رونمایی از گوشی بدون دکمه اوپو

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با پیشرفت تکنولوژی و ویژگی های جدیدی که تولید کنندگان به آن دست می‌یابند، تولید گوشی بدون دکمه به زودی گسترش خواهد یافت.
گوشی بدون دکمه

گوشی بدون دکمه اوپو

ایده میزو زیرو (Meizu Zero) در تولید گوشی بدون دکمه و بدون پورت، اوایل امسال رونمایی شده است. شارژ این دستگاه به وسیله یک شارژر بی سیم ۱۸ وات تامین می‌شود. دکمه های مجازی به جای دکمه های واقعی، در کنار صفحه لمسی قرار داده شده اند. در حالیکه میزو زیرو فقط یک ایده بود، شرکت تولید کننده سعی کرد آن را در مقیاس وسیع، با دریافت کمک های نقدی و سرمایه گذاری عمومی تولید کند. اما این پروژه در نهایت به دلیل نرسیدن به سقف بودجه مورد نیاز، کنسل شد.

به گزارش مجله دلتا؛ در چند روز گذشته اوپو نمونه ای مشابه را برای تولید گوشی همراه ارائه کرده است. این گوشی بدون اسپیکر، دکمه و درگاه است. برای جلوگیری از غیر هم سطح شدن صفحه نمایش و حفظ نازکیِ گوشی، دوربین سلفی زیر صفحه نمایش کار گذاشته شده است. این قابلیت جدید سبب می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه بالا برود. پیکسل های این بخش از صفحه نمایش، که دوربین در آن قرار گرفته، برای تامین نور کافی، بزرگ تر از سایر بخش های نمایشگر در نظر گرفته شده است.

اوپو نیز در گوشی مدل رنو (Reno) از یک پاپ آپ به عنوان ابزار عکاسی با دوربین سلفی استفاده کرده است. جالب است بدانید که در گوشی اوپو، اسپیکر نیز زیر صفحه نمایش قرار دارد.

نسخه اولیه اوپو دارای یک دکمه پاور در سمت راست است. برای کم یا زیاد کردن صدا کاربران می‌توانند انگشت خود را روی بخش حساس صفحه نمایش بکشند. این دستگاه با یک شارژر بی سیم به توان ۳۰ وات شارژ می‌شود. به جای سیم کارت های قدیمی که داخل کارت های کشویی قرار می‌گرفتند، این نسخه از یک سیم کارت (eSIM) جاسازی شده داخل بُرد اصلی (مادربورد) پشتیبانی می‌کند.

اوپو قصد ندارد این گوشی هوشمند را تولید کند. فقط بخشی از این ویژگی ها را روی سایر دستگاه های قابل ارائه در چند سال آینده به کار می‌برد.

یک نظر

  1. سعدی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۱۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…