خرید خانه در کرمانشاه ؛ شهری رو به توسعه

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کرمانشاه، کلانشهری در منتهی الیه غرب کشور و در همسایگی استان‌های ایلام، همدان، کردستان و لرستان است.
خرید خانه در کرمانشاه

کرمانشاه مهم‌ترین شهر در منطقه مرکزی غرب ایران است. علاوه بر هم مرزی کرمانشاه با کشور عراق که موقعیت استراتژیکی را برای آن به ارمغان آورده، در سال‌های اخیر نیز ورود سرمایه، جهش دستمزد و متعاقبا رونق اقتصادی، مهاجرت از شهرهای اطراف به این شهر را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. از آنجا که معمولا اهالی اصیل این شهر به ندرت شهر دیگری را برای سکونت انتخاب می‌کنند؛ جمعیت بومی و غیربومی کرمانشاه در سال‌های گذشته بالا رفته و به یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش خرید خانه در کرمانشاه تبدیل شده است. مجله دلتا این بار در معرفی سرمایه‌گذاری‌های جدید ملکی به معرفی ظرفیت‌های تفریحی، شغلی و اقتصادی شهر کرمانشاه پرداخته است.

دسترسی کرمانشاه

فاصله شهر کرمانشاه با تهران دست‌کم ۵۹۰ کیلومتر و تا مرز خسروی و مرز ایران و عراق در حدود ۲۰۰ کیلومتر است. در واقع کرمانشاه یکی از مسیرهای اصلی خروجی کشور است و قرار گرفتن این شهر در تقاطع دو محور شمال به جنوب و شرق به غرب و نیز هم‌مرزی آن با کشور عراق و متعاقبا شهر زیارتی و مقدس کربلا اهمیت آن را بیشتر می‌کند؛ از این رو استقرار جمعیت گردشگر مذهبی در برخی مواقع سال کاملا محسوس است. وجود پایانه‌های مسافربری و فرودگاه اشرفی اصفهانی به‌عنوان مهم‌ترین فرودگاه در غرب کشور از امتیاز این شهر در رفت‌وآمد بین شهری حکایت دارد.

مراکز خرید کرمانشاه

بازار سنتی کرمانشاه: اگر از علاقه‌مندان به بازارهای سنتی هستید بازار سنتی کرمانشاه یا تاریکه بازار که از بازارهای به جا مانده از دوره فتحعلی‌شاه است می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

مجتمع تجاری ارگ: ارگ، مرکز خریدی بزرگ و مدرن در میدان دکتر مصدق کرمانشاه با واحدهای تجاری متعدد است. در طبقه بالای این مرکز خرید نیز یکی از بهترین رستوران‌های کرمانشاه وجود دارد.

مجتمع تجاری صدف: مجتمع تجاری صدف یکی دیگر از مراکز خرید شاخص و لوکس کرمانشاه است. قیمت اجناس در این مرکز خرید نسبت به سایر مراکز در کرمانشاه بالاتر است.

مرکز خرید الهیه: این مرکز خرید در شهرک الهیه کرمانشاه قرار دارد و طیف گسترده‌ای از کالاها را از مایحتاج روزانه گرفته تا مبلمان، طلا و جواهرات، وسایل منزل و سایر کالاها در آن خواهید یافت.

پاساژ قصر: پاساژ قصر مرکز فروش بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی در کرمانشاه است.

اقتصاد کرمانشاه

یکی از عوامل شاخصی که موجب شده تا کرمانشاه میزبان مهاجران بسیاری باشد، اقتصاد این شهر است. اولین واحد صنعتی مدرن غرب کشور، با استقرار پالایشگاه نفت در کرمانشاه شکل گرفت. اکنون نیز وجود کارخانه‌های متعدد و بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی ظرفیت بالقوه این شهر را در اشتغال‌زایی آشکار می‌سازد. سیمای اقتصادی کرمانشاه در بخش کشاورزی نیز بسیار امیدوار کننده است. کارخانه‌های بسیاری وابسته به حوزه کشاورزی مانند کارخانه قند بیستون و اسلام آباد در این شهر فعالیت می‌کنند و زمینه رونق بخش کشاوزری و توسعه منطقه را فراهم کرده‌اند. کارخانه سیمان در ۱۲ کیلومتری جاده کرمانشاه ـ همدان نیز از واحدهای بزرگ تولید سیمان در غرب کشور است و نقش کلیدی در توسعه اقتصادی کرمانشاه داشته است.

مراکز تفریحی

آب و هوا و مناظر طبیعی شاخصه ممتاز دیگر کرمانشاه است. بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از مساحت کرمانشاه را مساحت جنگلی آن تشکیل می‌دهد. گوناگونی آب و هوایی کرمانشاه به گونه‌ای است که با سکونت در این شهر شاهد طبیعت چهار فصل خواهید بود و کوه های بیستون و پرآو را به عنوان منظره همیشگی، خواسته یا ناخواسته خواهید داشت. در کنار مناظر طبیعی، بیش از ۱۲۰ بوستان در شهر کرمانشاه وجود دارد. عمده پارک‌های مهم این شهر در شمال این شهر و در محوطه تاریخی طاق بستان قرار دارد. در زیر به برخی از مراکز تفریحی کرمانشاه اشاره شده است.

  • بیستون
  • طاق بستان
  • سراب صحنه
  • مسجد شافعی‌ها
  • تکیه معاون الملک
  • باغ گل کرمانشاه
  • تکیه بیگلربیگی

معاون الملک کرمانشاه

بافت مسکونی و خرید ملک در کرمانشاه

اگر قصد خرید خانه در کرمانشاه را دارید، در این شهر به وفور شاهد خانه‌های ویلایی خواهید بود که با توجه به اقلیم کرمانشاه؛ چنین بافتی برای آن یک ضرورت است. از آن‌جایی که ساخت و ساز و نوسازی و حذف بافت فرسوده کرمانشاه در دهه اخیر به گونه‌ای جدی به جریان افتاده است، این شهر یکی از کانون‌های مثبت سرمایه‌گذاری ملکی در کشور تلقی می‌شود. محله‌های کرمانشاه از لحاظ قیمت ملک در سه دسته گران، متوسط و ارزان جای می‌گیرند. خیابان‌های منتهی به میدان مصدق، خیابان برق، گلستان، کسری، بهار و فردوسی از مناطق گران کرمانشاه به شمار رفته و برای سکونت در این محله‌ها نیازمند بودجه بالایی هستید. محله‌های کارمندان، بهزیستی و دولت آباد نیز در رده مناطق قیمت متوسط قرار دارند. به طور معمول دسترسی به دیگر نقاط کرمانشاه در این محله‌ها بالا است و گروه متراژی زیر ۱۰۰ متر مربع در این محله‌ها بهتر یافت می‌شوند. محله‌های حاشیه شهر با بافت قدیمی مانند آناهیتا و کرناچی نیز می‌توانند در اولویت‌های بعدی شما در انتخاب مسکن قرار داشته باشند. مشاوران املاک دلتا با معرفی بیشتر این شهر ابعاد گسترده‌تری از بازار خرید و فروش ملک در این شهر مرزی را به شما نشان خواهند داد. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در کرمانشاه اینجا کلیک کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ تیر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…