غذای سنتی کشورها در جشن کریسمس

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غذای سنتی کشور های مختلف در جشن کریسمس چیست؟
جشن کریسمس

با فرا رسیدن سال نو میلادی، خانواده ها در سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند تا این ایام را جشن بگیرند. معمولاً هر کدام از کشورهای مختلف دنیا، غذای سنتی مخصوص جشن کریسمس دارند که آن را در کنار شیرینی ها و خوراکی های گوناگون مصرف می‌کنند.

برای آشنایی با غذاهای مختلف برخی کشورها در کریسمس ، با مجله دلتا همراه باشید.

فرانسه

عید میلاد مسیح در فرانسه «شب قدیس سیلوستر» نام دارد و فرانسوی‌ ها سالمون دودی و غذا‌ های دریایی مانند سوپ صدف درست می کنند و این شب را در خانه جشن می‌گیرند.

غذای انگلیسی

انگلیس

یکی از اصیل‌ ترین غذاهای کریسمس مربوط به انگلیس است. انگلیسی‌ ها در روز کریسمس بوقلمون شکم پر و نوعی شیرینی مخصوص درست کرده و داخل شیرینی ها را با سکه‌ های مخفی پر می‌کنند. آن‌ها معتقدند هر کس سکه ها را پیدا کند، در سال جدید ثروتمند می‌شود.

مکزیک

بوقلمون پخته شده در فر که با سس آلو پر شده و نوشیدنی پانچ که با میوه و دارچین درست می‌شود، غذای سنتی مکزیکی ها در شب کریسمس است.

غذای ایتالیایی

ایتالیا

ایتالیایی ها نوعی سوسیس و کالباس مخصوص دارند که آن را چند ساعت در دمای پایین جوشانده و با عدس سرو می‌کنند. آن ها اعتقاد دارند صرف این غذا در شب کریسمس باعث خوشبختی در سال نو می‌شود.

اسپانیا

معمولاً اسپانیایی ها جشن کریسمس را در نیمه شب می‌گیرند و برای شام سال نو میلادی انواع غذا هایی که بر پایه ماهی و صدف است، درست کرده و روی یک میز بزرگ می‌چینند.

غذای استرالیایی

استرالیا

چون سال نو در استرالیا اواسط تابستان است، معمولاً آن را با پخت انواع کباب و سالاد ها و میوه های مختلف در ساحل جشن می‌گیرند.

برزیل

غذای سنتی شب کریسمس در برزیل بوقلمون دودی با موز سرخ شده و غذا‌ های حاوی برنج و مخلفات است که با انواع مختلف ماهی سرو می‌شود.

هاپین جان

آمریکا

آمریکایی ها به ویژه در مناطق جنوبی، معتقدند لوبیا در سفره شام ​​سال نو خوش‌ شانسی می‌آورد. به همین دلیل غذای سنتی آن ها در شب کریسمس “هاپین جان” نام دارد که ترکیب لوبیا چشم بلبلی با برنج و بیکن یا تکه‌ های دودی بوقلمون است و با کلم، تره فرنگی و سایر سبزیجات‌ پخته‌ شده سرو می‌شود.

برای دیدن مطالب بیشتر آشپزی مجله دلتا را بخوانید.

یک نظر

  1. صلابت

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۸:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…