون مالیات‌ها به صورت کاملا ناعادلانه به بخش خصوصی در حوزه املاک ظلم شده است و هیچکس نیز در این زمینه پاسخگو نیست.

مسکن 4 توصیه یک کارشناس برای رونق بازار مسکن

پورحاجت ادامه داد: این مساله یکی از موانع تولید است و در آینده خواهیم دید که این مساله چه بلایی بر سر حوزه املاک و مسکن خواهد آورد.

وی با بیان این‌که هنوز نتوانسته‌ایم قدرت خرید مردم را متناسب با نیاز آن‌ها تقویت کنیم، گفت: با توجه به این‌که بانک مسکن از محل اوراق تسه، اقدام به افزایش تسهیلات خود کرده است اما متاسفانه تامین نقدینگی برای مردم از طریق اوراق تسه، بسیار سنگین و گران قیمت است و در آینده نیز فشار آن بر روی مردم مشخص می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…