خواص شوکه‌کننده گل سرخ+ویدیو

۲۷
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درباره خواص گل سرخ چه می‌دانید؟ مگر می‌شود یک استکان چای کمر باریک ایرانی را بدون گل سرخ نوشید؟
خواص گل سرخ

گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی است؛ استفاده از افشره گل سرخ یا محمدی به صورت گلاب برای زیبایی پوست و مو معجزه می‌کند؛ تا به حال چای و دمنوش گل سرخ به همراه هل و دارچین را امتحان کرده‌اید؟ درباره خواص گل سرخ ( گل محمدی ) چه می‌دانید؟ با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

خواص گل سرخ

طبع گل سرخ ( گل محمدی ) 

گل سرخ از خانواده رزاسه و دارای بیش از ۲۵۰ گونه است، این گیاه به صورت درختچه همراه با گل‌های معطر است که در تولید عرق گیاهی، گلاب، مربا و انواع فراورده‌های غذایی و شیرینی کاربرد دارد. طبع گل سرخ یا همان گل محمدی گرم است و در اواسط بهار شروع به برداشتن آن می‌کنند.

خواص گل سرخ در طب سنتی

خواص گل سرخ ( گل محمدی ) 

افشره گل سرخ دوست سلامتی و زیبایی شما است. این ماده ارزشمند غذایی نه فقط برای زیبایی بلکه برای سلامتی هم گزینه بسیار مناسبی است. درباره خواص زیبایی و درمانی گل سرخ ( گل محمدی ) چه می‌دانید؟ آیا می‌دانستید که همین گلبرگ های کوچک می‌توانند بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات زنانه را برطرف کنند؟ با ما همراه باشید تا درباره خواص گل سرخ بیشتر بدانید.

  • خواص گل سرخ برای پوست

گل سرخ یا گل محمدی برای پوست معجزه می‌کند. گل محمدی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد که باعث رفع باکتری‌های روی پوست می‌شود. اگر می‌خواهید پوست خود را پاکسازی کنید، صورت خود را با عصاره این گیاه خوشبو به همراه یک قاشق عسل شستشو دهید.

گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن از جمله ویتامین C است و با انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک مبارزه می‌کند. برای بر طرف کردن جوش و آکنه می‌توانید ماسک خیار و گلاب را هم امتحان کنید.

  • خواص گل محمدی برای تقویت مو

ماسک گل محمدی و روغن نارگیل چربی پوست سر را کنترل می‌کند و باعث رشد مو می‌شود. برای تهیه این ماسک فوری نصف فنجان روغن نارگیل را با حرارت ملایم گرم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا خنک شود، سپس ۵ قطره روغن رزماری به آن می‌افزاییم و خوب مخلوط می‌کنیم. سپس ۱ قاشق غذاخوری پودر گلبرگ گل محمدی به همراه عسل اضافه می‌‎کنیم؛ با این ترکیب جادویی موهای خود را به صورت روزانه ماساژ دهید.

  • خواص گل محمدی برای لاغری

چای و دمنوش گل محمدی یک نوشیدنی سالم و بدون کالری است که خیلی زود شما را لاغر می‌کند. اگر از رژیم لاغری خاصی پیروی می‌کنید، بهتر است بین وعده‌های غذایی چای و دمنوش گل سرخ ( گل محمدی ) را بگنجانید. این دمنوش اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

  • خواص گل محمدی ( گل سرخ ) برای قاعدگی و عفونت زنان

این گیاه خوشبو و خوش رنگ و لعاب برای خانم‌ها حکم طلا دارد. نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گل سرخ دردهای قاعدگی خانم‌ها را بر طرف و چرخه قاعدگی را تنظیم می‌کند.

خانم‌هایی که قاعدگی شدید دارند، بهتر است روزی ۲ فنجان چای گل محمدی به همراه پودر فلفل سیاه و عسل بنوشند. البته این گیاه برای دوران یائسگی و گرگرفتگی و عوارض ناشی از آن هم مفید است. خانم‌هایی که مشکل عفونت ادراری یا عفونت مثانه دارند هم می‌توانند از این چای و دمنوش گیاهی استفاده کنند.

  • افشره گل سرخ ضد اسهال و تب

دمنوش و چای گل محمدی یا افشره گل سرخ تب بر و ضد اسهال است. این گیاه از عفونت های بدن جلوگیری می‌کند. نوشیدن دمنوش گل سرخ برای از بین بردن باکتری های مضر روده مفید است، افراد مبتلا به بیماری هایی مانند اسهال خونی و التهاب های دستگاه گوارش باید به صورت روزانه از این گیاه استفاده کنند.

  • گل محمدی و بهداشت دهان

آب و افشره گل سرخ بوی بد دهان را رفع می‌کند. اگر به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می‌‎دهید، عصاره این گیاه را قرقره کنید.

  • دمنوش و چای گل سرخ برای بارداری

دمنوش و چای گل سرخ با ویتامین C فراوان از نوشیدنی‌های مفید برای خانم‌های باردار است؛ چون سیستم ایمنی بدن آن‌ها را تقویت می‌کند و تولید کلاژن در بدن مادر و جنین را افزایش می‌دهد. درواقع ویتامین C برای رشد جنین بسیار ضروری است و باعث جذب بهتر آهن و کلسیم در بدن می‌شود.

خواص گل سرخ در طب سنتی

  • قطره گل سرخ حفظ سلامت چشم

درباره خواص قطره گل سرخ چه می‌دانید؟ آب و عصاره طبیعی گل سرخ خاصیت ضد التهاب دارد که عفونت چشم را برطرف می‌‎کند. فقط کافی است مثل قطره عادی افشره این گیاه را در چشم خود بچکانید یا با چای گل سرخ چشمان خود را بشویید.

  • فواید گل محمدی ( گل سرخ ) برای سرماخوردگی

یکی از فواید گل محمدی ( گل سرخ ) درمان سرماخوردگی و رفع عفونت‌های بدن است. چای و دمنوش گل محمدی مثل بابونه و اسطوخودوس ویتامین‌های B1، B2 و K، بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، تانن‌ها و پکتین دارد و باعث کاهش التهاب و مقابله با عفونت‌های ویروسی می‌شود. این گیاه خوشبو و پرخاصیت سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ ویتامین c موجود در آن با انواع عفونت و خلط سینه و گلو مبارزه می‎‌کند و بیماری‌های تنفسی را بهبود می‎‌بخشد.

  • گل سرخ و پاکسازی کبد و کلیه

از دیگر مزایای این دمنوش گیاهی پاکسازی کبد و کیسه صفرا است. گل سرخ خاصیت دیورتیک دارد و حجم ادرار را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه عملکرد کلیه‌ها بهبود پیدا می‌کند.

  • عرق گل سرخ و درمان آرتریت

همانطور که گفتیم، گل سرخ خاصیت دیورتیک دارد و باعث تخلیه آب انباشته درون بافتی می‌شود، اگر مشکل التهاب مفاصل یا آرتروز دارید، از این گیاه دارویی استفاده کنید.

  • خواص گل محمدی خشک برای افسردگی

افشره گل سرخ یا گلبرگ‌های خشک شده گل محمدی نشاط آور، ضد افسردگی، ضد فشار‌های عصبی و ضد استرس است. عطر این چای و دمنوش گیاهی مثل گل گاو زبان شما را آرام می‎کند. اگر افسرده هستید یا مشکل کم خوابی و بی‌خوابی دارید، این دمنوش معطر را امتحان کنید.

  • خواص گل محمدی برای مردان

استفاده از گل محمدی ناتوانی‌های جنسی را که منشاء مشکلات عصبی و افسردگی است، درمان می‌کند. این دمنوش گیاهی قدرت و میل جنسی آقایان را افزایش می‌دهد.

  • دمنوش گل سرخ و دارچین ؛ ضد سرطان

آنتی اکسیدان‌ها، کاتچین‌ها و پلی فنل‌های موجود در گل سرخ باعث محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد می‌شود. آنتوسیانین موجود در این گیاه از جهش‌های ژنتیکی جلوگیری می‌‎کند. این دمنوش و چای گیاهی تومورهای سرطانی را از بین می‌برد.

  • خواص گل سرخ برای یبوست

از روغن گل سرخ می‌توان به عنوان یک ملین برای درمان یبوست مزاج استفاده کرد. یکی از خواص درمانی سنا و گل سرخ خاصیت ملین کنندگی آن‌ها است. همان‌طور که گفتیم، چای گل سرخ یک نوشیدنی مفید برای معده و گوارش است؛ زیرا تولید صفرا را افزایش می‌دهد و به هضم بهتر چربی‌ها کمک می‌کند و باعث رشد باکتری‌های خوب روده می‌شود.

خواص گل سرخ

طرز تهیه و نحوه مصرف گل محمدی ( گل سرخ ) 

شما می‌توانید گلبرگ‌های گل سرخ را به صورت تازه به چای یا آب جوش اضافه کنید و ۵ الی ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. دمنوش و چای گیاهی شما آماده است؛ نوش جان! البته از این گیاه خوشبو و معطر می‌توانید در انواع مختلف غذا‌ها و مربا‌ها ( مربای گل سرخ ) هم استفاده کنید.

عوارض گل محمدی ( مضرات گل سرخ ) 

گل محمدی ( گل سرخ ) و دمنوش یا چای گیاهی آن اگر به اندازه مصرف شود، عوارض خاص و جدی ندارد البته برای خانم‌های باردار ممکن است با واکنش‌های آلرژیک، استفراغ، اسهال یا یبوست همراه باشد.

شاید بهترین گزینه بعد از خواندن این مطلب، نوشیدن یک فنجان چای با گل سرخ معطر باشد؛ چیزی که می‌تواند خستگی یک روز کاری را از بین ببرد؛ نوش جان!

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ۵ علامت در زیر بغل خبر از مرگ می‌دهد! را بخوانید.

۲۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۳۶ ب٫ظ

    عاالی بود👌🏼👌🏼👌🏼🙏🏻

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات خوبتون.

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

    خیلی عالی بود وآموزنده تشکر

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۱۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۰:۱۴ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ب٫ظ

    چه گل پرخاصیتی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      ممنون از لطف و حضور شما🌹

      پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۲۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۱۶ ب٫ظ

    ممنونم از پستاهای بسیار عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۶ ق٫ظ

      ممنون از لطف و حضور شما🌹

      پاسخ

  12. مهناز

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۱۵ ب٫ظ

    خیلی ممنونم از پست های عالی و کاربردی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۷ ق٫ظ

      خوشحالیم که همراه مجله ما هستید سر کار خانم مهناز عزیز🌹💕

      پاسخ

    • یاری

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

      الهم صل علی محمدوآل محمد

      پاسخ

  13. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۳۵ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۳۷ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ق٫ظ

  16. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۵۲ ق٫ظ

  17. عاطفه

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۰:۴۸ ق٫ظ

    چقدر خواص دارد این گل خوشبوووو که من ازش بی اطلاع بودم..ولی از غنچه اش درون چایی و دوغ استفاده میکردم که عالیههه .. . ممنونم از شما 🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ق٫ظ

      ممنون از خودت عزیزم بابت نوشتن نظرت 😍💕🌹

      پاسخ

  18. ارغوان

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

    خیلی عالی واقعا ممنون و سپاسگزارم از زحماتتون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز 🌹

      پاسخ

  19. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۴۲ ب٫ظ

  20. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

  21. حیدری

    ۲۲ دی ۱۳۹۸ در ۵:۱۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…