خرید آپارتمان در مطهری ؛ خیابان اقتصاد تهران

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیابان مطهری نبض تپنده موقعیت اداری شهر تهران با تنوع کاربری بی نظیر است که درمنطقه 7 قرار دارد.
خرید آپارتمان در مطهری

محله مطهری در منطقه ۷ شهرداری تهران است و خیابان مطهری از قلب آن می گذرد. این خیابان که یک مسیر غرب به شرق یک طرفه است و خیابان ولیعصر را به بزرگراه شهید صیاد شیرازی متصل می‌کند، موجب شده تا بافت غالب این محله تجاری و اداری باشد. اگر قصد خرید آپارتمان در مطهری را دارید باید بگوییم که تلفیق بافت مسکونی و اداری در مطهری موجب شده تا این محدوده به یکی از مناطق پر رفت و آمد پایتخت در طول روز تبدیل شود.

به گزارش مجله دلتا میزان دسترسی  محله مطهری به کالاها و خدمات متنوع و همچنین بافت نوساز آن باعث شده متقاضیان بسیاری علاقه‌مند به تاسیس دفاتر اداری و شرکت در این محدوده باشند. خیابان مطهری را می‌توان در یک کلام نبض تپنده موقعیت اداری شهر تهران دانست که کارکنان بسیاری از نهادهای دولتی، شرکت های مالی و کارگزاری، بازرگانی، خدماتی و صنعتی مستقر در این محدوده روز خود را سپری می‌کنند. هرچند که تلفیق بافت مسکونی و اداری موجب شده تا این محدوده به یکی از مناطق پر رفت و آمد در طول روز تبدیل شود، اما هرگز ترافیک این خیابان را آزار دهنده مشاهده نخواهید کرد. همه چیز در خیابان اصلی اقتصاد تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، طوری هنرمندانه چیده شده است که شما در کمال آرامش به فعالیت‌های اداری خود بپردازید و حتی با رضایت کامل ساکن این محدوده باشید.

مطهری در گذشته

اراضی این محله در گذشته به فتحعلی خان صبا از نزدیکان دربار فتحعلی شاه تعلق داشته است. این زمین‌ها بعدها به شخص ثروتمندی فروخته می‌شود و به تدریج در دهه ۳۰ و ۴۰ توسعه یافته و مورد توجه قرار می‌گیرد. خیابان مطهری قبل از انقلاب تخت طاووس نام داشت و بعد از انقلاب به یادبود روحانی پژوهشگر، مرتضی مطهری، به خیابان مطهری تغییر نام پیدا کرد.

دسترسی به محله مطهری

محله مطهری از شمال به خیابان زینعلی و از جنوب به خیابان بهار شیراز محدود می‌شود. شرق محله مطهری نیز خیابان شریعتی و غرب آن اتوبان مدرس قرار گرفته است. حمل و نقل عمومی با تعداد مناسب تاکسی و اتوبوس در این محله تسهیل شده است. ایستگاه خط ۷ اتوبوس‌های تندرو از میدان راه آهن تا میدان تجریش در ایستگاه مطهری توقف دارد. ایستگاه دیگر اتوبوس در محله مطهری، ایستگاه سهروردی است که از شرق به غرب خیابان مطهری حرکت می‌کند. ایستگاه متروی شهید مفتح نیز شما را به این محله خواهد رساند.

چرا خرید آپارتمان در محدوده مطهری

قطعا یکی از دلایلی که باعث رضایت شما از سکونت در یک محله خواهد شد میزان دسترسی این محله به کالاها و خدمات است. مجتمع نور تهران به‌عنوان یکی از مراکز خرید شاخص این محله با برخورداری از ۷۰ هزار متر مربع فضای تجاری در هفت طبقه برای ساکنان این محله امکانات فراوانی را مهیا کرده است. مجتمع تجاری گل مریم نیز در ۵ طبقه و با ۲۸۳ واحد تجاری پذیرای مشتریان و گردشگران درون شهری است. امکانات رفاهی و آموزشی نیز در این محدوده به وفور وجود دارد و آموزشگاه زبان، آموزشگاه‌های هنری، کامپیوتر، سالن‌های ورزشی و … شما را در پرورش مهارت‌هایتان یاری خواهند کرد.

پارک شهید آوینی در خیابان مطهری و خیابان ترکمنستان و هچنین پارک مادر از فضاهای سبز این محدوده هستند، اما اگر به مکان‌های طبیعی و تاریخی علاقه‌مند هستید می‌توانید به باغ موزه قصر سری بزنید. باغ موزه قصر در انتهای خیابان شهید مطهری و بعد از تقاطع دکتر شریعتی واقع شده و به عنوان مکان تاریخی فرهنگی برای بازدید عموم آماده است. در خیابان مطهری و فرعی‌های اطراف آن رستوران‌ها، کافی شاپ ها، کترینگ‌ها و فست فودهای بسیار متنوعی هستند. اگر هم اهل پیاده روی هستید پیاده‌راه مطهری و خیابان‌های منتهی به آن را فراموش نکنید.

قیمت ملک

محله مطهری نسبت به محله‌های دیگر تهران به ویژه در مرکز شهر قدمت شهرنشینی بالایی دارد. به دلیل وجود مغازه‌ها و مراکز تجاری و شرکت‌ها و آموزشگاه‌های فراوان، برخی از صاحبان مشاغل آزاد و کسب و کارهای خودساخته علاوه بر قشر کارمند در این محدوده ساکن هستند. قیمت خانه ها در مطهری متوسط رو به بالا است، با توجه به جهش قیمت مسکن در دو سال گذشته کسانی که قصد خرید آپارتمان در این محدوده را دارند باید از سطح مالی خوبی برخوردار باشند. برای اطلاع دقیق از سطح قیمت خرید ملک در محدوده مطهری اینجا کلیک کنید.

یک نظر

  1. سعدی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…