خرید خانه در عظیمیه ؛ محله اعیان نشین‌ کرج

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عظیمیه محله‌‌ای اعیان‌نشین با ساختمان‌های لوکس و خیابان‌های زیبا در منطقه یک کلانشهر کرج است.
خرید خانه در عظیمیه

عظیمیه با نام دیگر “شهرک رسالت”، نام محله‌ای است در شمال شرقی شهرستان کرج که در دامنه‌ کوه‌های البرز قرار دارد. موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع عظیمیه موجب شده تا این منطقه علاوه بر اینکه مورد‌پسند ساکنان قدیمی و اصیل آن باشد، انتخاب مناسب بازنشستگان  در دوران میانسالی باشد. یکی از نکات جالب درباره خرید خانه در عظیمیه این است که در برخی موارد قیمت آپارتمان‌های لوکس در این محدوده با قیمت آپارتمان در منطقه یک شهر تهران رقابت می‌کند.

به گزارش مجله دلتا واحدهای مسکونی با گروه‌های متراژی متنوع و همچنین خانه‌های ویلایی و کلنگی در کنار پنت‌هاوس‌ها و برج‌های نوساز و به اصطلاح چند سال ساخت، عظیمیه را به محله‌ای مهاجر پذیر تبدیل کرده است. رسیدن جمعیت ۳۰ هزار نفری این محله در سال ۸۹ به  ۱۵۰ هزار نفر در سال ۹۵ گویای همین واقعیت است.

مراکز تفریحی

عظیمیه به سبب قرار گرفتن در نزدیکی رودخانه چالوس و همچنین موقعیت جغرافیایی آن در شیب دامنه، از آب و هوایی خوبی برخوردار بوده که این ویژگی، به تدریج موجب تقویت ظرفیت توریستی و گردشگری آن شده است. پارک ایران زمین به‌عنوان سومین پارک ایران و نهمین پارک خاورمیانه‌، از فضاهای سبزی است که در مقابل سونامی ساخت و ساز در این محله، آرامش را برای ساکنان عظیمیه فراهم می‌کند. پارک استاد شهریار نیز با مساحت ۱۵ هزار متر مربع از دیگر فضاهای سبز این محدوده است. پارک‌های میدان اسبی، گلستان ششم غربی، مهران و مادر میزبان گردشگران بسیاری از عظیمیه و محله‌های اطراف آن است.

عظیمیه

مکان‌های مهم عظیمیه

زمین فوتبال چمن مصنوعی چپردار از مراکز ورزشی شاخص محله عظیمیه به شمار می‌رود. از دیگر مکان‌های ورزشی می‌توان به استخرهای پامچال، یادآوران و کوثر اشاره کرد. بیمارستان امام علی واقع در بلوار ولیعصر از بهترین بیمارستان‌های دولتی عظیمیه و کرج و بیمارستان تخت جمشید واقع در خیابان شریعتی از بهترین بیمارستان‌های خصوصی این محله است. درمانگاه شبانه روزی مهر واقع در بلوار شریعتی و مجتمع آموزشی پزشکی درمانی عظیمیه نیز به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند. رصدخانه یا آسمان‌نمای عظیمیه نیز در تپه‌های جنوبی این محله واقع شده است.

مراکز خرید

ساکنان عظیمیه برای خرید روزانه می‌توانند به بازار روز میخک واقع در میدان مهران، مراجعه کنند. بازار روز کاج در بلوار ولیعصر و هایپرمی کرج بالاتر از پل آزادگان یکی دیگر از فروشگاه‌ های عظیمیه کرج است. فروشگاه والیان نیز واقع در بلوار استقلال نبش بهتویی، پاسخگوی نیازهای ساکنان این منطقه خواهد بود.

قیمت ملک

همانطور که می‌دانید کرج از چند دهه گذشته به طور رسمی به یک کلانشهر تبدیل شده است. به ویژه افزایش قیمت ملک در دو سال گذشته موجب شده تا بسیاری از تهرانی‌ها کرج را به عنوان مقصد بعدی خرید یا رهن و اجاره ملک انتخاب کنند. برای اطلاع از قیمت خرید خانه در عظیمیه اینجا و همه مناطق ۱۲ گانه شهرداری کرج اینجا کلیک کنید.

۶ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۷:۲۹ ب٫ظ

    منطقه خوبیه

    پاسخ

  2. فتحی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی و کاربردی

    پاسخ

  3. ثامن

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

  4. روزبهانی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

    عظیمیه منطقه ای خوش آب وهوا

    پاسخ

  5. روزبهانی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    محله قدیمی وبا اصالت

    پاسخ

  6. سعدی

    ۱ دی ۱۳۹۸ در ۷:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…