ماسک آلوورا ؛ آبرسان قوی پوست

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماسک‌های خانگی یکی از روش‌های مناسبی است که می‌توانید برای تقویت پوست خود استفاده کنید.
ماسک آلوورا

ماسک آلوورا

آلوورا (صبر زرد) گیاهی از خانواده ساکولنت یا گیاهان آب‌دار است که با ذخیره آب در برگ، ساقه و ریشه به حیات خود ادامه می‌دهد. شیره این گیاه که حالتی لزج و ژله‌ای دارد دارای خواص زیادی برای پوست و مو است، به همین دلیل در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می‌رود. در این مطلب مجله دلتا به طرز تهیه و روش مصرف ماسک آلوورا می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

خواص آلوورا

ژل آلوورا از داخل برگ‌های این گیاه استخراج می‌شود. خاصیت تسکین دهندگی و ضدباکتریایی دارد و التهاب را کاهش می‌دهد. علاوه بر مصرف خوراکیِ این گیاه، استفاده از ماسک آلوورا برای آبرسانی پوست، درمان آکنه و ریزش مو توصیه می‌شود. موارد مصرف آلوورا عبارتند از:

  • استفاده از ژل آلوورا سه بار در روز به بهبود جای سوختگی کمک می‌کند. برای این کار محل مورد نظر را با کمک گاز استریلیزه و آلوورا پوشش دهید.
  • ساختار سلولی آلوورا و کلاژن موجود در آن، به گونه‌ای است که از ایجاد خط روی پوست جلوگیری و به تسکین آفتاب سوختگی نیز کمک می‌کند.
  • با توجه به اثرات ضد میکروبی آلوورا، برای کاهش احتمال ایجاد جوش به طور روزانه از آن استفاده کنید.
  • اگزما و پسوریازیس از بیماری‌هایی هستند که به کمک آلوورا می‌توان بخش آسیب دیده را تسکین داد و در کنار درمان‌های دارویی به روند بهبود آن سرعت بخشید.
  • ماسک آلوورا به عنوان یک آبرسان قوی عمل می‌کند؛ به همین دلیل برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مفید است.
  • بر خلاف بسیاری از مواد بهداشتی و آرایشی، به کار بردن آلوورا روی تبخال موردی ندارد و حتی باعث بهبود آن می‌شود.
  • ژل آلوورا به سرعت جذب پوست شده و چربی اضافی روی پوست باقی نمی‌گذارد، به همین دلیل به عنوان یک مرطوب کننده مناسب شناخته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: یکی دیگر از ماسک های خانگی که برای تقویت پوست می‌توانید استفاده کنید، ماسک سیب زمینی است که برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد آن توصیه می‌کنیم مطلب “ماسک سیب زمینی ، برطرف کننده پف زیر چشم” را مطالعه کنید.

اگر پوست شما به طور پراکنده دارای آکنه است، برای آبرسانی به پوست و تسکین التهاب ناشی از آن می‌توانید از ماسک خانگی آلوورا استفاده کنید. در ادامه چند نوع ماسک صورت و مو را که از آلوورا به دست می‌آید به شما می‌گوییم.

ماسک آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا و آبلیمو

مواد لازم

  • آلوورا
  • آبلیمو

طریقه مصرف

سیتریک اسید و ویتامین C به درمان آکنه و از بین رفتن آن کمک می‌کند که در بعضی از میوه‌ها از جمله لیمو وجود دارد. آبلیموی خالص خاصیت اسیدی دارد و ترکیب آن با آلوورا باعث جلوگیری از تحریک پوست می‌شود. برای تهیه ژل آلوورا، کافی است برگ این گیاه را برش بزنید و با استفاده از قاشق چای خوری مواد داخل آن را خالی کنید. این دو ماده را با هم ترکیب کنید و آن را برای مدت ۱۰ دقیقه روی صورت، به جز اطراف چشم و لب، قرار دهید، سپس با آب خنک شستشو دهید. با استفاده طولانی مدت از این ماسک می‌توان به روشن شدن پوست نیز کمک کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های پاکسازی صورت می‌توانید مطلب “پاکسازی صورت چیست؟” را مطالعه کنید.

ماسک صورت

ماسک آلوورا ، عسل و دارچین

مواد مورد نیاز

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری آلوورا
  • یک چهارم قاشق غذاخوری دارچین

روش مصرف

با تهیه ماسک از این مواد و استفاده از آن، به تسکین آکنه کمک خواهید کرد. در مرحله اول بهتر است پوست صورت را پاکسازی کنید و سپس ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی صورت نگه دارید.

این ماسک مانند یک لایه‌بردار عمل و چربی‌های اضافی را از روی پوست پاک می‌کند. عسل باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و به این شکل از پیری و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته این ماسک را استفاده کنید. بافت‌های آلوورا سرشار از مواد مغذی و تشکیل شده از آب است که با به کار بردن آن روی پوست، رطوبت کافی به منافذ تزریق می‌شود، به همین دلیل این ماسک را آبرسان قوی پوست می‌شناسند.

قبل از به کار بردن ماسک آلوورا روی پوست صورت، آن را روی آرنج یا ساق پا آزمایش کنید تا در صورت داشتن حساسیت از آن مطلع شوید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۳۹۸ در ۴:۴۰ ب٫ظ

  3. بزرگی

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۶:۲۹ ب٫ظ

    مفید بود سپاس

    پاسخ

  4. فتحی

    ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  5. سعدی

    ۲۳ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…