بازار مسکن امسال به ثبات می‌رسد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش نرخ ارز ، طلا و سکه  باعث شده است که بازار مسکن نیز تحت تاثیر قرار گیرد و قیمت‌ها کمی تغییر کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، بیش از ۱۳۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم  به صنعت ساختمان وابسته است. متأسفانه رکود چهارساله بازار مسکن،  باعث کاهش سطح  اشتغال در کشور شده است.

بسیاری از فعالان صنعت ساخت و ساز از رکود بازار مسکن گله ‌مند ومعتقدند: افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد کارگران باعث شده است که بسیاری از سازندگان مسکن تغییر شغل دهند و به حرفه دیگری روی آورند.

از سوی دیگر افزایش قیمت ارز ، طلا و حامل‌ های انرژی باعث تغییر قیمت در بازار مسکن شده ، به طوری که به گفته بسیاری از مشاوران املاک ، برخی از مناطق غرب تهران با افزایش ۳۰ درصدی قیمت مسکن رو به رو بوده‌ است.

1 5 بازار مسکن امسال به ثبات می‌رسد؟

بر اساس این گزارش مشاوران املاک می گویند: که قیمت مسکن از نیمه دوم سال ۹۶ رو به گرانی گذاشته و بعید است در سال ۹۷ این قیمت‌ها کاهش یابد،  بنابراین ، گرانتر شدن قیمت مسکن درسال ۹۷ دور از انتظار نیست .

برخی از کارشناسان نیز معتقدند: گرانی بازار مسکن حبابی بیش نیست و بزودی بازار به قیمت واقعی خود خواهد رسید.

این در حالی است که مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ، با بیان اینکه زمانی که قیمت مسکن افزایش یابد دوباره  رو به کاهش نخواهد گذاشت  ، گفت: کاهش قیمت مسکن طی ۴۰ سال گذشته  یکبار اتفاق افتاد که آنهم پس از گذشت چند ماه به قیمت واقعی خود بازگشت.

وی در عین حال تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن با نرخ سود کم ، می‌تواند باعث تحرک بازار مسکن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…