منطقه ۵ سردمدار معاملات مسکن تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میانگین قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی شهر تهران در آذرماه 98، ۱۳۵.۳ میلیون ریال بوده است.
قیمت مسکن در تهران

آمار جالبی از تحولات بازار مسکن در آذرماه منتشر شده است که نشان می‌دهد حجم معاملات مسکن، اجاره‌بها و میانگین قیمت مسکن در تهران هر سه کم و بیش با رشد مواجه بوده‌اند.

به گزارش مجله دلتا گزارش‌های تازه بانک مرکزی که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است نشان می‌دهد بازار مسکن شاهد تحولات جدیدی است؛ تحولاتی که احتمالا بازار معاملات را از سردی خارج خواهد کرد.

حجم معاملات مسکن

در حالی از تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذرماه امسال، واحدهای تا ۵ سال ساخت با ۴۲.۶ درصد بیشترین سهم را داشته‌اند که در مقایسه با آذرماه سال گذشته از سهم این آپارتمان‌ها کم شده و در مقابل به سهم آپارتمان‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق شهر تهران در آذرماه امسال نشان می‌دهد منطقه ۵ با سهم ۱۶.۷ درصدی، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۹.۴ و ۹.۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۴.۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در آذرماه ۹۸ مربوط به ۱۰ منطقه شهر و مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۷، ۸، ۱۵، ۱۱ و یک بوده است.

تحولات قیمت مسکن

در آذرماه ۹۸، میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های ملکی شهر تهران ۱۳۵.۳ میلیون ریال بود که این رقم در مقایسه با ماه گذشته و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب با ۸.۵ و ۴۱.۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

بررسی تحولات قیمت مسکن در تهران بر حسب مناطق شهری نیز نشان می‌دهد که بیشترین میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۳۱۰.۴ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۶۵.۱ میلیون ریال متعلق به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

تحولات اجاره‌بهای مسکن

بررسی شاخص اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آذرماه سال جاری نیز نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۲۸.۲ و ۳۰.۱ درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…