از کاهش قیمت مسکن خبری نیست

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش های  میدانی و آماری از بازار مسکن نشان می دهد ، به رغم آنکه میزان معاملات در اسفند ماه با کاهشی فوق العاده  روبه رو بوده است ، اما از کاهش قیمت ها خبری نیست .

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، درحالی که گرمی بازار مسکن در دی ماه و افزایش بی سابقه قیمت  در بهمن ماه امسال نشان از برطرف شدن  رکود مسکن و آغاز رونق این بخش می داد ، اما گزارش های میدانی و آمارها نشان می دهد میزان خرید و فروش خانه در اسفند ماه در مقایسه با به سه ماه پیش از آن به شدت کاهش یافته و نزدیک شدن به سال نو، تب و تاب معاملات را بطور چشمگیر فرونشانده است.

برای  نمونه ، فرابورس در گزارشی اعلام کرده است که  در هفته سوم اسفند در بخش تسهیلات مسکن ، ۲۵۰ هزار ورقه تسه به ارزش ۱۷.۱ میلیارد تومان خرید و فروش شد. این در حالی است که هفته گذشته ۳۶۰ هزار ورقه تسه به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال دست به دست شد. به معنای دیگر در فاصله چند روز مانده به پایان سال ، میزان خرید اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن و دریافت تسهیلات خرید مسکن از بانک عامل این بخش به میزان یک سوم نسبت به هفته قبل از آن (روزهای ابتدایی اسفند) کاهش داشته است.

بررسی های میدانی نشان می دهد ، به رغم اینکه بخش زیادی از مراجعات به بنگاه های مشاوران املاک برای خرید و فروش مسکن و تب و تاب به وجود آمده در این بخش فروکش کرده است ، حتی آن دسته از فروشندگانی که برای فروش واحد مسکونی خود به بنگاه های املاک مراجعه و واحد خود را برای فروش عرضه کرده اند حاضر به کاهش قیمت های  سه ماه اخیر، نیستند. و امید دارند که سال آینده واحد مسکونی خود را با افزایش قیمت به فروش رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…