خواص شگفت انگیز موم عسل !

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
موم عسل بخورید! بهتر است بگوییم که عسل را به همراه موم آن بخورید. درباره خواص موم عسل چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-موم-عسل

بعد از عسل و فراورده های مربوط به آن حالا نوبت به موم عسل می‌رسد، درباره خواص موم عسل چه می‌دانید؟ شاید اولین و مهم ترین گزینه درمانی آن رفع عفونت های بدن باشد؛ بنابراین موم عسل طبیعی می‌تواند بهترین گزینه درمانی و پزشکی برای سرماخوردگی باشد البته استفاده از این ماده ارزشمند در صنعت آرایش و زیبایی هم کاربرد زیادی دارد. تا به حال ماسک موم عسل را امتحان کرده‌اید؟ با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص موم عسل طلایی و شگفت انگیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

خواص موم عسل

موم عسل ( عسل با موم ) 

بعد از خواص جادویی عسل طبیعی ( ماده عفونت زدا، زیباکننده پوست و مو، درمان کننده عفونت مثانه و مجاری ادرار، تقویت کننده معده و …) موم عسل وارد میدان سلامتی می‌شود. درواقع موم عسل توسط زنبور کارگر و به صورت طبیعی به وجود می‌آید. زنبور کارگر به وسیله هشت غده در شکم خود موم عسل را تولید می‌کند، در ادامه با این عصاره طلایی بیشتر آشنا می‌شویم.

موم عسل

انواع موم عسل 

موم عسل هم مانند هر ماده طبیعی دیگری در انواع و رنگ های مختلفی وجود دارد. البته موم زرد رنگ، شکل اصلی و اساسی تمام انواع موم‌ های زنبور عسل است؛ نوع دوم آن، موم سفید، یعنی موم زرد و سفید شده است و نوع آخر، از تأثیر الکل بر موم زرد به دست می‌آید که بسیار نادر است.

فواید موم عسل

خواص موم عسل در طب سنتی 

اگر به فکر زیبایی و سلامت بدن خود هستید، مصرف عسل را همراه با موم آن فراموش نکنید. با ما همچنان همراه باشید تا راز زیبایی و سلامتی با این عصاره طلایی رنگ و جادویی را بیشتر بدانید، درباره خواص موم عسل هرچه بگوییم باز هم کم است:

  • سلامت دستگاه گوارش ( خاصیت موم عسل برای معده )

اگر معده درد دارید، عسل را همراه با موم آن بخورید. این ماده غذایی ارزشمند ورم معده را درمان می‌کند و باعث حرکت روان غذا در دستگاه گوارش و معده می‌شود البته موم عسل و مولکول های آن در دستگاه گوارش تجزیه کاملی ندارند و به همان صورت که جذب بدن شده‌اند، از طریق مدفوع خارج می‌شوند.

  • فواید موم عسل برای پوست صورت ( ماسک موم عسل برای پوست )

موم عسل پوست صورت شما را زیبا تر خواهد کرد. آیا تا به حال از ماسک موم عسل استفاده کرده‌اید؟ بهتر است بدانید که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری موم عسل باعث می‌شود که هر گونه جوش، لک و آکنه های پوستی از بین بروند.

گاهی اوقات، روی پوست بدن و صورت ما باکتری هایی به نام استافیلوکوکوس اورئوس و کاندیدا آلبیکانس لانه گزینی می‌کنند که باعث عفونت های شایع پوستی می‌شوند. نگران نباشید! ترکیب موم عسل با روغن زیتون مانع از رشد این باکتری ها خواهد شد؛ به همین دلیل است که از این ماده در انواع لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود.

  • بهداشت دهان و دندان

خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری موم عسل باعث شده است که این ماده به استحکام دندان و لثه ها کمک کند. اگر ورم لثه، آبسه یا برفک دهان دارید، موم عسل را امتحان کنید.

موم عسل ترشح بزاق دهان را زیاد می‌کند؛ درنتیجه برای افراد سیگاری گزینه بسیار مناسبی است. همچنین این ماده زنگ و جرم دندان ها را از بین می‌برد و لثه را محکم می‌کند.

فواید موم عسل برای پوست

  • درمان سرماخوردگی ؛ خاصیت جادویی موم عسل

مصرف عسل همراه با موم آن به درمان سرفه، گلودرد، سینوزیت، زکام اسپاسمی، ناراحتی های تنفسی و سرماخوردگی و عفونت های ناشی از آن کمک می‌کند. شاید برای‎تان جالب باشد که بدانید این ماده ارزشمند باعث پاکسازی راه بینی و حلق و بهبود زخم آنها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. سعی کنید جویدن موم عسل را مانند آدامس تمرین کنید.

  • خواص موم عسل برای کبد

درصد الکل کمی که در موم عسل وجود دارد، باعث ضد عفونی شدن بدن می‌شود. موم عسل آنتی اکسیدان های فراوان و طبیعی دارد که از تجمع چربی در کبد جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه کبد شما چرب نخواهد شد.

  • زیبایی لب ها و رفع ترک های بدن

یکی از خواص زیبایی موم عسل مرطوب نگه داشتن پوست لب ها و جلوگیری از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن آنها است. موم عسل به دلیل اینکه رطوبت خوبی به کل سطح پوست بدن می‌دهد، از ترک خوردن لب ها جلوگیری می‌کند.

البته خواص ضد التهابی موم زنبور عسل بر عفونت‌ های قارچی پوست و خارش کشاله ران هم تأثیر گذار است، ویتامین A‌ موجود در این ماده غذایی کلاژن ساز است و ترک های پوستی ( به خصوص در دوران حاملگی ) را برطرف می‌کند، برای این منظور از ترکیب موم عسل و روغن زیتون استفاده کنید.

  • خواص موم عسل برای مردان

موم عسل پروستات مردان را درمان می‌کند. درواقع این ماده قدرت باروری و نیروی جنسی مردان را افزایش می‌دهد البته اگر عفونت ادراری، مثانه یا مشکل پروستات داشته باشید، می‌توانید با موم عسل و به صورت طبیعی این مشکلات را کنترل و درمان کنید.

  • درمان تبخال تناسلی

این بیماری از ویروس HSV تولید می‎شود و در آلت تناسلی رشد می‌کند. Propolis موجود در موم عسل مانند یک مسکن درد یا زخمی که در اثر این عفونت به وجود آمده است، درمان می‌کند.

نظر شما درباره موم عسل چیست؟ اگر تا به حال عسل را به صورت طبیعی و جداگانه مصرف می‌کردید، وقت آن رسیده است که در سبک تغذیه خودتان تغییراتی ایجاد کنید؛ نوش جان!

یک نظر

  1. سعد ی

    ۱۳ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…