مناطق گرمسیر گردشگری ایران حتی در زمستان

۶
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ایران کشوری چهار فصل است و حتی در زمستانش هم می‌توان سفر های عالی و خاطره انگیزی را در مناطقی که هوای معتدل و نسبتاً گرمی دارند تجربه کرد.
گردشگری ایران

این اواخر مطالبی منتشر کردیم که برای علاقمندان به سفرهای زمستانی عالی بود. مثل “میدان سرخ مسکو” که نوشتیم در زمستان به یک پیست طبیعی یخ زده برای ورزشی مثل پاتیناژ تبدیل می‌شود. امروز می‌خواهیم به طور خاص برای آن دسته از افراد مقاصدی از گردشگری ایران را منتشر کنیم که در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا کمتر سفر می‌روند. حتماً می‌دانید ایران کشوری چهار فصل است و در زمستان هم می‌توان برای سفر عازم بسیاری مکان های دیدنی آن شد و لذت یک سفر دلچسب را حسابی چشید. پس با مجله دلتا همراه باشید.

مناطق گرمسیر زمستان

گردشگری در ایران زمستانی

زمستان که می‌آید تا حدودی از میزان سفرها کم می‌شود، چرا که برخی افراد یا تحمل سرما را ندارند یا اصلاً سفر در زمستان را به دلایل خودشان دوست ندارند. صفحه گردشگری دلتا می‌خواهد به شما بگوید مناطقی هم در ایران هست که در فصل زمستان برای سفر جان می‌دهند و آب و هوای مطلوبی دارند، و یا حداقل خنک هستند و سرد نیستند. معمولاً هم شهرهای گردشگری ایران که در جنوب کشور هستند مقاصد مناسب تری برای این افراد است. خوب حالا ببینیم در زمستان به کجای ایران سفر کنیم؟

  • جزیره کیش

    از دی ماه تا تقرباً اواسط فروردین ماه بهترین فصل سفر به این جزیره است. هوای کیش به طور متوسط در زمستان به ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌ گراد می‌رسد. هرچند کیش دارای تفریحات بی نظیر آبی است اما شما در زمستان ایران هم به دلیل گرمی هوای این جزیره می‌توانید به این ورزش های هیجان انگیز بپردازید. و حتی می‌توانید در دریایش آب تنی کنید.
    شهر های گرمسیری ایران

  • جزیره قشم

    قشم هم مثل جزیره کیش در زمستان مأوای سرما گریزان است. اتفاقاً بهترین فصل سفر به قشم، همین فصل زمستان است. می‌توانید جاذبه های گردشگری اش را بدون آزار دیدن از خورشید بگردید و حسابی لذت ببرید. تنگه چاهکو، دره ستارگان، جنگل حرا و دره تندیس‌ ها را با خیال راحت ببینید و عکاسی کنید. آنچه سفر زمستان‌تان به قشم را منحصر به فرد می‌کند خوردن یکی از خوش بوترین و خوشمزه‌ ترین میوه های قشم گوآوا است. میوه‌ای که از آذر تا اسفند در بندرعباس به فروش می‌رسد.

  • جزیره هنگام

    جزیره هنگام در ۵۴ کیلومتری جزیره قشم قرار گرفته، بکر و تقریباً دست نخورده است و زیبایی های بی نظیری دارد که می‌تواند دلیل خوبی برای سفر شما به آنجا باشد. گذشته از این جزیره هنگام دولفین های بسیار باهوشی دارد که تماشا کردن آن ها هنگامی که اطراف قایق شما جست و خیز می‌کنند بسیار لذت بخش است. آب و هوایش گرم وَ گشت و گذار در بازار هایش دل انگیز است. چرا که شما از گرما شُر شر عرق نمی‌ریزید.

    جزیره قشم

  • جزیره هرمز

    هرمز جزیره سرخ جنوب کشور، به خاک قرمز رنگش حسابی معروف شده است. جاذبه های بی نظیری دارد و بهترین فصل سفرش هم همین زمستان است. خاکش را برای سوغات می‌فروشند. می‌توانید در یک هوای معتدل در جزیره هرمز به دیدن جاذبه هایی مثل دره مجسمه‌ها، جزیره بکر مفنق، دره رنگین کمان و تنگه هرمز بروید و رفت و آمد کشتی‌ ها را که به صورت نقطه‌هایی بسیار کوچک درآمده‌اند از بالای پرتگاه آنجا به تماشا بنشینید.

  • چابهار

    چابهار شهر چهار فصل است، درست آمده اید. جایی که هر فصلش دیدنی‌ست. زمستان دمای هوا در حدود ۲۵ درجه است. و سرما گریزان می توانند به راحتی در این نقطه بی نظیر از گردشگری ایران ، به خوبی خاطرات خوشی را ثبت کنند. کوه‌ های مینیاتوری و مریخی‌ اش معروف است. ساحل آن در شب برق می‌زند و شلوغی های اسکله ماهیگیری و بازارهای ساحلی‌اش بسیار سرگرم کننده هستند.
    بندر چابهار ایران

  • چشمه آب گرم گنو، بندرعباس

    یکی دیگر از مقاصد زمستانی مسافران می‌تواند چشمه آبگرم گنو در ۳۵ کیلومتری بندرعباس باشد. می‌گویند یک نوع ماهی با نام آوینیوس گینویس در آب های آن، زندگی می‌کنند که در هیچ جای دیگر جهان پیدا نمی‌شود! خلاصه در این چشمه آبگرم با آب های گوگردی دو استخر جدا برای خانم ها و آقایان در نظر گرفته شده، تا بتوانند از خواص آب این چشمه آبگرم استفاده کنند.

  • سازه های آبی شوشتر

    سازه های آبی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پل ها، بندها و آسیاب‌ها، آبشارها و کانال ها و تونل های عظیم هدایت آب است. بسیار دیدنی و اعجاب انگیز است. برای مسافرت در زمستان انتخاب مناسبی است. این سازه در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای استفاده بیشتر از آب بنا شده و استفاده می‌شده است. از این محوطه به عنوان بزرگ ترین مجموعه صنعتی قبل از انقلاب صنعتی نام برده می شود و در سفرنامه مادام ژان دیولافوآ ، باستان شناس فرانسوی، هم آمده است.
    سازه های آبی شوشتر

  • آبشار آبگرم، مشهد

    هرچند نمی‌شود مشهد بروی و ساعت ها را در حرم مطهر ثامن الحجج (ع) نگذرانی. اما برخی ها پس از زیارت برای گشت و گذار، خرید و جاذبه های دیدنی این شهر هم اقدام می‌کنند. پس خوب است این سفر را به زمستان موکول کنند و سری هم به آبشار آبگرم مشهد بزنند. این آبشار تنها آبشار آب گرم ایران است و اگر زمستان را در کنارش باشید بسیار دلچسب خواهد بود. در حدود ۵ کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای «آبگرم» قرار گرفته و دمای آن به حدود ۴۰ درجه هم می‌رسد.

  • کویر نایبند،طبس

    همانطور که بار ها گفتیم کویر نوردی در زمستان حال و هوای دیگری دارد. سفر های کویری بسیار لذت بخش هستند. مقصدی که به شما پیشنهاد می‌دهیم در روستای نایبند، یکی از مقاصد گردشگری ایران در زمستان است. در فاصله ۲۲۵ کیلومتری طبس و در کنار جاده ای به سمت راور قرار گرفته و یکی از زیبا ترین روستا های ایران است. نخلستان هایی بی بدیل دارد و در فاصله کمی از کویر لوت قرار گرفته است.
    کویر نایبند طبس

۶ دیدگاه

  1. سروش

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

    شهر قصرشیرین در استان کرمانشاه گرمسیره و مناسبه برای گردشگری در نیمه دوم سال

    پاسخ

  2. مسعود

    ۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۱۶ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  3. الیاس

    ۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۰۷ ب٫ظ

    قشم و بندرعباس نیایدد کرونا اومده وضعیت بهداشتی خرابه …بیمارستانها جای خالی ندارند …اسکله ها تعطیل شده

    پاسخ

  4. نامجو

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    زیبا ودیدنی

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۰۴ ق٫ظ

    واقعا دیدنیه

    پاسخ

  6. روزبهانی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

    جزیره کیش بسیار دیدنی در زمستان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…