انواع پد آرایشی و کاربرد آن

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پد آرایشی یکی از لوازم ضروری در کیف لوازم آرایشی بانوان است که در انواع مختلفی تولید می‌شود.
پد آرایشی

برای مراقبت از پوست به لوازم و روش های مختلفی نیاز دارید. استفاده صحیح از هر محصول می‌تواند به روند بهبود یا تقویت پوست کمک کند. بیش تر افراد از محصولات گران قیمت استفاده می‌کنند، و از پد آرایشی غافل شده اند. در این بخش از مجله دلتا کاربرد انواع پد آرایشی را به شما یادآور می‌شویم.

انواع پد آرایشی

پد های زیادی در بازار موجود است و هر کدام از آن ها کاربرد ویژه ای دارند. با شناخت هر کدام، می‌توانید با توجه به نیاز خود پد مناسبی تهیه کنید. پد آرایشی اگر به درستی استفاده شود تاثیر زیادی در آرایش چهره شما خواهد داشت. در ادامه انواع پد را به شما معرفی می‌کنیم.

پد نخی

پد نخی

پد نخی، نازک و یک بار مصرف است. از این پد معمولا برای پاک کردن آرایش و لاک ناخن استفاده می‌شود. اما اگر می‌خواهید یک ماسک صورت داشته باشید، چند پد کوچک را داخل روغن گیاهی، نرم کننده یا ماسک خانگی مناسب صورت فرو ببرید و آن را روی بخش های خشک صورت بگذارید.

پَد حوله ای

پد حوله ای

این مدل پد آرایش فرمی صاف و تخت دارد و برای پوشاندن صورت با پنکیک و کرم پودر استفاده می‌شود. جنس این پند نرم است و خُرد نمی‌شود. به دلیل حجم کم آن، به راحتی قابل حمل است. پد حوله ای در اشکال گرد، بیضی و مربع تولید می‌شود.

پد آرایشی مثلثی

پد آرایشی مثلثی

پد مثلثی از محبوب ترین مدل های پد آرایشی است که به صورت اسفنج و در بسته های چند عددی عرضه می‌شود. با استفاده از پد مثلثی می‌توانید کرم پودر را به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید. به دلیل زاویه دار بودن امکان ایجاد خطوط مناسب کانتورینگ صورت را فراهم می‌کند. می‌توان از هر پد برای زدن یک تناژ متفاوت استفاده کرد و یکی از پد ها را برای پاک کردن آرایش در نظر گرفت. برای بهتر پخش شدن آرایش می‌توان آن را قبل از استفاده کمی خیس کرد.

پد آرایش سیلیکونی

پد سیلیکونی

اگر جنس اسفنجی پد آرایشی شما را اذیت و یا کرم پودر را زیاد به خود جذب می‌کند، از تعویض و شستشوی آن خسته شده اید، یکی از گزینه هایی که پیش رو دارید استفاده از پد سیلیکونی است. سطح مسطح و غیر جاذب این پد، مواد آرایشی را به خود جذب نمی‌کند و در مصرف کرم پودر صرفه جویی می‌شود. شستشوی آن راحت و مقاومت آن زیاد است. سطح صیقلی پد سیلیکونی باعث می‌شود کرم پودر به راحتی و بدون خط روی صورت پخش و لایه ای یکدست ایجاد شود. البته این نوع، برای کرم پودر مایع مناسب است و نمی‌توان برای پوشش صورت با پنکیک از آن کمک گرفت. همچنین به دلیل سایز بزرگ آن، برای پوشش گوشه بینی و چشم کاربرد ندارد.

پد آرایشی اشکی

پد اشکی

پدهایی از جنس اسفنج که فرمی مخروطی و شبیه تخم مرغ دارند. برای پخش کردن کرم پودر روی بخش های مختلف صورت و کانتور کردن کاربرد دارد. قسمت باریک پد باعث می‌شود به راحتی کرم را در بخش های ظریف نیز به کار برد. این پد چربی اضافی روی پوست را به خود جذب می‌کند و گزینه مناسبی برای پوشش دادن تیرگی دور چشم است.

نکات نگهداری از پد آرایشی

  • پد آرایشی خود را هر هفته با شامپو بچه بشویید و آن را به خوبی خشک کنید تا از رشد قارچ و ایجاد کپک در بافت های آن جلوگیری شود.
  • اگر به طور مرتب از پد آرایشی استفاده می‌کنید، پس از ۳ تا ۴ ماه، باید آن را عوض کنید. زیرا به مرور زمان در اثر استفاده فرسوده می‌شود و ممکن است سبب آسیب زدن و باعث بیماری های پوستی شود.
  • پدهای اسفنجی را به صورت ضربه زدن های آرام به کار ببرید و از کشیدن آن روی پوست خودداری کنید. با ضربه زدن کرم جذب پوست می‌شود و لکه ها را پوشش می‌دهد.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ در ۵:۵۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۰ ب٫ظ

  3. سعدی

    ۱۷ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…