بهترین طریقه مصرف کرم ضد آفتاب

۵
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.
کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید نیاز به یک محصول ضد آب دارید که هنگام تعریق نیز از روی پوست شما پاک نشود و نیازتان را رفع کند. برای این کار نمی‌توانید از قرار گرفتن در نور خورشید فرار کنید، زیرا یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن یعنی ویتامین D توسط نور خورشید تامین می‌شود. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب به یک ضرورت تبدیل شده است. در این مطلب مجله دلتا در مورد ویژگی های یک ضد آفتاب خوب و طریقه مصرف آن بیش تر بخوانید.

بهترین کرم ضد آفتاب

بسیاری از افراد ادعا می‌کنند علی رغم استفاده از کرم های ضد آفتاب دچار مشکلات پوستی شده اند. در واقع میزان استفاده و نوع ضد افتابی که انتخاب می‌کنید در محافظت از پوست شما موثر است. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید ضد آفتاب ویژگی های یک کرم خوب را بشناسید.

یک ضد آفتاب مناسب باید پوست را در برابر اشعه فرابنفش UAV که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و هم چنین پرتو فرابنفش UVB که سبب آفتاب سوختگی و آسیب به سلول های پوست می‌شود، محافظت کند. علاوه بر این، کرم ضد آفتاب باید حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم باشد تا مانع عبور اشعه های مضر شود.

متخصصان پوست و زیبایی، استفاده از ضد آفتاب هایی با SPF 30 یا بالاتر را توصیه می‌کنند.

SPF چیست؟

اصطلاح SPF به معنای “ضریب محافظت در برابر نور خورشید” است. اگر به طور معمول در ۱۰ دقیقه پوست شما دچار آفتاب سوختگی می‌شود، استفاده از یک ضد آفتاب با SPF 15 این زمان را ۱۵ برابر می‌کند و در واقع پوست شما تا ۱۵۰ دقیقه از آسیب محفوظ می‌ماند.

برای بیش تر مردم، SPF 15 انتخاب مناسبی است، اما برای افرادی با حساسیت پوستی و بالا بودن ریسک ابتلا به سرطان پوست به دلیل سوابق ژنتیکی، SPF 30 گزینه مناسب تری است.

در نظر داشته باشید که هر چه این ضریب بالاتر برود، قابلیت آن دو برابر نمی‌شود. بلکه به مقداری جزیی تغییر می‌یابد. SPF 15 اشعه UVB را ۹۳ درصد و SPF 30 تا ۹۷ درصد فیلتر می‌کند.

مقاومت در برابر آب و تعریق هنگام ورزش یا در هوای گرم، از دیگر ویژگی های مهم یک ضد آفتاب مناسب است که باید هنگام خرید به آن دقت شود. اما باید توجه داشته باشید در صورت قرار گرفتن در آب، تاثیر کرم های ضد آب تا ۴۰ دقیقه باقی خواهد ماند و باید پس از این مدت، پوست خود را دوباره با این کرم پوشش دهید.

بهترین ضد آفتاب

طریقه مصرف

جذب کرم ضد آفتاب توسط پوست نیم ساعت زمان می‌برد، پس با توجه به برنامه ریزی خود، ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آن را روی پوست خود استفاده کنید.

در مصرف ضد آفتاب مضایقه نکنید. بیش تر افراد به اندازه کافی ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند و پوست خود را پوشش نمی‌دهند. برای اینکه این محصول موثر باشد و بتواند به خوبی از شما در برابر آسیب های پوستی محافظت کند باید به اندازه یک اونس (برابر با یک توپ گلف) ضد آفتاب به هر بخش از پوست خود، یعنی صورت، گردن، پشت گوشت، روی دست و پا بزنید و آن را به طور کامل پخش کنید.

تصور نکنید یک بار استفاده از ضد آفتاب شما را برای کل روز محافظت می‌کند. در نظر داشته باشید که در شرایط عادی، نیاز است بعد از گذشت دو ساعت از مصرف کرم ضد آفتاب آن را تجدید کنید.

متاسفانه استفاده از کرم ضد آفتاب به تنهایی نمی‌تواند به طور کامل از آفتاب سوختگی، تاول و سرطان پوست جلوگیری کنید، زیرا هیچ یک از ضد آفتاب ها نمی‌توانند اشعه مضر را تا ۱۰۰ درصد دفع کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود از لوازم آرایشی دارای SPF مانند بالمِ لب نیز کمک بگیرید. بالم نوعی پماد بسیار غلیظ است که برای نرم شدن پوست استفاده می‌شود. پوشیدن کلاه های لبه دار، عینک دودی و لباس های آستین بلند نیز می‌تواند خطر آسیب رسیدن به پوست را کاهش دهد.

اشعه UV توسط آب، نمای ساختمان، خاک، آسفالت و سایر اجزای موجود در محیط اطراف بازتاب می‌شود، بنابراین حتی اگر در سایه قرار بگیرید، در معرض خطر هستید و نیاز به استفاده از ضد آفتاب دارید.

کرم ضدآفتاب

ضد آفتاب برای چه کسانی مناسب است؟

سرطان پوست بیش تر در افرادی با پوست های روشن و سفید شایع است اما این به معنای در امان بودن افرادی با پوست تیره نیست. در واقع تشخیص سرطان در این افراد دیرتر صورت می‌گیرد. بنابراین استفاده از ضد آفتاب برای تمام افراد با پوست های مختلف ضروری است.

کودکان زیر ۶ ماه نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. بهترین راه برای محافظت از سلامت نوزادان در برابر اشعه های مضر، پوشاندن آن ها با لباس های مناسب و استفاده از عینک آفتابی است. تا حد ممکن استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوزادان زیر ۶ ماه توصیه نمی‌شود. بنابراین برای افراد بزرگسال و کودکانی بالاتر از این سن، استفاده از انواع ضد آب با SPF 30 توصیه می‌شود و بلامانع است.

  • برای جلوگیری از آسیب دیدن به دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب، حتما هر شب پوست خود را پاکسازی کنید تا منافذ پوست تمیز شوند و آلودگی ها روی پوست نماند.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  3. مسعود

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۳۶ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  5. مسعود

    ۲۹ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…