معرفی انواع کرم پودر برای صورت

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کرم پودر انواع مختلفی دارد و برای پوست افراد مختلف تولید می‌شود. برای شناخت بیش تر این محصول آرایشی ادامه مطلب را مطالعه کنید.
کرم پودر

کرم پودر

کرم پودر یکی از لوازم آرایشی پایه است که به اشتباه آن را پنکیک می‌نامند. پنکیک در واقع یک پودر آرایشی است که برای تثبیت کرم پودر، روی آن زده می‌شود و چربی های اضافی را جذب می‌کند. کرم پودر به عنوان پایه آرایش (فاندیشین) روی صورت زده می‌شود تا درخشش چربی های اضافی صورت را کاهش و لکه ها را پوشش دهد. هم چنین با به کار بردن تکنیک های مختلف، به کمک کرم پودر، می‌توانید به گونه ای آرایش کنید که نواقص صورت را اصلاح یا بخش هایی را برجسته کنید. در طول روز می‌توان آن را تکرار و لایه ای جدید  روی صورت پخش کرد. کرم پودر در انواع شفاف، رنگ‌دانه دار، پودری و مایع وجود دارد. در این بخش از مجله دلتا به معرفی این محصول پرداخته ایم.

انتخاب کرم مناسب

کرم پودری را انتخاب کنید که با تُناژ پوست شما در تناسب باشد و اختلاف رنگ زیادی ایجاد نکند. تناژهای مختلف کرم پودر، برای انواع صورت با رنگ های مختلف و متناسب با جنس پوست تولید می‌شوند و پوست را یکدست می‌کنند. بعضی از کرم پودرها دارای ضد آفتاب است که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و آلودگی های محیطی محافظت می‌کند. برای پخش کردن کرم پودر به طور یکنواخت روی پوست باید از اسفنج، برس یا ابرهای مخصوص استفاده کرد.

اگر می‌خواهید کرم هم رنگ با پوست خود را خریداری کنید، بهتر است کمی از آن را روی فک خود بزنید. اگر اختلاف رنگی مشاهده نکردید، رنگ مناسب را پیدا کرده اید.

پنکیک

کرم پودر مایع

کرم پودر مایع، محبوب ترین نوع است، زیرا به راحتی روی سطح پوست پخش می‌شود، دارای سایه های براق و مات است، لکه ها را پوشش می‌دهد، و حتی در صورت دلخواه رنگ پوست را چند درجه روشن یا تیره تر می‌کند. این مدل در کنار پوشش دادن جای جوش، التهاب و سایر لکه ها، درخشش پوست را حفظ می‌کند. مقدار کمی از کرم پودرِ مایع را روی پیشانی، گونه، بینی و چانه بزنید. با استفاده از نک انگشت یا برس، آن را به آرامی و دورانی روی صورت پخش کنید.

کرم پودر مرطوب کننده

کرم پودرهای مرطوب کننده یکی از انواع کرم های مایع است که برای پوست های خشک پیشنهاد می‌شود. در ساخت این کرم از مواد مرطوب کننده، رنگ‌دانه و گلیسیرین استفاده شده است. حجم بیش تر این نوع کرم پودر را آب تشکیل می‌دهد، به همین دلیل باعث بروز جوش و آکنه نمی‌شود. برای مقابله با پیری زودرس پوست، این نوع کرم بسیار مناسب است.

پن استیک

پن استیک نوعی کرم پودرِ حرفه ای، با قدرت پوشش بالا و دارای بافت سنگین است. از این کرم معمولا برای گریم یا روی صورتِ افرادی که پوست آسیب دیده دارند، برای پوشاندن زخم، ماه گرفتگی، کبودی و لکه های پوستی استفاده می‌شود. ماندگاری پن استیک بسیار زیاد است و با سایر کرم ها ترکیب می‌شود. مقداری از پن استیک را روی محل آسیب دیده بزنید. آن را پخش نکنید، فقط با یک اسفنج مرطوب آن را محو کنید.

در استفاده از کرم پودر زیاده روی نکنید و آن را به خوبی پخش کنید. اگر آن را به درستی به کار نبرید، باعث ایجاد چین و چروک می‌شود و ظاهر جذابی نخواهد داشت.

پن استیک

طرز استفاده از کرم پودر

پیش از شروع آرایش، صورت را به خوبی تمیز و پاکسازی کنید. سپس با مرطوب کننده های رقیق مانند انواع لوسیون، پوست را بپوشانید. دو تا سه دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود. سپس مقدار کمی از کرم پودر را روی بخش های مختلف صورت و گردن بزنید. به آرامی آن را پخش کنید و به هیچ وجه با پوست خود خشن برخورد نکنید. بهتر است بین کرم زدن و پخش کردن آن وقفه ایجاد نشود، زیرا کرم به سرعت خشک می‌شود و نمی‌توانید آن را به طور یکنواخت پخش کنید.

از گردن خود غافل نشوید. مقداری کرم پودر به گردن بزنید تا در رنگ پوست تفاوتی ایجاد نشود. پس از اینکه صورت خود را به خوبی پوشش دادید، یک دستمال مرطوب را کف دست پهن کنید و به آرامی روی صورت ضربه بزنید، با این روش، کرم های اضافه روی سطح پوست که جذب نشده یا ضخیم تر از بخش های دیگر است، پاک می‌شود.

  •  در صورت داشتن حساسیت های پوستی و آلرژی، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و سپس از انواع محصولات آرایشی مناسب پوست خود بهره ببرید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  2. شمس

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

    بسیار عالی و خوب است بخصوص که صورت ابتدا باکرم مرطوب یا لوسیون پوست صورت را
    بپوشانیم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۹:۳۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. سعد ی

    ۹ دی ۱۳۹۸ در ۵:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…