خرید خانه در جهانشهر ؛ محله اصیل کرج

۴
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله جهانشهر از اولین محله‌های صنعتی و البته خوش‌منظره کرج است که در قلب این شهر مهاجران بسیاری را در خود جای داده است.
خرید خانه در جهانشهر
منطقه ۸ شهرداری کرج، محله جهانشهر را در دل خود جای داده است، محله‌ای اصیل و قدیمی که از شمال به بلوار مطهری، از جنوب به بلوار شهید بهشتی، از غرب به بلوار جمهوری و از شرق به بلوار طالقانی منتهی می‌شود. این محله در گذشته باغ‌های زیادی را شامل می‌شده است. با موج ساخت و سازها، اکنون اندکی از باغ ها باقی مانده‌اند که البته مناظر اعجاب انگیزی را در این محله ایجاد کرده‌اند؛ به طوری که آرامش و سرسبزی این محله یکی از دلایل خرید خانه در جهانشهر است.
به گزارش مجله دلتا ساخت و ساز و نوسازی بافت جهانشهر و وجود خیابان‌های عریض و بلوارهای سرسبز در کنار آرامش این محله، خریداران بسیاری را متمایل به خرید ملک در جهانشهر کرده است. با ساختمان‌های چند طبقه‌ای که در جهانشهر ساخته شده بافت ویلایی در این محدوده روز به روز در حال کم رنگ شدن است.

جهانشهر در گذشته

نام جهانشهر از نام همسر یک سرمایه‌دار و بازرگان به نام محمد صادق فاتح یزدی که پیش از انقلاب اسلامی می‌زیسته گرفته شده است. در واقع فاتح یزدی با تاسیس کارخانه‌های روغن جهان، روغن موتور جهان، بسته بندی چای جهان، پشم بافی جهان و جهان‌چیت نقشی بسیار کلیدی در ایجاد جهانشهر و همچنین ۴۰۰ دستگاه داشت، چرا که که با ایجاد فضای کار در جهانشهر، در آن زمان مهاجران بسیاری از یزد به این محدوده نقل مکان کردند.

مراکز تفریحی و ورزشی

باغ فاتح یا پارک تنیس که در بلوار جمهوری قرار گرفته یکی از جاذبه‌های گردشگری کرج است که مجموعه‌ی بین‌المللی تنیس را در خود جا داده است. این مجموعه ۷ قواره زمین تمرین و یک زمین مسابقه دارد. از امکانات دیگر باغ فاتح جاده‌ تندرستی و زمین بازی کودکان است و خانواده‌ها در روزهای تعطیل می‌توانند از منظره‌ی دل‌انگیز و فضای طبیعی باغ لذت ببرند. پارک جنگلی خانواده از دیگر امکانات تفریحی جهانشهر کرج است. اگر اهل پیاده‌روی هستید این پارک با پیاده‌راه‌ های خود میزبان شما خواهد بود. پارک بانوان جهانشهر نیز که در سال ۸۹ افتتاح شد شامل امکانات فرهنگی، ورزشی و رفاهی است و کلاس‌های آموزشی و گردهمایی‌‌های مختلف در این پارک برگزار می‌شود. پارک ایران کوچک نیز در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری با مساحت هفت هکتاری در حال ساخت است. باشگاه پینت بال جهانشهر و باشگاه میلاد از دیگر مکان های تفریحی و ورزشی جهانشهر به شمار می روند.
جهانشهر

مکان‌های مهم

۲۵۰ هکتار باغ میوه و ۸۰ هکتار جنگل سهم جهانشهر از فضای سبز است که می‌توان از آن‌ها به عنوان یکی از نقاط کلیدی استان البرز در هوای پاک این شهر یاد کرد. بیمارستان‌های مدنی، کسری، کلینیک چشم‌پزشکی نوردیدگان و مرکز توانبخشی جامع شهدای کرج در جهانشهر به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند. مرکز تجاری و اداری آراکس نیز در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و با زیر بنای ۵۹۰۰ متر مربع از مراکز خرید شاخص جهانشهر است.

قیمت ملک

قیمت خانه و آپارتمان در جهانشهر تحت تاثیر جهش قیمت‌ ملک در یکی دو سال گذشته قرار گرفته است؛ بنابراین نباید انتظار قیمت پایین در این محدوده را داشت به خصوص که نوسازی بافت فرسوده در کرج در چند سال گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفته است. اگر درپی خرید خانه در جهانشهر متناسب با بودجه خود هستید مشاوران املاک دلتا به شما کمک خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۱۴ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۴۰ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. آرین

    ۹ دی ۱۳۹۸ در ۲:۲۹ ب٫ظ

    گرونترین محله کرج کجاست؟

    پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۸ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…