پیست اسکی پیام

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیست اسکی پیام شیب ملایمی دارد و برای نو آموزان اسکی بسیار مناسب است. همچنین برای اسنو بورد سواران بسیار لذت بخش بوده و سرعت زیاد، آن ها را آزار نخواهد داد.
پیست اسکی پیام

در آذربایجان شرقی تفرجگاهی زمستانه و بسیار دیدنی وجود دارد به نام منطقه «پیام». یکی‌ از زیباترین و مهم‌ ترین مناطقی که همیشه مورد توجه جهانگردان داخلی و خارجی بوده و هست. امکان ندارد زمستان بیاید و خانواده‌ ای‌ در تبریز و دیگر شهر های‌ آذربایجان شرقی و حتی استان‌ های همجوار به آنجا سر نزند. ورزش های زمستانه اش دلچسب است و پیست اسکی‌اش زبانزد. صفحه گردشگری مان امروز به این منطقه و به یکی از بی نظیر ترین جاذبه هایش، پیست اسکی پیام سر زده و از شما دعوت می کند با مجله دلتا همراه شوید.

پیست پیام مرند آذربایجان شرقی

تفرجگاه پیام کجاست؟

منطقه گردشگری پیام در بخش مرکزی‌ شهرستان مرند و در دامنه ارتفاعات رشته کوه میشو واقع شده و از مرتفع‌ ترین گردنه‌ های‌ تبریز به ماکو است. شامل روستایی‌ است با نام (یام) که در زبان مغول به معنی‌ اسب چاپار است و از سوی‌ فرهنگستان ایران به پیام تبدیل شده است.

 یکی از دلایل سرازیر شدن سیل گردشگران به منطقه پیام زمستان‌ های‌ سرد و برف گیر آنجاست، که پیست اسکی پیام را به وجود آوره و شما می‌توانید انواع ورزش های هیجان انگیز زمستانه را در این منطقه انجام دهید. سالانه عده کثیری از گردشگران داخلی و خارجی به ارتفاعات این منطقه می‌آیند و از لحظات حضورشان در این نقطه خاطره می‌سازند.

تفرجگاه پیام

پیست اسکی پیام

این پیست اسکی را با نام های مرند، پیام، آذربایجان شرقی و پیست اسکی پیام مرند هم می شناسند. و ما هم آن را همان پیست اسکی پیام می‌نامیم. در سال ۱۳۴۸ با مساحت ۳۰ هکتار و طول ۸۰۰ متر افتتاح شده، از قدیمی ‌ترین و بزرگ ‌ترین پیست‌ های کشور است و امکانات بسیار مناسبی هم دارد.

پیست اسکی پیام در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر مرند واقع شده و دسترسی بسیار سریع و ایمنی دارد. از طریق جاده ترانزیت تبریز به مرند در یک مسیر فرعی بسیار کوتاه و کاملاً مسطح با منظره ای از باغات محلی، تپه هایی پوشیده از برف ژرف و دیگر چشم انداز های زمستانه بی بدیل، می‌توان در همه اوقات شبانه روز و بدون هیچ مانعی به آنجا رسید.

این جاده از هرگونه خطر ریزش بهمن یا احتمال پنهان شدن مسیر جاده تحت وزش کولاک و بارش های سنگین و یا خطر مواجه شدن با جانوران کوهستانی و … در امان است. در اکثر روزهای زمستانی آفتابی و شرایط خوبی را هم برای اقامت و پرداختن به اسکی دارد.

پیست اسکی نو آموزان پیام

ویژگی های پیست اسکی پیام

یکی از جاذبه های زمستان برای خردسالان و نوجوانان برف بازی است و شما می‌توانید در صورت سفر به این منطقه باعث شوید فرزندانتان حسابی از برف بازی زمستانه‌شان لذت ببرند. پیست شیب ملایمی دارد و برای نو آموزان اسکی بسیار مناسب است. همچنین برای اسنو بورد سواران بسیار لذت بخش بوده و سرعت زیاد، آن ها را آزار نخواهد داد. در محدوده آموزشی آنجا یک مدرسه اسکی هم دایر است که ویژگی خاص و منحصر به فردی مانند حضور مستمر مربیان پیشکسوت و اسکی بازان حرفه ای را داراست.

کوهنوردی یکی دیگر از امکانات پیست اسکی پیام است. اراضی و دامنه رشته کوه های میشو برای کوه پیمایی و صعود به ارتفاعات و طبیعت گردی بسیار مناسب است و هنگامی که به این پیست سر بزنید حتماً کوهنوردانی را خواهید دید که با کوله پشتی های خود به سمت ارتفاعات رفته و همگی وسایل کمپینگ خود را هم همراه می‌برند تا شبی را هم در بخش مناسبی از کوهستان به کمپ زنی بپردازند.

شاید بتوان گفت وجود تأسیسات و امکانات اطراق و استراحت خانوادگی هم یکی دیگر از ویژگی های پیست اسکی پیام است. آلاچیق های سرپوشیده خانوادگی آنجا ایجاد شده و وجود پارکینگ مناسب در محدوده مجموعه، مزید بر علت است که شما بتوانید یک روز عالی را در کنار لذت از زمستان و برف نو رسیده تجربه کنید.

تیوپ سواری در پیست اسکی پیام

امکانات پیست اسکی پیام

در کنار امکانات رفاهی منطقه مانند آب، برق، آنتن دهی موبایل، جاده آسفالت، پارکینگ، (پارکینگ اختصاصی به ظرفیت ۱۲۰ خودرو به منظور توقف خودروهای شخصی اسکی بازان، و یکدستگاه پارکینگ به منظور توقف خودرو های گردشگران، کوهنوردان و دیگر عموم به ظرفیت ۲۰۰ خودرو) پل روگذر ورودی پیست امکانات دیگری نیز این مجموعه را به یک تفرجگاه عالی تبدیل کرده است.

  • امکانات رفاهی و اقامتی
  • هتل
  • مراکز درمانی با پزشکان متخصص
  • رستوران  و سالن پذیرائی به ظرفیت ۲۵۰ نفر 
  • مراکز خرید
  • سرویس‌های بهداشتی
  • دستگاه‌های بالابر برای افراد مبتدی و حرفه‌ای
  • سه دستگاه تلکس مخصوص بانوان
  • پیست آموزش کودکان و افراد مبتدی
  • اسنوبرد مارپیچ،…

امکانات پیست مرند

یک نظر

  1. مسعود

    ۱۵ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…