خواص بامیه ؛ خوراکی ضد دیابت

۳
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بامیه دیابت را درمان می‌کند! بله درست شنیدید. درباره خواص بامیه چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-بامیه

بامیه ضد دیابت است. تعجب نکنید! منظور ما گیاه سبز و خوردنی بامیه است که به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در کشور های آسیای جنوبی، آمریکا و آفریقا طرفداران خاص خودش را دارد. گیاه بامیه یکی از سبزیجات مهم در آشپزی مردم هند است؛ یک چاشنی خوشمزه و پر خاصیت که درمان هزار و یک درد شما است، تا به حال خورشت بامیه یا ترشی آن را امتحان کرده‌اید؟ با مجله دلتا همراه باشید.

خواص بامیه

طبع گیاه بامیه 

طبع بامیه سرد و تر است. درباره ارزش غذایی بامیه چه می‌دانید؟ گیاه بامیه ارزش غذایی فراوانی دارد؛ از پروتئین گرفته تا چربی، کربوهیدرات، فیبر و ویتامین c در این گیاه یافت می‌شود؛ بامیه سرشار از کلسیم است که از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. با ما همراه باشید تا درباره خواص بامیه بیشتر بدانید.

خواص بامیه برای دیابت

خواص بامیه در طب سنتی 

بامیه چه خاصیتی دارد؟ درباره خواص گیاه بامیه چه می‌دانید؟ یکی از خاصیت های بامیه فیبر فراوان موجود در این گیاه است؛ درباره فواید بامیه هر چه بگوییم باز هم کم است؛ مثلا یکی از موارد پرکاربرد این گیاه، درمان دیابت و کنترل قند خون است، این گیاه با آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد مانند چای سبز باعث لاغری و تناسب اندام بدن می‌شود. با ما همچنان همراه باشید تا درباره خواص بامیه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • فواید بامیه برای هضم غذا

گیاه بامیه باعث هضم غذا می‌شود، بامیه سرشار از فیبر فراوان است که به دستگاه گوارش کمک می‎کند، مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که فیبر بالای موجود در  بامیه از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند و سرطان روده را بهبود می‌بخشد.

  • خواص بامیه برای لاغری

آیا بامیه برای لاغری خوب است؟ مصرف بامیه یا آب آن به دلیل وجود پلی ساکارید ها خاصیت چربی سوزی دارد و شما را لاغر می‌کند. مصرف منظم بامیه خورشتی، چه به صورت خام یا پخته از چاقی جلوگیری می‌کند؛ زیرا بامیه از مواد غذایی کم کالری با فیبر فراوان و مواد معدنی غنی است.

فیبر موجود در بامیه به شما احساس سیری طولانی مدت می‌دهد و مثل یک ضد اشتها عمل می‌کند. بامیه خاصیت دیورتیک و ادرار آوری دارد که به دفع آب اضافی بدن کمک می‎کند و باعث کاهش وزن و لاغری می‎شود؛ معجزه آب بامیه برای لاغری را همین امروز به واقعیت تبدیل کنید.

  • خواص بامیه برای دیابت و چربی خون

خاصیت بامیه برای دیابتی ها چیست؟ یکی از فواید بامیه خشک، کنترل قند خون و دیابت است. بامیه هم مثل میوه کیوی، سطح گلوکز خون و میزان کلسترول و چربی آن را تنظیم می‌کند.

بامیه سبز

  • خواص بامیه خورشتی برای سم زدایی بدن

از گیاه بامیه به عنوان یک سم زدای طبیعی بدن استفاده می‌شود؛ این سبزی ماده لزجی دارد که به دفع مواد زائد و سموم سیستم گوارش و کبد کمک می‎کند.

  • بامیه سبز؛ تقویت کننده مغز و حافظه

خوردن بامیه ریسک ابتلا به آلزایمر و دیگر بیماری های عصبی را کاهش می‌دهد؛ زمانی که شما به صورت مرتب این گیاه را مصرف کنید، آسیب هایی که به مغز وارد شده است، ترمیم می‌شوند؛ بامیه مثل کندر حافظه را تقویت می‌کند.

  • خواص درمانی بامیه برای سلامت قلب

فولات موجود در گیاه بامیه باعث سلامت قلب و عروق می‌شود؛ این ماده با افزایش نیتریک اسید می‌تواند از قلب شما محافظت و با رادیکال های آزاد مقابله کند. آب بامیه گرفتگی رگ های خونی را برطرف می‌کند.

  • خواص بامیه در بارداری

هر نصف فنجان بامیه پخته شده حدود ۳۷ میکروگرم فولات دارد که به سوخت و ساز کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی کمک می‌کند. فولیک اسید یا همان ویتامین B9 موجود در بامیه یک ماده ضروری برای خانم های باردار است.

 اگر حامله هستید، خورشت بامیه را امتحان کنید؛ مصرف بامیه در شیردهی هم بسیار مفید است. همچنین گیاه بامیه برای تقویت جنسی و تعادل هورمون های زنانه بسیار مفید است و از عفونت های ادراری جلوگیری می‌کند.

  • بامیه و یبوست

بامیه یک ملین طبیعی است که روده بزرگ را نرم و لزج می‌کند. محتوای فیبری بامیه می‌تواند آب را جذب کرده و روده بزرگ را منعطف تر کند؛ در این صورت، یبوست شما بر طرف خواهد شد. بامیه عمل دفع را با لغزنده کردن روده بزرگ، آسان تر می‌کند.

  • بامیه گیاه ضد افسردگی

اگر افسردگی فصلی دارید، در کنار زعفران و گل گاو زبان، بامیه بخورید. منیزیم موجود در گیاه بامیه می‌تواند اعصاب شما را آرام کند. بهتر است در کنار دمنوش های گیاهی، بامیه را هم امتحان کنید.

خواص بامیه

  • درمان سرماخوردگی با گیاه بامیه

اگر مشکل گلودرد، عفونت یا سرماخوردگی دارید، گیاه بامیه را امتحان کنید. بامیه دشمن سرماخوردگی و آنفولانزا است که اثر ضد ویروسی و ضد باکتری دارد؛ آب بامیه گلودرد را تسکین می‌دهد. همچنین ویتامین c‌ موجود در این گیاه برای درمان آسم و تسکین التهاب بدن بسیار مفید است.

  • بامیه گیاه ضد سرطان

همانطور که گفتیم، بامیه گیاه ضد سرطان است که آنتی اکسیدان های طبیعی زیادی دارد؛ این گیاه با رادیکال های آزاد مبارزه می‌کند و سلول های سرطانی را از بین می‌برد.

  • خواص بامیه برای زیبایی پوست و مو

ویتامین c موجود در گیاه بامیه از پیری پوست جلوگیری می‌کند؛ درواقع این گیاه با رادیکال های آزاد که باعث پیری و چین و چروک پوست می‌شوند، مبارزه می‌کند. ویتامین a موجود در بامیه هم یک گزینه حیاتی برای تضمین درخشندگی و زیبایی پوست است. اسکراپ آب بامیه یا استفاده از ژل موی بامیه جوش و آکنه پوستی را برطرف می‌کند.

  • فواید بامیه برای درمان آب مروارید

با ویتامین a و بتا کاروتن موجود در گیاه بامیه می‌توانید بینایی خود را تقویت کنید. استفاده از بامیه خورشتی در غذا ها آب مروارید چشم را برطرف می‎کند.

  • بامیه؛ ضد پوکی استخوان

کلسیم و ویتامین k به بدن کمک می‌کنند تا استخوان ها سالم و محکم بمانند؛ کلسیم موجود در گیاه بامیه یکی از مواد معدنی مهم برای تراکم استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان است.

  • خواص بامیه برای سنگ کلیه

بامیه می‌تواند ریسک آسیب به کلیه ها را کاهش دهد و سنگ کلیه را درمان کند. آسیب های کلیوی بیشتر از همه بیماران دیابتی را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ لذا مصرف منظم بامیه به افراد دیابتی کمک می‌کند تا کلیه های سالم تری داشته باشند.

  • خواص پودر بامیه خشک شده برای کم خونی

بامیه حاوی مقدار زیادی آهن و مس است. این مواد معدنی در سالم نگاه داشتن گلبول های قرمز خون و تولید آن ها بسیار مهم هستند. اگر مشکل کم خونی دارید، از چاشنی و غذا هایی استفاده کنید که با این گیاه تهیه می‌شوند.

خورشت بامیه

مضرات بامیه 

مصرف بامیه تقریبا بی‌خطر است؛ همانطور که گفتیم، این گیاه برای خانم های باردار بسیار مفید است؛ اگر مشکل دیابت دارید، بامیه را به همراه قرص متفورمین مصرف نکنید.

نظر شما درباره این ماده غذایی ارزشمند چیست؟ دیابتی های عزیز این شاه گیاه یا شاه سبزی می‌تواند قند خون شما را تا حد زیادی کنترل کند؛ منتظر چه هستید؟ همین حالا خورشت بامیه لذیذ و خوشمزه را امتحان کنید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۴:۱۱ ب٫ظ

    عالیه ممنون

    پاسخ

  2. مودت

    ۱۹ دی ۱۳۹۸ در ۲:۲۳ ب٫ظ

    معجزه

    پاسخ

  3. روزبهانی

    ۱۹ دی ۱۳۹۸ در ۱:۳۷ ب٫ظ

    بسیار خوشمزه وبا خاصیت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…