خرید آپارتمان در بلوار ابوذر ؛ کلیشه‌ها را دور بریزید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلوار ابوذر در جنوب شرق تهران، با بافت شهرسازی مناسب و سرانه فضای سبز مطلوب، به یکی از محله‌های پرمعامله تهران تبدیل شده است.
خرید آپارتمان در ابوذر

بلوار ابوذر در منطقه ۱۴ شهرداری و در محدوده جنوب‌ شرقی تهران است. این بلوار که از خیابان پیروزی آغاز می‌شود و تا سه راه افسریه ادامه پیدا می‌کند، با امکانات متنوع و روزافزون و همچنین سرانه فضای سبز قابل توجه خود، گوی سبقت را از محله‌های دیگر ربوده است، به طوری که اکنون خرید آپارتمان در ابوذر به یکی از گزینه‌های جدی روی میز زوج‌های تهرانی برای تهیه مسکن تبدیل شده است.

به گزارش مجله دلتا افزایش نرخ قیمت مسکن موجب شده تا متقاضیان نتوانند منطقه ۱۴ به ویژه بلوار ابوذر را نادیده بگیرند. قیمت مناسب خانه و آپارتمان در این منطقه از دلایل جذب خانواده‌های برآمده از قشر متوسط، زوج‌های جوان و… است. به خصوص که موج نوسازی در سال‌های اخیر کیفیت زندگی در این محله را با تقریب بسیار خوبی بالا و چهره‌ کلیشه‌ای آن از کمبود امکانات، ناامنی و بافت فرسوده را به طور کلی از بین برده است.

مراکز تفریحی و فضای سبز

در یک نگاه، نه فقط به نظر می‌رسد که قسمت جنوبی بلوار ابوذر، از سه راه افسریه تا بزرگراه شهید محلاتی از بافت شهری مناسب‌تری نسبت به نیمه شمالی این بلوار برخوردار است، بلکه سرانه فضای سبز و مراکز تفریحی هم در این نیمه بیشتر است. دلیل تعداد قابل توجه پارک و بوستان در این محله این است که در گذشته زمین‌های اطراف بلوار ابوذر تماما باغ بوده است. اگرچه با گذر زمان درخت‌ها کم‌کم جای خود را به ساختمان‌ها داده‌اند، اما شهرداری این منطقه برای نگهداری و حفظ فضای سبز این محله بسیار تلاش می‌کند. پارک‌ها و بوستان‌های گلستان، شاهد، وحدت، فتح، سمیه،ترافیک، نارنج و شهربازی و مجموعه تفریحی بسیج همگی در اطراف بلوار ابوذر قرار دارند. ادامه آبراه باختر که از منطقه ۳ شهرداری تهران شروع می‌شود و به ابوذر می‌رسد در بهار میزبان پرندگان مهاجر است که به مرغان کاکایی معروف هستند و جاذبه فوق‌العاده‌ای را در تکاپوی زندگی شهری ایجاد می‌کنند. شما هر سال در نوروز و تا پایان فروردین شاهد آبتنی و پرواز کاکایی‌های سرسیاه در بلوار ابوذر خواهید بود. وجود همین رودخانه، موجب پاکیزگی هوا در این منطقه شده است.

ابوذر

دسترسی به محله ابوذر

از مزایای مهم رهن و اجاره و همچنین خرید آپارتمان در ابوذر دسترسی آسان این محله به خیابان‌ها و محله‌های اطراف است. ابوذر که با بزرگراه شهید محلاتی به دو قسمت جنوبی و شمالی تقسیم می‌شود، ضلع شمالی آن به خیابان پیروزی، ضلع جنوبی آن به خیابان خاوران، ضلع شرقی آن به بزرگراه بسیج و ضلع غربی آن به خیابان نبرد محدود است. اگر با خودروی شخص تردد می‌کنید تقاطع بلوار ابوذر با بزرگراه آهنگ و خیابان‌های بقایی، ائمه اطهار و زمزم به طور حیرت‌انگیزی رفت و آمد شما را در این محله راحت می‌کند. با ایستگاه‌های مترو نیروهوایی و پیروزی و تاکسی‌های مستقر در اطراف این دو ایستگاه نیز می‌توانید خودتان را به این محله برسانید.

مکان‌های مهم

درمانگاه شهرداری منطقه ۱۴ و همچنین درمانگاه و دندانپزشکی شفا ارائه خدمات درمانی در محله ابوذر را بر عهده دارند. بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش ابتدای بزرگراه افسریه نیز از مراکز درمانی شاخص این محدوده است. بلوار ابوذر شهرک‌هایی نظیر گل‌ها، گل‌ سرخ، نصر، تاکسیرانی و شهید عباسپور را نیز در خود جای داده است که این شهرک‌ها از قدمت بالایی برخوردارند.

قیمت ملک

قیمت آپارتمان در ابوذر با توجه به مصالح و نمای ساختمان، تعداد طبقات و موقعیت و سن ساختمان متفاوت است. اما عمده معاملات انجام شده رقم ۱۳ تا ۱۶ میلیون تومان را به هر متر مربع اختصاص داده است. به گفته واسطه‌های ملکی فعال در این محدوده، خیابان علامه گران‌ترین قسمت را از نظر قیمت مسکن در محله ابوذر به خود اختصاص داده است. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها و تماس با مشاوران املاک دلتا اینجا کلیک کنید.

۲ دیدگاه

  1. فتحی

    ۳ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  2. روزبهانی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۴:۳۶ ب٫ظ

    این قیمت برای این منطقه خیلی بالاست ومنطقی نیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…