۱۲ خاصیت جادویی گیاه قاصدک

۶
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خواص گیاه قاصدک چیست؟ ریشه، گل و عصاره جادویی این گیاه چه فوایدی برای بدن دارد؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-گیاه-قاصدک

گیاه قاصدک؛ گیاهی است که آرزو های شما را بر آورده می‌کند؛ البته آرزو های مربوط به سلامتی؛ درباره خواص گیاه قاصدک چه می‌دانید؟ آیا تا به حال دمنوش یا چای گیاهی قاصدک را امتحان کرده‌اید؟ با مجله دلتا همراه باشید.

خواص گیاه قاصدک

گیاه قاصدک چیست؟ 

گیاه قاصدک یا تاراکساکوم از خانواده گیاهان گلدار با کالری کم و سرشار از فیبر و قند است. این گیاه حاوی ویتامین های مختلف مثل A، B6، C و K است و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم دارد.

گیاه قاصدک

خواص گیاه قاصدک ( خواص ریشه قاصدک ) 

ریشه قاصدک برای چی خوبه؟ گل، گیاه و ریشه قاصدک سرشار از خاصیت است، این گیاه باعث زیاد شدن ادرار می‌شود و با آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد؛ مثل چای سبز به لاغری و سلامت بدن کمک می‌کند. با ما همراه باشید تا درباره گیاه قاصدک اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • قاصدک؛ گیاه مدر

قاصدک یک گیاه ادرار آور است که می‌تواند مشکلات ناشی از افزایش فشار خون، ناراحتی های کبد و کلیه را درمان کند. فقط کافی است که دمنوش و چای قاصدک را یک بار امتحان کنید.

  • کاهش التهاب با گیاه و ریشه قاصدک

چای و دمنوش قاصدک خاصیت ضد التهابی برای بدن دارد، آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این گیاه با انواع التهاب های پوستی بدن مبارزه می‌کنند. همچنین این گیاه به دلیل کلسیم و ویتامین k فراوانی که دارد، از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

  • درمان مشکلات کبد

عصاره گیاه قاصدک دوست کبد شما است. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عصاره برگ قاصدک از کبد در مقابل انواع آسیب ها مراقبت می‌کند. اگر مشکل یرقان، زردی پوست یا سیروز کبدی و هپاتیت دارید، از این گیاه استفاده کنید.

  • کنترل دیابت و قند خون

شیکوریک و کلروژنیک دو ترکیب فعال در گیاه قاصدک هستند. این دو ماده در تمامی قسمت های این گیاه وجود دارند و به کاهش قند خون و دیابت کمک می‌کنند.

  • کاهش کلسترول و فشار خون

ترکیبات موجود در گیاه قاصدک ممکن است سطح کلسترول خون را کاهش دهد؛ در نتیجه باعث جلوگیری از بیماری قلبی می‌شود. اگر مشکل فشار خون دارید، از چای و دمنوش قاصدک استفاده کنید. این گیاه دارویی باعث سم زدایی از بدن می‌شود.

گیاه قاصدک

  • خواص گل و ریشه قاصدک برای لاغری

گیاه قاصدک هم مثل گیاهان دیگر اسطوخودوس، گل گاو زبان، آویشن، بابونه و … سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و مانع از جذب چربی های اضافی می‌شود؛ درنتیجه شما را لاغر تر خواهد کرد. شما می‌توانید از دمنوش و چای قاصدک به صورت روزانه استفاده کنید. عصاره گل قاصدک از تجمع لیپید و تری گلیسیرید در بدن جلوگیری می‌کند و باعث کنترل وزن می‌شود.

  • خواص گیاه قاصدک برای سرطان

همانطور که گفتیم، این گیاه آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می‌کند. عصاره گیاه و ریشه قاصدک می‎تواند مانع از رشد سلول های سرطانی در کبد، روده، لوزالمعده و … شود.

  • ریشه قاصدک و درمان یبوست

ریشه، گل و گیاه قاصدک یبوست مزمن افراد را درمان می‌کند. این گیاه یک منبع غنی از فیبر انولین است که در تقویت دستگاه گوارش فرد تأثیر دارد.خواص گیاه قاصدک

  • زیبایی پوست

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که گیاه قاصدک مانند یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کند. این گیاه برای درمان جوش و آکنه های پوستی گزینه بسیار مناسبی است.

  • گل قاصدک و درمان کیسه صفرا

برگ های گیاه قاصدک برای درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مفید است، این گیاه به ترشح صفرا و گوارش بهتر چربی های بدن کمک می‌کند. عصاره گیاه قاصدک برای سم زدایی بدن و پالایش خون گزینه مناسبی است.

  • درمان کم خونی

گیاه قاصدک آهن، ویتامین و پروتئین زیای دارد. ویتامین B و پروتئین موجود در این گیاه برای تشکیل گلبول های قرمز خون بسیار ضروری است. استفاده از چای و دمنوش قاصدک می‌تواند کم خونی را درمان کند.

  • خواص گیاه قاصدک برای بارداری

ویتامین A ، کلسیم و آهن موجود در این گیاه برای کم خونی دوران بارداری بسیار مفید است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید عصاره قاصدک تاری دید و شب کوری زنان باردار را درمان می‌کند.

خسته شده‌اید؟ شاید وقت آن رسیده است که با خوردن یک فنجان چای یا دمنوش گل قاصدک انرژی از دست رفته بدن خود را تأمین کنید؛ نوش جان!

۶ دیدگاه

  1. ملکی

    ۱۳ دی ۱۳۹۸ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. فتحی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

  3. یوسفی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

    چقدر مفید بود

    پاسخ

  4. روزبهانی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۸:۳۸ ق٫ظ

    قاصدک واین همه خواص

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  6. صلابت

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۸:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…