جاهای دیدنی مازندران

۳
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اصلاً فقط شمال ایران است که نمی‌توانیم آب و هوای فرح‌ بخشش را نادیده بگیریم. در تعطیلات سراغش نرویم و در سفر به آن‌جا با آلبومی پر از عکس‌های زیبا برنگردیم. مثلاً فکرش را بکنید تعطیلات باشد و جاهای دیدنی مازندران را ندیده باشیم!!!
جاهای دیدنی مازندران

مازندارن یک جاذبه پرطرفدار است. استان شمالی ایران و سرشار از مقاصد گردشگری. این استان فصل نمی شناسد و هرگاه اراده کنی می‌توانی خود را به آن برسانی و لذتش را ببری. گردشگران زیادی را هم در سفر خواهید دید. کسانی که به دیدن چشمه ها، دریا، جنگل، روستاهای اطراف، دیدنی های جاده، مکان های توریستی و مراتع سرسبزش آمده اند. درست هم هست سفر به این استان روح انسان را جلا می دهد و به دلیل وجود دریا و جنگل های بی نظیرش همیشه یکی از مقاصد گردشگران بوده و خواهد بود. جاهای دیدنی مازندران در هر نقطه از آن قرار گرفته ، سه فرودگاه و خط آهن دارد و صنعت گردشگری را رونق بخشیده است. هر گوشه این استان دوست‌ داشتنی با آن طبیعت و سرسبزی و آرامشی که دارد احساس خوبی به گردشگران و مسافران می‌دهد.

دیدنی های مازندران

جاهای دیدنی مازندران

معروف ترین جاذبه های این استان که به لحاظ گردشگری اهمیت دارند از شهر ها، دریاچه ها، جنگل ها، روستاها و مناطق بکر تشکیل شده است که در این مطلب از صفحه گردشگری مان به آن ها می‌پردازیم اما زیبایی بی‌ اندازه‌ طبیعت این استان بیشتر از آن است که بتوان در یک سفر به آن ها پرداخت ولی می‌توانید طبق مسیری که می‌روید و مقصدی که انتخاب می‌کنید به دیگر جاذبه های سر راه هم سر زده و از آن لذت ببرید. با مجله دلتا همراه باشید.

  • فریدون کنار

    شهر های ساحلی دریای خزر مانند بابلسر، آمل، محمودآباد و بابل شهرهایی است که با جاذبه های خاص خود شناخته می شوند. شهر زیبای فریدون کنار هم در این بین به دلیل قابلیت بندرگاهی خود دارای اهمیت است و علاوه بر ویژگی تجاری، مکان های دیدنی جذاب و توریستی وَ برخورداری از آب و هوای مناسب مقصد بسیاری گردشگران داخلی و خارجی شده است. گونه های مختلفی از پرندگان و پوشش گیاهی بی نظیری دارد. شالیزارها، باغ پرندگان، بازار ماهی فروشی و پارک جنگلی و… از دیگر جاذبه های این شهر است. همچنین اینکه در سفرتان می توانید به تالاب فریدونکنار هم سر بزنید و از دیدنی هایش بهره مند شوید.
    فریدونکنار مازندران

  • دریاچه الیمالات

    تمام خطه شمال ایران، پر است از زیبایی. پرِ از مناظر زیبای نقاشِ جهان. مملوّ از تابلو های رنگارنگی که چهار فصل سال، آرایش مخصوص همان سال را بر چهره دارند. با آن پهنه‌ های آبی گسترده بر فرش زمین که دریاچه الیمالات چمستان فقط یکی از آن‎هااست. یکی دیگر از جاهای دیدنی مازندران که محلی برای گشت و گذار و پیک نیک های خانوادگی است.
    در ۸ کیلومتری نور و در مسیر جاده نور به چمستان، در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا، گردشگاهی است که دنیایی را با مناظر تکرار نشدنی به وجود آورده. مناظری از تازگیِ جنگل، سرسبزیِ بیشه‎زاران، تصویری منعکس ‎شده از شکوه آسمان، نور ملایم خورشید و سمفونیِ وصف‌ ناپذیر سکوت. اینجا دریاچه الیمالات است، حتماً به آن سر بزنید.

  • دریاچه آویدر

    در نزدیکی جنگل معروف سی‌ سنگان و در ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر، دریاچه زیبای آویدر زندگی می‌کند؛ به دلیل احداث یک سد خاکی پدید آمده و توجه بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران را به خود جلب کرده است. علاوه بر زیبایی‌ هایی که دارد یک جزیره سبز کوچک نیز در وسط دریاچه خود نمایی می‌کند که جذابیت آن را دوچندان کرده است.
    دریاچه آویدر یک تفرجگاه محبوب و بی‌ نظیر برای گردشگران وَ مقصد یک سفر جذاب و دل‌نشین برای مسافران خواهد بود. علاوه بر این؛ امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، کافه و رستوران‌های محلی و امکان برپایی پیک‌نیک در این منطقه در نظر گرفته‌شده تا بتوان از طبیعت اطراف این دریاچه در کنار تمام زیبایی‌هایش بهره برد. اما فراموش نشود قبل از رفتن به این مقصد همه وسایل موردنیاز کمپ زنی را همراه خود ببرید.
    دریاچه آویدر از جاهای دیدنی مازندران

  • سی سنگان

    اصلاً فقط شمال ایران است که نمی‌توانیم آب و هوای فرح‌ بخشش را نادیده بگیریم. در تعطیلات سراغش نرویم و در سفر به آن‌جا با آلبومی پر از عکس‌های زیبا برنگردیم. مثلاً فکرش را بکنید تعطیلات باشد و به مازندران رفته باشیم و جنگل سی سنگان را نبینیم. این جنگل میان کوه و دریا قرار گرفته و باعث شده تا چشم انداز ها و مناظر شگفت انگیزی از طبیعت در آن به وجود آید. مکانی دیدنی که از یک سو سرسبزی جنگل و از سوی دیگر آبی دریا را یک جا در اختیار شما می گذارد.
    پارک جنگلی سی سنگان زیبا از شمال به دریای خزر و از جنوب به کوه های البرز می رسد. یکی از مشهور ترین پارک های جنگلی و ساحلی مازندران، با مساحت زیادی از پوشش گیاهی مثل شمشاد ها و درختان بلوط که گاه ارتفاع آن ها به ۱۰ متر نیز می‌رسد با سایه‌ ساری بر کرانه دریای خزر، بهترین و با ارزش‌ ترین پارک‌ های طبیعت‌ گردی ایران با امکانات اقامتی و رفاهی خوب برای رفاه حال گردشگران وَ زیستگاه سنجاب‌ های ایرانی.

    جنگل سی سنگان مازندران

  • مازیچال

    مازیچال یکی از ییلاق های بسیار دیدنی و مشهور در این بهشت خرم است. به قدری دوست داشتنی و دیدنی است که نمی‌توان از کنارش به راحتی گذشت. می‌توانید در مطلب “مازیچال کلاردشت کجاست” حسابی با آن آشنا شوید. در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا با چشم اندازی از جنگل های سرسبز در میان دریایی از ابر شناور است. زمستان های سرد، طبیعت درخشانی دارد و تابستان هایش تابلوی نقاشی است.

    در مطلب “مازیچال ؛ آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری.” از کلبه های روستایی، حیوانات اهلی و وحشی، دشت سرسبز، کوهستان و… هم صحبت کرده ایم و می‌توانید پس از مطالعه آن به مازیچال رویایی سر بزنید.
    روستای مازیچال دیدنی مازندران

  • آبشار آب پری

    آبشار آب ‎پری یا پری رویان و جاده زیبای منتهی به آن یکی از مناطقِ چشم نواز و دیدنی و از جاهای دیدنی مازندران است. آبشار آب پری در کنار جاده قرار گرفته. جاده ای پر پیچ و خم و به اصطلاح رانندگان پیچ-واپیچ که با درختانِ نزدیک به هم و دست نخورده به زیبایی شهره است؛ وَ به دلیل وجود بازار های فصلی همیشه شلوغ است که البته اگر شما برای گشت و گذار آمده‎اید حتماً به این بازار ها هم سری بزنید.
    این منطقه در پنج کیلو متری شهر نور نزدیک شهر رویان واقع شده. اگر از این مسیر بیایید وارد جاده رویان-بلده شوید چیزی حدود ۱۲ کیلومتر، آبشار سمت چپتان مشخص است. منطقه خوش آب و هوایی که گاهی اختلاف دمای آن با شهر رویان به ده درجه سانتی گراد می‌رسد.
    آبشار آب پری دیدنی مازندران

  • روستای فیلبند

    روستای فیلبند ، در استان مازندران واقع شده؛ روستایی شناور در اقیانوسِ ابرها؛ که مرتفع‎ترین روستاهای مازندران محسوب می‎شود. برای رسیدن به فیلبند، باید به جاده هراز بروید و بعد از طی ۱۰۰ کیلومتر، به فرعی “فیلبند” یا (سنگ چال) برسید. مسیری آسفالت، اما کوهستانی و پر پیچ‎ و خم، با درختان سرسبز و چشمه‎هایی کم ‎و بیش در دسترس، مانند چشمه لار. آنچه بیش از پیش شما را مسحور زیبایی خود می‎کند، این است که شما به راحتی می‎توانید بر فراز ابرها بایستید و حرکت این اقیانوس پهناور را مقابل چشمان‎تان ببینید.

  • روستای جواهرده

    یکی از بی‎ نظیر‎ترین ییلاق‎ ها در مازندران و مقصد بسیاری از گردشگران، جواهرده رامسر است. در این روستا هم مانند روستای فیلبند صبح زود و عصرگاهان، تکه ‎ابرهای بازیگوش را خواهید دید که به کوچه‎ ها، مغازه‎ ها و حیاط خانه ‎ها سرک می‎کشند تا در مقابل چشمان گردشگران و مسافران، بخشی از جلال خداوند را به نمایش بگذارند. اگر از آن دسته از طبیعت‎ گردان و گردشگرانی هستید که علاقه ‎مند به دیدن طلوع خورشید هستند، این ‎جا نقطه‎ای از زمین است که خورشید از اقیانوسِ ابرها سر بر می‎آورد.
    روستای جواهرده مازندران

۳ دیدگاه

  1. آدینه

    ۱ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

      بلی بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

  2. روزبهاني

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۲۹ ب٫ظ

    مازندران طبیعت خوب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…