رکود تورمی، دامنگیر بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته یک کارشناس اقتصاد مسکن، احتمال می رود عواملی همچون افزایش نرخ ارز، نرخ سود بانکی و فشارهای بین‌المللی تاثیر

منفی بر اقتصاد ایران گذارد و بخش مسکن نیز دچار رکود تورمی ‌شود.

رکود تورمی ، دامنگیر بازار مسکن

سلمان خادم المله در این زمینه گفت: به باورمن دلار هنوز با ارزش واقعی خود فاصله دارد و فعالان بازارمسکن منتظرند که نرخ دلارتثبیت شود تا خود را با آن هماهنگ کنند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا ، وی با اشاره به  رونق نسبی بازار مسکن درماه های اخیر در برخی مناطق خاص اظهارداشت : این رونق ، نه تحت تاثیر متغیرهای بازار مسکن که متاثر ازمتغیرهای بیرونی به خصوص نرخ ارز بود ؛ چرا که این بازار در بهمن و اسفند باتوجه به اعلام بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز،  منتظر بود تا خودش را با این شرایط هماهنگ کند اما،بانک مرکزی قادربه کنترل نرخ ارز نشد و بازار بازهم منتظر افزایش نرخ دلار بود بنابراین ، انتقال بخشی از سرمایه ها به بخش مسکن کاهش یافت.

خادم المله معتقد است : شاید سال ۱۳۹۷ سالی پردرسر برای اقتصاد ایران باشد؛ چرا که با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی و متغیرهای داخلی و بیرونی، احتمال دارد نرخ ارز بازهم افزایش یابد که تمام بازارها از جمله بازار مسکن را تحت تاثیرخواهد گذاشت .

بنا برگزارش بانک مرکزی در اسفند ماه ۹۶ متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحدمسکونی درتهران ۵ میلیون ۷۶۰هزار تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ بالغ بر ۲۶.۱ درصد افزایش یافت.

همچنین تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی پایتخت به ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۵ ، نیم درصد افزایش داشته است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…