منتظر بالا رفتن قیمت مسکن باشیم؟

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان معتقدند تغییرات احتمالی قیمت مسکن در سال 98 منوط به افزایش حضور متقاضیان مصرفی در بازار مسکن است.
قیمت مسکن در سال 98

بعد از افزایش قیمت بنزین، تصور بخشی از جامعه این بود که قیمت مسکن در سال ۹۸ مجددا با یک تورم افسارگسیخته مواجه خواهد شد. این در حالی است که یک کارشناس بازار مسکن گفته است: از آنجا که بنزین سهم مشخصی از سبد خانوار دارد و شوک افزایش نرخ سوخت بر بازارها فقط یک بار رخ می دهد؛ پیش بینی می‌شد که اثر افزایش قیمت بر همه‌ی بازارها از جمله بازار مسکن ناچیز باشد.

به گزارش مجله دلتا محمد عدالت‌خواه کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه معتقد است هم‌اکنون در بازار مسکن، معاملات به شکل مصرفی انجام نمی‌شود می‌گوید: معاملات بازار مسکن یا از نوع مصرفی است یا سرمایه‌گذاری. خرید و فروش‌ هایی که اخیرا انجام شده عمدتا از نوع سرمایه‌گذاری بوده و صرفا برای حفظ ارزش پول انجام شده است؛ بنابراین جنبه‌ سودآوری نداشته است. بخش مصرفی معاملات هم به دلیل کاهش توان بخش قابل توجهی از متقاضیان مصرفی، اکنون در اختیار سفته‌بازان و سرمایه‌گذاران است.

رونق بازار مسکن چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه درصد بالایی از قیمت مسکن را ارزش زمین تشکیل می‌دهد می‌گوید: تا زمانی که روی قیمت زمین کنترلی وجود نداشته باشد نمی‌توان به رونق واقعی بازار مسکن و خانه‌دار شدن خانوارهای متوسط و پایین امیدوار بود.

اخیرا اعلام شده که تسهیلات مسکن از طریق اوراق به  ۲۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده، اما هیچ‌کس توانایی پرداخت اقساط چهار میلیون تومانی این طرح را ندارد.

قیمت مسکن در سال ۹۸ و ۹۹ بالا می‌رود؟

وی درباره چشم‌انداز قیمت مسکن در سال ۹۸ و ماه‌ های بعد از آن گفت: قیمت‌ های اسمی ممکن است بالا برود، اما قیمت‌ های واقعی کشش افزایش بیش از این را ندارد. قیمت‌ هایی که هم‌اکنون در بازار دیده می‌شود به دلیل کاهش ارزش پول است. بازار مسکن دچار حباب کاذب شده و برای دستیابی به یک شرایط واقعی در این بازار باید سال‌ها صبر کرد؛ البته  مشروط بر آن‌که  قیمت مسکن افزایش پیدا نکند.

۴ دیدگاه

  1. سعدی

    ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

  2. فتحی

    ۱۷ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

  3. صلابت

    ۱۶ دی ۱۳۹۸ در ۸:۴۱ ب٫ظ

  4. صلابت

    ۱۶ دی ۱۳۹۸ در ۸:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…