رپرتاژ آگهی

بهترین راهکارهای حفظ شارژ وسایل الکترونیکی در سفر

۳
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در این مطلب بهترین راهکارهای حفظ شارژ وسایل الکترونیکی در سفر را به شما می گوییم. با ما همراه باشید.
شارژ وسایل الکترونیکی

امروزه وسایل الکترونیکی همچون لپ تاپ، گوشی و تبلت، پر استفاده ترین وسایل در زندگی روزمره ما هستند. از این رو بدیهی است که در سفر به ویژه سفرهای تجاری نیز برای انجام کارهای خود به آنها نیاز داشته باشیم. اما متاسفانه این وسایل برای عملکرد مناسب نیاز به استفاده از انرژی برق دارند و باطری آنها اغلب نمی‌تواند نیاز ما را در ۲۴ ساعت شبانه روز برآورده کند. بنابراین یا باید همیشه و در هر مکانی به دنبال پریز برق برای شارژ کردن آنها بگردیم یا اینکه راهکارهایی را برای حفظ شارژ این وسایل در طولانی مدت پیدا کنیم. بدیهی است که در برخی از سفرها امکان دسترسی فوری به پریز برق برای ما فراهم نیست از این رو برای استفاده از وسایل الکترونیک خود در سفر، حتماً باید راهی برای افزایش طول عمر و انرژی باطری آنها بیابیم. برای آشنایی با برخی از این راه حل ها با مجله دلتا در ادامه با مطلب ” بهترین راهکارهای حفظ شارژ وسایل الکترونیکی در سفر ” به نقل از  Ghasedak 24 همراه شوید.

 

سبک تر سفر کنید

اگر با تهیه یک بلیط ارزان هواپیما، قطار یا اتوبوس به سفر می‌روید حتماً لازم نیست تا همه وسایل الکترونیکی موجود در منزلتان را با خود حمل کنید. فراموش نکنید حتی اگر سفری که در پیش رو دارید یک سفر کاری است لازم نیست همزمان تبلت، گوشی و لپ تاپ خود را به همراه داشته باشید. شما ممکن است بسیاری از کارهایی که با لپ تاپ خود انجام می‌دهید را بتوانید به راحتی با تبلتتان نیز به انجام برسانید. پس حساسیت های بی مورد را کنار بگذارید و سعی کنید تا جای ممکن سبک تر سفر کنید. فراموش نکنید حمل وسایل الکترونیکی در سفر علاوه بر اینکه دغدغه های شارژ این وسایل را به دنبال دارد، امنیت سفر شما را نیز دچار اخلال می‌کند و موجب می‌شود تا احتمال ربودن چمدان شما توسط افراد فرصت طلب افزایش یابد.

 

با شارژ کامل به سفر بروید

مصرف آب آلوده در کوتاهترین زمان ممکن، منجر به بروز علائم مسمومیت در بدن می‌شود. پس اگر از مدت ها قبل برای سفر خود برنامه ریزی کرده و بلیط هواپیمایی را برای آن خریداری کرده اید، بهتر است به نوع آب آشامیدنی خود توجه بیشتری داشته باشید. سعی کنید تا جای ممکن از نوشیدن آب های فاقد بسته بندی خودداری کنید. در پارک ها از هر شیر آبی که می‌بینید استفاده نکنید و از نوشیدن آب نهرها و رودخانه ها به طور جدی خودداری کنید.

شارژ

از کابل های مبدل بهره بگیرید

اگر قرار است با خودروی شخصی خود به سفر بروید حتماً از کابل های مبدل بهره بگیرید و با اتصال این کابل ها به دستگاه پخش موسیقی خود تلفن همراهتان را شارژ نمایید. چرا که این کار به شما کمک می‌کند تا در مواقع اضطراری قادر به تامین انرژی لازم برای روشن نگاه داشتن گوشی یا تبلت خود باشید. البته این امر مشروط به این است که دستگاه پخش موسیقی خودروی شما مجهز به پورت یو اس بی باشد یا فندک خودرو امکان شارژ وسایل الکترونیکی را برای شما فراهم کند.

کابل مبدل

با اتصال یک سر کابل مبدل به لپ تاپ و وصل کردن سر دیگر آن به گوشی نیز می‌توانید گوشی خود را برای مدت زمان کوتاهی شارژ کنید. البته فراموش نکنید قبل از این کار باید لپ تاپ خود را روشن نمایید و همچنین از مقدار شارژ آن نیز مطلع باشید. اگر شارژ لپ تاپ شما به حدی است که این کار می‌تواند به سلامت باطری آن آسیب بزند بهتر است به طور جدی از آن اجتناب کنید. به یاد داشته باشید باطری لپ تاپ شما برای اینکه بتواند گوشیتان را شارژ کند باید به طور همزمان انرژی لازم برای کار کردن دو دستگاه را فراهم کند. پس اگر در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد قطعاً به هر دوی دستگاه شما صدمات جدی وارد می‌کند.

 

از پاور بانک های قابل حمل استفاده کنید

استفاده از پاور بانک های قابل حمل با ظرفیت بالا به شما امکان می‌دهد تا وسایل الکترونیکی خود را در هر شرایط مکانی و زمانی شارژ کنید. البته فراموش نکنید که برای این کار حتماً باید خود پاور بانک را از قبل به طور کامل شارژ کرده و سپس برای سفر آماده شوید. یک پاور بانک با ظرفیت مناسب به راحتی می‌تواند مقدمات سرگرمی شما را برای ساعاتی طولانی فراهم کند. پس اگر گوشی تلفن همراه خود را قبل از سفر شارژ کرده اید و یک پاور بانک پر را نیز به همراه دارید، دیگر نیازی نیز تا از خرید بلیط اتوبوس بترسید. چرا که برای ساعت های متمادی می‌توانید از وسایل الکترونیکی خود بهره بگیرید و ابداً متوجه گذر زمان نشوید.

پاور بانک

شارژر خورشیدی را فراموش نکنید

اگر به مناطق گرمسیری سفر می‌کنید یا یک مسافرت تابستانه را برنامه ریزی کرده اید، می‌توانید برای شارژ وسایل الکترونیکی خود از شارژرهای خورشیدی نیز بهره بگیرید. جالب است بدانید امروزه این نوع از شارژها در مدل های کوچک و قابل حمل نیز به بازار عرضه شده اند که به راحتی در چمدان سفر شما جای می‌گیرند و می‌توانند انرژی برق مورد نیاز شما در سفر را تامین نمایند. البته فراموش نکنید که این نوع از شارژرها هرگز نمی‌توانند جایگزین شارژرهای برقی شده و به سرعت شما را به منبع انرژی متصل کنند اما به عنوان یک منبع اضافی انرژی در شرایط خاص، قطعاً کارآمد هستند.

شارژر خورشیدی

برنامه های بلا استفاده را غیر فعال کنید

از جمله دیگر کارهایی که به شما در حفظ شارژ تلفن همراهتان کمک می‌کند غیر فعال کردن برنامه های بلا استفاده در گوشی است. چرا که این کار به راحتی زمینه ای را فراهم می‌سازد تا بتوانید شارژ تلفن همراه خود را تنها به برنامه های کاربردی اختصاص دهید و آن را برای فعال نگاه داشتن برنامه های بلا استفاده مصرف نکنید. پس قبل از سفر حتماً سری به بخش تنظیمات گوشی خود بزنید و برنامه های بلا استفاده را غیر فعال نمایید.

برنامه های بلا استفاده

در نهایت تلاش کنید تا ضروری ترین وسایل را در چمدان سفرتان جای داده و با تجهیزات مناسب به مسافرت بروید. فراموش نکنید که برای خرید انواع بلیط سفر مانند بلیط هواپیما کیش، مشهد و … در هر زمان دلخواه می‌توانید به وبسایت قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید. شما در قاصدک ۲۴ می‌توانید انواع بیمه مسافرتی را نیز خریداری نمایید و هتل دلخواه خود را با تخفیف در سراسر ایران رزرو کنید.

منابع و مئاخذ:
Ghasedak 24
https://ghasedak24.com/بلیط-ارزان-هواپیما
https://ghasedak24.com/بلیط-هواپیما-کیش

 

۳ دیدگاه

  1. نامجو

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۳۸ ب٫ظ

    مطلب جالبی بود

    پاسخ

  2. سعدی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب٫ظ

  3. یوسفی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…