رنگ موی آمبره چیست؟

۸
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رنگ کردن و هایلایت مو، با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. در این مطلب سراغ روش آمبره رفته ایم. با ما همراه شوید.
آمبره

هایلایت مو به شیوه آمبره، یکی از جذاب‌ترین ترندهای دو دهه اخیر بوده است. اما آمبره چیست؟ جذاب‌ترین نمونه‌های آن کدام است؟ در این مطلب مجله دلتا در مورد این تکنیک بیش‌تر بخوانید.

آمبره چیست؟

واژه “آمبره” ریشه‌ای فرانسوی دارد و به معنای سایه‌دار است. آمبره به یکی از تکنیک‌های تغییر رنگ مو گفته می‌شود. ممکن است در بیش‌تر موارد آمبره با بالیاژ اشتباه گرفته شود. بالیاژ شیوه‌ای از هایلایت کردن بخش‌های مختلف ساقه‌ مو به طور تصادفی اما آمبره تکنیکی برای روشن کردن انتهای آن است. آمبره ظاهری دو رنگ ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مو حجیم‌تر به نظر برسد. در تکنیک آمبره، بر خلاف بالیاژ، مرز دکلره به صورت خطی منظم به چشم می‌آید.

مراحل انجام کار

  • در مرحله اول مو باید سشوار کشیده شود تا تمام گره‌های آن از بین برود و مو کاملا یکدست باشد؛ سپس مو را به چند قسمت تقسیم می‌کنند تا کار راحت‌تر انجام شود.
  • بعد از آن، نوبت مهم‌ترین مرحله یعنی دکلره کردن است. پودر دکلره با اکسیدان مناسب ترکیب و بخش‌های پایینی مو با توجه به طرح مورد نظر دکلره و بی‌رنگ می‌شود.
  • ممکن است برای رساندن مو به پایه مورد نظر این مرحله دو بار تکرار شود.
  • با انجام دادن مراحل بالا در واقع مو آمبره شده است، اما ممکن است فردی بخواهد قسمت دکلره شده را رنگ کند، در این صورت با انتخاب رنگ مورد نظر، آن قسمت را رنگ می‌کنند.

آمبره موی مشکی

آمبره موی مشکی

آمبره روی موی مشکی جلوه زیبایی دارد؛ زیرا اختلاف درجه روشنی و تیرگی را به خوبی نشان می‌دهد. انواع آمبره‌های رنگی از جمله شرابی، آبی، فندقی و عسلی روی موی مشکی مناسب است. ممکن است بخواهید قسمت‌های دکلره شده را رنگ کنید. چند پیشنهاد برای آمبره رنگی به شما می‌دهیم.

آمبره دودی

آمبره دودی

دودی رنگی میان نقره‌ای، آبی و زیتونی است و به دلیل هارمونی جذابی که با رنگ مشکی و قهوه‌ای ایجاد می‌کند بین بانوان ایرانی که معمولا موهایی تیره دارند از محبوبیت بالایی برخوردار است. البته لازم به ذکر است برای اینکه رنگ دودی به خوبی روی موی شما دیده شود، باید آن را به رنگ پایه برسانید.

آمبره دودی دارای تناژهای مختلفی از جمله سبز، آبی و خنثی است. هرچی این رنگ به سمت رنگ‌های گرم مایل شود چهره فرد را جوان‌‌تر نشان می‌دهد.

آمبره کاراملی

رنگ مو آمبره کاراملی

رنگ موی کاراملی به عنوان یکی از رنگ‌های گرم از جذاب‌ترین انواع آمبره است. برای جلوگیری از نارنجی شدن مو، ممکن است از واریاسیون نیز کمک گرفته شود. آمبره کاراملی، مناسب فصل بهار و تابستان است و با انواع آرایش‌ های گرم هماهنگ می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با تاثیر رنگ مو در جذابیت ظاهری، می‌توانید مطلب “رنگ مو و تاثیر آن در زیبایی چهره” را مطالعه کنید.

آمبره در منزل

زیبایی آمبره ناشی از ظرافت در رنگ کردن و کیفیت آن است. برای بازگرداندن کیفیت به انتهای ساقه مو که از سایر قسمت‌ها بیش‌تر دکلره شده، با یک روشِ متناسب با جنس موی خود آن را تقویت و از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

مانند سایر تکنیک‌های رنگ کردن مو، محافظت از فولیکول مو در تمام روند کار دارای اهمیت است. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر در این کار حرفه‌ای نیستید از انجام آن در منزل خودداری کنید و کار را به دست متخصصان بسپارید تا موی شما دچار آسیب‌دیدگی نشود. علاوه بر این ممکن است هنگام دکلره کردن، ساقه‌های مو به علت تیرگی ذاتی و ضخامت بالا، دچار قرمزی شود یا بسوزد.

light brown to royal blue 500x557 1 رنگ موی آمبره چیست؟

مراقبت از موی رنگ شده به روش آمبره

طبیعی است که دوست داشته باشید موی شما در تمام مدت خوب به نظر برسد؛ به همین دلیل باید به طور روزانه از آن مراقبت کنید. ماسک موهای تقویتی، ماسک‌های خانگی و شامپوهای مختص محافظت از رنگ مو را به کار ببرید تا علاوه بر حفظ کیفیت آمبره مو، سبب درخشندگی آن شود.

پیشنهاد مطالعه: چنانچه قصد دارید موهای دکلره یا رنگ شده خود را با روغن گیاهی تقویت کنید، توصیه می‌کنیم مطلب ” فواید روغن زیتون برای مو” را مطالعه کنید.

اطمینان حاصل کنید که بدن شما تمام ویتامین‌های مورد نیاز را دریافت می‌کند. در کنار عوامل بیرونی، سلامتی مو در صورت داشتن بدنی سالم تضمین می‌شود.

همانطور که اشاره شد؛ تکنیک‌های متعددی برای تغییر رنگ مو وجود دارد، با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و به جذابیت ظاهری خود بیافزایید. در مطالب بعدی سایر روش‌های رنگ کردن و هایلایت مو را به شما معرفی خواهیم کرد.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۵۴ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۵۵ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  4. مسعود

    ۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۵۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  5. سعدی

    ۲۷ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

  6. فتحی

    ۲۵ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

  7. بزرگی

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۶:۱۹ ب٫ظ

    مناسب برای خانمها

    پاسخ

  8. جعفری

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…