موزه سرعت در کنار رودخانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موزه ها بخشی از تاریخ هر جامعه ای را به دوش می کشند.
موزه سرعت

ما انسانها قدم در هر شهر و کشوری که بگذاریم در وهله نخست به دنبال یافتن ریشه های فرهنگ و تمدن آن ملت می گردیم. فرهنگی که با درک و شناخت آن می توانیم به تمامی خصوصیات خاص و ویژه مردم آن کشور دست پیدا کنیم. برای یافتن چنین اطلاعاتی مراجعه به مراکز صنعتی،تاریخی، فرهنگی و موزه ها می تواند راهگشا باشد. موزه موزه سرعت یا موزه ترابری گلاسکو در اسکاتلند یکی از این مراکز است که از بازدید آن می توان اطلاعات فراوانی را در مورد صنعت این کشور به دست آورد.

موزه سرعت با طراحی معمار معروف عراقی انگلیسی «زاها حدید» که در جوار دو رودخانه معروف و تاریخی شهر گلاسگو به نام‌های کلوین و کلاید قرار طراحی و با همکاری پیمانکار اصلی (شرکتBAM)، حجم اصلی ساختمان  به کار بردن ۲۵۰۰ تن استیل در سقف ساخته شده است.

زوایای تند بکاررفته در ساخت این بنا، پویایی و حرکت بصری بسیار زیبایی را به آن بخشیده است و بخش اعظمی از روشنایی فضای داخلی را سقف این مجموعه برعهده دارد.

طراح موزه سرعت درباره این بنا می گوید: «تاریخ گلاسگو با تاریخ رودخانه ی کلاید عمیقا پیوند خورده است و بازخورد آن ها طراحی موزه را شکل داده است. من قصد داشتم، ساختمان انعکاس ارزش و اعتبارموقعیتش باشد و با کرکسیون های برجسته ی خود، نمایشی الهامی وابتکاری را عرضه کند».

گفتنی است این موزه به علت طراحی منحصر به فرد خود «جایزه پریتکرز» را به خود اختصاص داده است.

موزه سرعت

موزه اتومبیل

موزه

معماری

معماری های خاص

معماری مدرن

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…