مدل های کیف چرم و نگهداری از آن

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کیف چرم با لباس های جین، نخی، پشمی، کتان و سایر پارچه ها قابل ست کردن است.
کیف چرم

کیف چرم

در صنعت مد، از پارچه چرم در تولید کیف، کفش، اکسسوری و پوشاک استفاده می‌شود. چرم یک ماده طبیعی با انعطاف و دوام بسیار زیاد است که از پوست حیوانات به دست می‌آید. برای حمایت از محیط زیست و حیوانات، تولید چرم صنعتی یا مصنوعی از مواد پلیمری گسترش یافته است. چرم مصنوعی بسیار شبیه به نوع طبیعی آن ساخته می‌شود و در بسیاری موارد تشخیص آن ها از هم دشوار است. چرم مصنوعی رنگ پذیر است و در انواع رنگ ها تولید می‌شود در حالیکه چرم طبیعی به رنگ های مشکی، قهوه ای و سفید تولید می‌شود. در این مطلب مجله دلتا با محبوب ترین مدل های کیف چرم و روش نگهداری از آن آشنا شوید.

مدل های کیف چرم

کیف دستی یا کیف پول، در انواع طرح های گوناگون، نیازهای روزمره ما را رفع می‌کند. برای حمل وسایل کوچک، بزرگ و با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بیش تر موارد به داشتن ظاهری شیک کمک می‌کند. اکنون با وجود طرح و مدل های گوناگون، بیش از هر زمانی، گزینه های زیادی برای انتخاب پیش رو داریم که می‌توانیم طرح مورد علاقه خود را از بین آن ها پیدا کنیم. داشتن سبک خاص در ظاهر، نمایان کننده شخصیت فرد است.

کیف اداری

  • کیف اداری

کیف چرم اداری، به دلیل کیفیت بالای چرم، یکی از پر طرفدارترین مدل ها در بین افراد است که آن را به طور روزانه در محل کار نیز استفاده می‌کنند.

کیف دستی

  • کیف دستی

کیف دستی، در اندازه های کوچک تا بزرگ تولید می‌شود و می‌توان همه چیز از جمله تلفن همراه، لوازم آرایشی، کتاب، دسته کلید و … را با آن حمل کرد. داشتن کیف چرم مشکی و قهوه ای، یکی از ضروری ترین اقلامی است که هر خانمی در کمد خود نگه می‌دارد. این رنگ ها، به دلیل داشتن ماهیت خنثی با انواع رنگ هماهنگ می‌شوند و جنس چرم در کنار پارچه های گوناگون جلوه زیبایی ایجاد می‌کند.

کیف چرم رو دوشی

  • کیف چرم رو دوشی

مدل کیف رو دوشی، مانع آزادی حرکت فرد نمی‌شود و معمولا دارای بندی با اندازه متغییر است. به دلیل فاصله ای که با بدن دارد، بر خلاف کوله پشتی، باعث تعریق نمی‌شود. کیف رو دوشی، بند پهن، و وزن سبکی دارد. ابعاد آن را متناسب با نیاز و اندام خود انتخاب کنید. ابعاد خیلی بزرگ حرکت شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد و کیف های رو دوشی کوچک زیاد کاربرد ندارند. برای استفاده روزمره، دانشگاه و محل کار مناسب است.

کیف چرم مجلسی

  • کیف چرم مجلسی

چرم، جلوه ای شیک و مجلل دارد به همین دلیل در مراسم رسمی نیز می‌توان از کیف های چرمی استفاده کرد. رنگ های مشکی، عسلی و طوسی از محبوب ترین کیف های چرم مجلسی است، که با بیش تر رنگ ها ست می‌شود. کیف مجلسی برای همراه بردن لوازم ضروری از جمله کارت اعتباری و گوشی همراه استفاده می‌شود، به همین دلیل اندازه کوچکی دارد و توی دست جا می‌شود. در بعضی از مدل ها دارای بندی ظریف و زنجیر مانند است.

نگهداری

کیف چرم، ماندگاری بالایی دارد، به شرطی که به خوبی از آن نگهداری شود. ماندگاری چرم به جنس و نحوه استفاده از آن بستگی دارد.

کیف را بعد از استفاده با دستمال گردگیری کنید و در جای خنک قرار دهید. اگر آن را کم تر مورد استفاده قرار می‌دهید، بهتر است آن را درون کیسه پارچه ای بگذارید تا آلودگی ها را به خود جذب نکند و در معرض سایش با سایر لوازم قرار نگیرد.

درون کیف را با کاغذ باطله یا پارچه پر کنید تا فرم خود را حفظ کند و چروک نشود.

هیچ وقت کیف چرم را با آب و دستمال های مرطوب پاک نکنید. این کار باعث ایجاد قارچ و کپک روی کیف می‌شود. از حوله های خشک یا تمیز کننده های مخصوص کمک بگیرید.

هر گونه لکه و آلودگی را به سرعت از روی کیف چرمِ خود بزدایید و پاک کنید تا به بافت آن نفوذ نکند.

۴ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۱۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۳۴ ق٫ظ

    زیبا

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۵۵ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما با بخش مد و زیبایی

      پاسخ

      • مسعود

        ۲۷ دی ۱۳۹۸ در ۲:۳۴ ب٫ظ

        بسیار عالی بود مرسی

        پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…