وکالت بدهید اما بی دردسر!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر در روزهای اخیر می خواهید برای خرید یا فروش ملک تان وکیلی را از طرف خود تعیین کنید، حتما این گزارش را بخوانید.
خرید و فروش وکالتی

شاید همه کسانی که می خواهند خانه ای بخرند یا بفروشند، وقت کافی برای پیگیری همه امور از جمله بستن قرارداد را نداشته باشند. علاوه بر این، خیلی ها ترجیح می دهند که اصلا درگیر این دسته از کارها نشوند و فقط خانه را خریداری کرده یا بفروشند. در این موارد می توانند فرد دیگری را برای اینکار جایگزین کنند و خودشان را از این دردسرها رها نمایند. بنابراین اجازه می دهند این فرد به جای خودشان کارهای اداری و ثبتی مربوط به خرید و فروش خانه یا آپارتمان را انجام دهد.

 امروزه دادن وکالت برای خرید یا فروش ملک به دلیل افزایش مشغله هایی که برای افراد وجود دارد، امری رایج است. اما باید چند و چون دادن وکالت را دانست تا تلاش برای دور شدن از دردسرهای خرید و فروش ملک، خود تبدیل به یک دردسر جدید نشود.

آیا وکالتنامه هایی که به صورت دستی تنظیم می شوند معتبر هستند؟

سعی کنید وکالتنامه ای که می خواهید تنظیم کنید در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم کنید چون بسیاری از مراجع اداری وکالتنامه های عادی را نمی پذیرند.

خرید و فروش وکالتی

 

چه مواردی باید حتما در وکالتنامه ذکر شود؟

هر اختیاری را که می خواهید در زمینه خرید و فروش وکالتی خانه و آپارتمان به وکیل بدهید یا او را از کاری منع کنید، دقیق و ریز به ریز در وکالتنامه ذکر کنید؛ به عنوان مثال طبق قانون، اگر می خواهید که وکیل شما همراه با بستن قرارداد، ثمن(قیمت) معامله را هم از خریدار دریافت کند باید حتما این اختیار را برای او در وکالتنامه ذکر کنید. اگر خریدار هستید و به کسی برای خرید ملک وکالت داده اید، از جمله مواردی که باید حتما در وکالتنامه بیاورید، اجازه وکیل برای گرفتن ملک (مثلا تحویل گرفتن کلید خانه از فروشنده) است.

اما گاهی فروشنده به خریدار وکالت می دهد که تحت عنوان وکالت بلاعزل مطرح می شود که نمونه ای از همین خرید و فروش وکالتی خانه و آپارتمان است که در مطلب بعدی به آن می پردازیم.

اگر به اطلاعات دیگری در زمینه مسائل حقوقی و ملکی نیاز دارید می توانید سوالهای خودتان را با مجله دلتا در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…