تکذیب رشد قیمت مسکن در آذرماه ۹۸

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار منتشر شده از سوی دفتر وزارت راه و شهرسازی در خصوص میزان رشد قیمت مسکن در آذرماه 98 واکنش‌هایی را در پی داشته است.
خرید و فروش مسکن در تهران
آمارهای جالب آذرماه ۹۸ از وضعیت بازار معاملات و تعداد خرید و فروش مسکن در تهران می‌گوید که قیمت مسکن در پایتخت با رشد ۶.۸ درصدی مواجه شده است.
به گزارش مجله دلتا این آمار در شرایطی توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است که مصطفی قلی‌خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک به این گزارش‌ها واکنشی جدی نشان داده و گفته است آمارهای استخراج شده به هیچ وجه صحیح نبوده و مسکن بیش از این کشش رشد قیمت ندارد.
قلی‌خسروی این آمارها را غرض ورزی برخی کارشناسان مطرح کرده و اظهار داشته است: مسکن کشش رشد قیمت را ندارد چرا که قدرت خرید متقاضیان به شدت کاهش یافته است. حتی این ادعا که منطقه یک تهران رشد بالایی در قیمت مسکن داشته است، توسط رییس اتحادیه املاک شمیرانات به شدت تکذیب شده است.

بر اساس گزارش اخیر دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از وضعیت خرید و فروش مسکن در تهران تا پایان آذرماه امسال تعداد ۵۰ هزار و ۲۴۷ مبایعه‌نامه ثبت‌ شده است که این تعداد، نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است. همچنین در دوره زمانی مذکور، هر متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی به طور میانگین ۱۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هر متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی ۷ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان معامله می‌شد، افزایش بیش از ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.

تعداد ۴۲ هزار و ۲۷۱ پروانه ساختمانی صادر شده تا پایان آذرماه سال ۹۸ نشان‌دهنده کاهش ۱۷.۶ درصدی نسبت به سال گذشته است. تعداد کل مبایعه‌نامه‌های ثبت‌شده در آذرماه سال جاری ۹ هزار و ۶۶۴ بوده که نسبت به ماه گذشته رشد بیش از ۱۳۷ درصدی را تجربه کرده است. همچنین، میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی در آذرماه ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با میانگین قیمت ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان، نزدیک به ۴۰ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان، ۶.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…