خرید آپارتمان در شهرآرا

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرآرا، محله‌ای 50 ساله که در شمال غربی منطقه 2 شهرداری تهران قرار داشته و در زمان خود مطابق با استانداردهای شهرسازی ساخته شده است.
خرید آپراتمان در شهرآرا خرید آپارتمان در شهرآرا

شهرآرا محله‌ای در غرب تهران و در محدوده منطقه ۲ است. وجود ساختمان‌هایی با معماری خاص و بافت مسکونی با چیدمان مهندسی‌شده در این محدوده بسیاری را به فکر خرید آپارتمان در شهرآرا انداخته است. واقعا چه چیزی باعث می‌شود که این محله در زمره محله‌های شاخص تهران برای سکونت قرار گیرد؟ شاید قرار گرفتن این محله در حد فاصل جمشیدیه، گیشا، ستارخان و تهرانسر و دسترسی به امکانات کامل از دلایل آن باشد. مجله دلتا اینبار در محله گردی خود به شهرآرا رفته است. با ما همراه باشید.

شهرآرا در گذشته

شهرآرا که در لغت به معنای “آراینده‌ شهر” است، در فواصل دهه‌های ۳۰ و ۴۰ با گسترش تهران و رشد جمعیت و شروع ساخت و ساز در غرب تهران، شکل می‌گیرد. این محله از معدود محله‌هایی است که با شیوه‌های نوین شهرسازی بنا شده است.

دسترسی به شهرآرا

محله شهر آرا از شمال به بزرگراه جلال آل احمد، از جنوب به خیابان ستارخان، از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری و از شرق به بزرگراه چمران منتهی می شود؛ بنابراین این محله از نظر دسترسی به سایر نقاط شهر تهران در وضعیت مناسبی قرار دارد، به ویژه که خیابان‌های پاتریس لومومبا، شهرآرا، ستارخان، نیایش و… در این محدوده قرار دارند و به راحتی می‌توانید با خودروی شخصی در این محدوده تردد کنید.

از لحاظ حمل و نقل عمومی نیز این محدوده از شرایط مناسبی برخوردار است و شما برای رسیدن به شهرآرا می‌توانید از ایستگاه اتوبوس شهرآرا، ایستگاه اتوبوس پمپ بنزین، خط تندروی میدان توحید، خط ۴ اتوبوس‌های تندرو در نزدیکی بزرگراه چمران و ایستگاه‌های مترو شادمان و طرشت استفاده کنید.

مراکز تفریحی شهرآرا

بوستان شهرآرا بوستانی در همین محله است که نزدیک به ۶۰ سال قدمت دارد و از بوستان‌های قدیمی تهران به شمار می‌رود. این پارک همه روزه میزبان سه نسل کودک و پیر و جوان است و میانسالان بسیاری در این پارک به بازی تخته نرد و شطرنج می‌پردازند. پارک ستارخان نیز از پارک‌های قدیمی شهرآرا است. بخشی از پارک به زمین بازی برای کودکان اختصاص داده شده و میز‌های شطرنج و پینگ پونگ و وسایل ورزش عمومی نیز از امکانات دیگر این پارک است.

قیمت ملک در شهرآرا

مراکز خرید

مرکز خرید گلدیس در ۱۳ طبقه از مکان های تفریحی و تجاری نزدیک به بوستان ستارخان است. فروشگاه های این مجتمع تجاری در بخش فروش پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، کیف و کفش، فروش موبایل، چرم فروشی، لوازم آرایشی و لوازم ورزشی فعالیت می‌کنند. مرکز خرید برج شهرآرا نیز نبش خیابان آبشوری واقع شده است و کالاهای متنوع داخلی و خارجی در واحدهای تجاری را به فروش می‌رساند.

مکان‌های مهم

کوشک، زیتون، ارکیده، نسیم، ناهید، نسترن و ساختمان‌های قدیمی دریانی از مجتمع‌های مسکونی این محدوده است که متقاضیان بسیاری در خرید یا رهن و اجاره ملک دارند. بیمارستان رسول اکرم و درمانگاه دریانی ها نیز از مراکز درمانی در محدوده شهرآرا است. علاوه بر آن، نزدیکی به بیمارستان‌‌های شریعتی و امام خمینی (ره) از مزایای خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در شهرآرا محسوب می‌شود.

بافت مسکونی و قیمت ملک

اگرچه شهرآرا در دهه چهل ساخته شده و قدمت آپارتمان‌سازی در آن به پیش از انقلاب اسلامی می‌رسد اما اکنون این محله مانند بسیاری از مناطق دیگر تهران پر از آپارتمان‌ ها و ساختمان‌ های بلند و نوساز است و کمتر خانه‌های ویلایی و متراژ بالای قدیمی در این محله به چشم می‌خورد. اگر به طور جدی به سکونت در شهرآرا فکر می‌کنید لازم است بدانید که اگر چه با محله‌ای با شرایط رفت و آمد و سطح دسترسی خوب به نقاط مهم شهر و بلوار‌های بزرگ روبرو هستید، اما شهرآرا محله کاملاً آرام و ساکتی محسوب نمی شود. با این حال امکانات و دسترسی شهرآرا قیمت ملک در این محله را بالا نگه داشته است. برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در شهرآرا به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع از قیمت خرید خانه در دیگر محله‌های تهران ”خرید آپارتمان در ستارخان” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  3. فتحی

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…