سم زدایی بدن در یک دقیقه!

۹
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
با روش های خانگی از بدن خود سم زدایی کنید. کدام رژیم غذایی برای سم زدایی بدن مفید است؟ با مجله دلتا همراه باشید.
سم-زدایی-بدن

سم زدایی بدن در یک دقیقه! شاید به کار بردن این جمله کمی اغراق آمیز باشد اما رژیم غذایی و راهکار های مناسبی وجود دارد که می‌توان از طریق آنها سموم اضافی بدن ناشی از بیماری ها و آلودگی هوا را پاکسازی کرد. درواقع کبد و کلیه ها که از اولین ارگان های حیاتی بدن هستند ، زمانی که در معرض این سموم قرار بگیرند، ممکن است بیشترین آسیب را ببینند. بهترین روش های سم زدایی از بدن را می‌شناسید؟ با مجله دلتا همراه باشید.

مضرات سیگار

منابع تولید سموم در بدن 

چگونه بدن خود را سم‌ زدایی کنیم؟ چرا همه چیز را به آلودگی هوا ربط می‌دهیم؟ شاید منبع اصلی تولید سم رفتار های غلط خودمان باشد، بهتر است بدانید که مصرف سیگار و دخانیات می‌تواند بدن شما را مورد هجوم انواع مختلف از سموم قرار دهد البته هوایی که تنفس می‌کنیم، غذایی که می‌خوریم، نوشیدنی ها و دارو ها هم می‌توانند از منابع ورود مواد سمی به بدن باشند. با ما همراه باشید تا درباره روش های سم زدایی از بدن اطلاعات تازه‌ای به دست آورید.

علائم وجود سم در بدن 

حمله میکروب ها و ترکیبات سمی آنها را به بدن خود جدی بگیرید! نشانه های شایع ورود سموم به بدن چه هستند؟ از جمله علائم شایع ورود سموم به بدن، التهاب های پوستی، جوش و آکنه، خارش پوستی، یبوست، خستگی و بی‌خوابی است؛ این سموم می‌توانند قسمت های مختلف بدن را درگیر کنند، از کبد و کلیه ها گرفته تا ریه و حتی کف پا های شما؛ در ادامه با بهترین روش های سم زدایی از بدن آشنا خواهیم شد.

رژیم سم زدایی بدن

رژیم سم زدایی بدن 

با مصرف کدام خوراکی ها می‌توان به جنگ سموم بدن رفت؟ شاید استفاده از یک رژیم غذایی سالم و حتی آب درمانی از اولین و مهم ترین گزینه ها برای سم زدایی بدن باشند. در ادامه یک رژیم غذایی غنی و سم زدا را به شما معرفی خواهیم کرد که کبد، کلیه ها و تمام ارگان های حیاتی بدن شما را سالم نگه خواهند داشت.

  • مصرف میوه های سم زدا

تا می‌توانید میوه و سبزیجات تازه و آبدار مصرف کنید. فیبر های گیاهی برای هضم بهتر مواد غذایی گزینه بسیار مناسبی است که به افزایش حرکات طبیعی روده و درمان یبوست کمک زیادی می‌کنند؛ زمانی که عملکرد دستگاه گوارش بهبود پیدا کند، حرکت روده ها روان تر شده ؛ درنتیجه عمل دفع آسان تر می‌شود و سموم از این طریق خارج خواهند شد.

استفاده از میوه هایی که ویتامین  c‌ زیادی دارند هم می‌تواند باعث خارج شدن سموم از بدن شود، این ویتامین با تولید گلوتاتیون ( یک آنتی اکسیدان قوی ) در بدن به دفع سموم کمک می‌کند.

همچنین خوردن میوه های قرمز رنگ یک منبع سم زدای بدن و آن هم به صورت طبیعی در نظر گرفته می‌شود؛ مثلا توت فرنگی سرشار از پتاسیم است که می‌تواند به تمیز شدن کبد و پاکسازی سموم کمک کند.

  • سبزیجات تازه بخورید

همانطور که گفتیم، فیبر به عنوان یک منبع غنی به کمک شما می‌آید تا بدن تان را به صورت طبیعی سم زدایی کند. چه گزینه‌ای بهتر از سالاد سبزیجات؟ بنابراین، در رژیم غذایی خودتان مصرف سیر، کلم، جعفری، ترب سیاه، کنگر فرنگی، چغندر و مارچوبه را فراموش نکنید تا سموم و مواد زائد به خصوص آلودگی های مربوط به سرب و جیوه از بدن خارج شوند.

برای این منظور، می‌توانید ترکیب جادویی آب سبزیجاتی مثل لیمو، خیار و جعفری را امتحان کنید. گیاه جعفری در این ترکیب گیاهی مغذی است که باعث سم زدایی از کبد می‌شود؛ درنتیجه عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. درواقع، این نسخه گیاهی، از التهاب دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند؛ درنتیجه عمل دفع آسان تر می‌شود.

نوشیدنی ها ی سم زدا

  • مصرف مایعات و آب ؛ نوشیدنی های سم زدا

آب معجزه سلامتی است که سموم بدن را پاکسازی می‌کند؛ یکی از کانال های دفع سموم بدن مجاری ادرار است، نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز می‌تواند علاوه بر بهبود عملکرد کلیه ها، سموم و ناخالصی های بدن را دفع کند. درواقع، نوشیدن آب به سوخت و ساز بهتر بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود تا نمک بدن در سطح نرمال باقی بماند.

برای این منظور، می‌توانید از آب طعم دار ( به جای نوشابه ) در خانه استفاده کنید. آب‌ های سم‌ زدا باعث سوزاندن چربی و از بین رفتن سموم بدن می‌شوند. از بهترین‌ آب ‌های طعم‌دار آب با لیمو، خیار، گریپ ‌فروت، انواع توت ‌فرنگی، کیوی و نعناع است؛ بنابراین سعی کنید همیشه بدن خود را هیدراته نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که در کنار مصرف آب ‌و آبمیوه های طبیعی، مصرف روزانه شیر هم به خصوص در روز های آلوده می‌تواند از بدن شما سم زدایی کند. همچنین به جای نوشیدن قهوه صبحگاهی با مقدار کافئین فراوان می‌توانید از دمنوش های گیاهی مثل چای سبز استفاده کرده یا اینکه مصرف چای بدون شکر را جایگزین قهوه کنید.

  • ترکیب مغذی لوبیای خشک شده با برنج

برنج و لوبیا از غذا های اشباع ‌کننده ‌ای محسوب می شوند که مواد مغذی زیادی دارند البته برای دفع سموم بدن می‌توانید به جای برنج از کوینولا استفاده کنید. کوینولا خاصیت سم‌ زدایی فراوانی دارد و سرشار از آمینو اسید است. فیبر و فسفر موجود در این ماده به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. برای اینکه یک نتیجه طولانی مدت و مفید از روش های طبیعی سم زدایی بگیرید، بهتر است با مصرف کربوهیدرات و شیرین کننده ها خداحافظی کنید.

  • مصرف کلروفیل ( جلبک دریایی )

کلروفیل یک ماده ضد سرطان است که می‌تواند باعث پاکسازی جریان خون، از بین رفتن بوی بد دهان و جلوگیری از فساد دندان ها شود. این ماده مغذی با کمک به دفع سمومی مثل استالدهید ها ( عامل خستگی و خماری ) و هیستامین ها ( عامل آلرژی و حساسیت ) اثر مثبتی در سلامت فرد دارد. از غنی ترین منابع کلروفیل در دنیا، جلبک های دریایی است که این خوراکی به خصوص در کشور ژاپن طرفداران زیادی دارد.

رژیم غذایی سم زدا

روش های دیگر سم زدایی بدن ( دفع سموم بدن با طب سنتی ) 

برای سم زدایی بدن در کنار رژیم غذایی می‌توانید از روش های پر کاربرد و غیر خوراکی دیگر هم استفاده کنید؛ مثلا در کنار کبد، کلیه و مجاری ادرار، کف پا های شما هم می‎توانند سموم بدن را به راحتی دفع کنند. بگذارید این گونه بگوییم که ورزش و تغذیه دو رکن اساسی برای دفع سموم بدن است که سلامتی شما را تضمین می‌کنند، با ما همچنان همراه باشید تا درباره روش های دیگر سم زدایی اطلاعات بیشتری کسب کنید:

  • روش سم زدایی بدن با آب نمک ( سم زدایی از کف پا با آب نمک )

نمک یک ماده مغذی برای دفع سموم بدن است؛ شستن پا ها در آب نمک می‌تواند یکی از روش های سم زدایی مؤثر برای بدن باشد. برای این منظور، یک دوم فنجان نمک معمولی، یک چهارم فنجان نمک دریا و جوش شیرین، یک دوم فنجان سرکه سیب به همراه روغن زیتون و روغن نارگیل لازم است. شستشوی روزانه پا ها با این ترکیب و محلول می‌تواند سموم بدن را به راحتی دفع کند.

سم زدایی بدن از طریق پا

  • پاکسازی بدن از سموم با حمام نمک

از حمام‌ نمک اپسوم ( نمک فرنگی ) به طور مداوم استفاده کنید؛ برای این کار، مقداری از این نمک را همراه با آب داغ در وان حمام بریزید و پا های خود را در این محلول قرار دهید. نمک تمام سموم بدن را از طریق کف پای شما دفع خواهد کرد.

  • قرار دادن سیر و پیاز در جوراب ( سم زدایی بدن از طریق پا )

سم زدایی بدن با سیر و پیاز؟! برای دفع سموم بدن، این آزمایش جالب را حتما امتحان کنید. یک تکه از پیاز خام به همراه یک حبه سیر را داخل جوراب خود قرار دهید آنرا بپوشید و بخوابید، بگذارید تا قلب دوم شما کار خودش را بکند!

  • ورزش کنید

تعریق یکی دیگر از خروجی های بدن برای دفع سموم اضافی است؛ شما می‌توانید از طریق ورزش کردن حتی یک پیاده‌روی تند میزان تعریق خود را افزایش دهید؛ در نتیجه به سم زدایی از بدن خود و افزایش حجم ادرار کمک کرده‌اید. استفاده از سونا هم روش مناسب دیگری برای افزایش تعریق و خروج سموم از بدن است.

شما کدام یک از روش های سم زدایی را بیشتر می‌پسندید؟ مصرف مایعات، ورزش و تغذیه مناسب از کلید های اصلی برای سم زدایی است، بهتر است این روش های درمانی را جدی بگیرید تا بدن سالم تری داشته باشید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  2. گل افشان

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۵:۴۵ ب٫ظ

    مفید بود. با تشکرات فراوان

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۵:۰۶ ق٫ظ

    بسیار مفید بود ممنون

    پاسخ

  4. آدینه

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. شمس

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

    سم زدایی ازطریق آب و نمک بسیار عالی است

    پاسخ

  6. فتحی

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی

    پاسخ

  7. مودت

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  8. روزبهانی

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۸:۴۳ ق٫ظ

    روش مناسبی می باشد

    پاسخ

  9. سعدی

    ۹ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…