خرید خانه در اردبیل ؛ نکاتی که لازم است بدانید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اردبیل شهری مرزی و سردسیر در شمال غربی ایران است که جاذبه‌های گردشگری فراوان آن متقاضیان بسیاری را مایل به سکونت در این شهر کرده است.
خرید خانه در اردبیل

شهر اردبیل در شمال غربی ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان است. این شهر علاوه بر دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی از زیبایی‌های طبیعی فراوانی نیز برخوردار است؛ چنانکه آب و هوای مطلوب و مناظر چشم‌نواز آن باعث شده است بسیاری از گردشگران همیشگی این شهر، مایل به خرید خانه در اردبیل باشند تا ضمن تفریح از پرداخت اجاره‌های سرسام آور سوییت‌ها و اقامتگاه‌ها در امان بمانند. دلتامگ این بار به شهر اردبیل قدم گذاشته است. با ما همراه باشید تا ظرفیت‌های خرید ملک در این شهر را به شما معرفی کنیم.

دسترسی به اردبیل

اردبیل از شهرهایی است که با وسایل نقلیه گوناگون می‌توانید به آن سفر کنید. تقریباً از تمام مراکز استان‌ها به‌طور مستقیم به اردبیل، اتوبوس وجود دارد. ترمینال مسافربری اردبیل در ابتدای ورودی شهر از سمت جاده سرچم قرار گرفته و فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد.

فرودگاه اردبیل در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی این شهر و با فاصله زیادی از مرکز شهر اردبیل قرار دارد. از مبدا این فرودگاه به مقصد تهران، مشهد، استانبول، جده و نجف پرواز انجام می‌شود.

آب و هوا و پوشش گیاهی اردبیل

رطوبت دریای خزر دلیل به وجود آمدن جنگل‌های متراکم در اردبیل است. منطقه جنگلی فندقلو که از آن با عنوان بهشت اردبیل یاد می‌شود پوشیده از درختان فندق وحشی و زیستگاه گیاهان دارویی متعدد و متنوع است. اقلیم کوهستانی و وجود رشته‌ کوه پوشیده از برف سبلان باعث سرمای شهر اردبیل شده  و به همین سبب بهترین فصل برای سفر به اردبیل تابستان است، اما اگر به تفریحات زمستانی علاقه‌مندید، اردبیل در زمستان نیز جذابیتی خاص دارد.

جنگل فندقلو اردبیل

مراکز خرید اردبیل

بازار اردبیل در قلب این شهر یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید اردبیل است که علاوه بر کاربری تجاری، با راسته‌ها و سراهای متعدد خود جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی فراوانی نیز دارد.

شورا سنتر اردبیل با ۵۵۰ واحد تجاری در نزدیکی دریاچه شورابیل و در منطقه نمونه گردشگری شورابیل در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است و کالاهای متنوع داخلی و خارجی در این مجتمع تجاری به فروش می‌رسد؛ بنابراین طیف وسیعی از انتخاب‌ها را در مرکز خرید شورا سنتر خواهید داشت.

مجتمع تجاری الماس نیز در ۱۲ طبقه تجاری و اداری، فروشگاه‌های لوکس متعددی را در خود جای داده است. پوشاک، کیف و کفش، صنایع‌دستی و لوازم‌خانگی و تزیینی از اجناسی است که می‌توانید از این مجتمع خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان در کرج با متری 16 میلیون

بازار اردبیل

بافت مسکونی و قیمت خانه در اردبیل

قیمت ملک در محله‌های جنوب و جنوب غرب اردبیل نسبت به محله‌های شمالی آن بالاتر است. به طور کلی محله‌های اردبیل را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد. دسته اول که محلات شش‌گانه نام‌ دارند، محله‌هایی با بافت مسکونی و تجاری هستند که از مرکز تا شمال شهر اردبیل قرار گرفته‌اند. این محله‌ها نسبتا تاریخی بوده و از این رو محدودیت ساخت و ساز دارند. علاوه بر بافت اداری و تجاری که محلات شش‌گانه دارند، برگزاری مراسم‌ها و تجمعات مردمی نیز تردد در این محدوده‌ها به ویژه محله‌های مرکزی را بیشتر کرده است.

دسته دوم محله‌هایی هستند که از مرکز تا جنوب اردبیل قرار گرفته‌اند و توسعه آن‌ها از زمان استان شدن اردبیل در دهه ۷۰، شکل رسمی به خود گرفته است و اکنون به عنوان محله‌های لوکس این شهر تلقی می‌شوند. می‌توان از محله‌هایی مانند شهرک آزادگان، آزادی، حافظ، محله مسجد قدس، محدوده ایستگاه سرعین و شهرک دادگستری به‌عنوان بهترین محله‌های اردبیل نام برد که تقریبا همگی در این محدوده قرار دارند. در این محله‌ها واحدهای مسکونی کمتر از ۹۰ متر مربع به سختی یافت می‌شود.

دسته سوم شهرک‌هایی مانند سبلان و زرناس که در چند سال گذشته ساخته شده‌ یا شهرک‌های مانند شهرک‌ نادری است که در خارج از شهر قرار دارند. جالب است بدانید که قیمت ملک در اردبیل از قانون یا قرارگیری در محله خاصی پیروی نمی‌کند؛ به عنوان مثال اگرچه شهرک نادری در خارج از شهر قرار گرفته است و رفت و آمد به آن نسبتا دشوار است، اما به دلیل ارتفاع زیاد این منطقه، مناظر طبیعی و مجاورت آن با دریاچه شورابیل قیمت ملک در آن بالا است. با بودجه پایین‌تر می‌‎توان در شهرک‌های رضوان، نادری و کارشناسان واحد مسکونی پیدا کرد.

محله‌های حاشیه اردبیل مانند سلمان آباد، میراشرف، دانش آباد، کاظم آباد، حسن آباد به عنوان محله‌های دسته چهارم، از محدوده‌های ارزان ملکی است. با این اوصاف خرید خانه در اردبیل نیازمند یک انتخاب صحیح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های سایر شهرها

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…