استفاده از کرم دور چشم برای مقابله با چروک پوست

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کرم دور چشم به حفظ رطوبت و چربی های مفید پوست در این قسمت کمک می‌کند.
کرم دور چشم

اگرچه زیر میکروسکوپ پوست دور چشم فرقی با پوست قسمت های دیگر صورت نمی‌کند اما گفته می‌شود پوست این ناحیه، ظریف تر از سایر بخش های صورت است. نازک بودن پوست زیر چشم باعث می‌شود با استفاده مکرر از انواع لوازم آرایشی در این قسمت، علائم پیری پوست زودتر بروز کند. با استفاده از کرم دور چشم به طور مرتب، می‌توانید از این اتفاق پیشگیری کنید. در این بخش از مجله دلتا به شما می‌گوییم چه زمان و چگونه از کرم دور چشم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از این محصول به دست آورید.

کرم دور چشم چیست؟

بیش تر کرم های چشم موجود در بازار، با همان مواد تشکیل دهنده اکثر مرطوب کننده های صورت فرموله شده اند. در تولید کرم دور چشم از مواد خاصی استفاده نمی‌شود و بیش تر بر پایه آب هستند. کرم چشم حاوی گلیسیرین است که به پوست در جذب آب کمک می‌کند. وجود بنزاتوم یا دی متیکون باعث کاهش تبخیر آب از سطح پوست می‌شود و کیفیت پوست را تضمین می‌کند.

افزودن نرم کننده سبب می‌شود کرم به راحتی روی پوست پخش شود. امولسیفایرها برای جلوگیری از جدا شدن آب و چربی ها از یکدیگر، به کرم دور چشم اضافه می‌شود. همه محصولاتِ مبتنی بر آب، برای جلوگیری از رشد زیاد باکتری و قارچ به مواد نگهدارنده احتیاج دارند.

این کرم باید از سایر پماد های نرم کننده، غلیظ تر باشد تا از لیز خوردن روی پوست جلوگیری شود. برای فروش بیش تر، گاهی اسانس و عطر نیز به این محصول اضافه می‌کنند. اما در کمال تعجب، با وجود اینکه گفته می‌شود پوست دور چشم حساس ترین قسمت صورت است، معمولا کرم های دور چشم فاقد ضد آفتاب هستند.

سیاهی زیر چشم

چه زمان از کرم های دور چشم استفاده کنیم؟

سوالی که همیشه هنگام استفاده از یک محصول مراقبت از پوست با آن روبرو می‌شویم این است که  بهترین زمان برای مصرف کرم دورِ چشم چه زمانی است. استفاده از این کرم، مهم ترین اقدامی به شمار می‌رود که هر صبح و شب، معمولا برای  مراقبت از پوست باید انجام دهید. برای حفظ سلامت پلک و پوست زیر چشم در برابر اشعه ماورا بنفش (UV)، کرم ضد آفتاب را بعد از اینکه کرم دور چشم جذب پوست شد، به کار ببرید و پلک ها را کاملا پوشش دهید.

کرم دورِ چشم را چگونه استفاده کنیم؟

  • پیش از انجام هر کاری، باید پوست را پاکسازی، تا بتوانید به خوبی از محصولات محافظ استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. ابتدا با کمک یک پارچه لطیف، دستمال مرطوب، میسلار واتر، شیر پاک کن یا روغن های گیاهیِ مناسب پوست، آرایش و آلودگی ها را از روی صورت پاک کنید.
  • هنگام استفاده از مواد پاک کننده آن را به صورت دورانی، آرام روی پوست ماساژ دهید، سپس آن را آبکشی و خشک کنید. با در نظر گرفتن نوع پوست صورت، یکی از روش های لایه برداری، از جمله استفاده از ماسک صورت، اسکراب، شستشو با صابون و … را برای پاکسازی عمیق پوست، انجام دهید.

پف زیر چشم

  • برای حفظ چربی و رطوبت، بعد از پاکسازی، بلافاصله از مرطوب کننده، لوسیون، بالم یا روغن استفاده کنید. پیش از خشک شدن کامل پوست، کرم یا پماد مرطوب کننده را به کار ببرید تا مانع از دست رفتن رطوبت موجود روی پوست شود. مقدار بسیار کمی از کرم دور چشم را روی انگشت اشاره قرار دهید و به آرامی آن را روی پوست اطراف چشم بزنید. سعی کنید انگشت را روی پوست نکشید، بلکه با سر انگشت ضربه های آرامی روی پوست بزنید، و این کار را دو دقیقه ادامه دهید تا کرم به خوبی جذب شود. اگر بخواهید این کار را خشن و با سرعت انجام دهید، به پوست خود صدمه وارد خواهید کرد.

محافظت از پلک

همان طور که گفتیم، پوست اطراف چشم، حساس ترین قسمت صورت است و رطوبت را به سرعت از دست می‌دهد، بنابراین زودتر از سایر بخش ها چروک می‌شود. علاوه بر اینکه ناحیه زیر چشم را با کرم محافظت می‌کنید، باید پلک را هم سالم نگه دارید. این مورد به محصولی که تهیه می‌کنید و دستور العمل استفاده از آن، بستگی دارد. بعضی از کرم های دور چشم، فقط برای زیر چشم مناسب است، در حالیکه انواع دیگر را می‌توان روی پلک نیز به کار برد.

 

از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پیش از ایجاد چروک روی پوست، از آن مراقبت کنید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۵ ب٫ظ

  3. شمس

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۳:۲۴ ب٫ظ

    بسیار خوب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…