با صندوق پس انداز یکم ، خانه دار شوید

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آمار ها حاکی است ، تا پایان بهمن ماه امسال پرداخت تسهیلات خرید مسکن در مقایسه با همین زمان در سال گذشته  ۳۲ و ۳ دهم درصد افزایش داشته است .

از ابتدای سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه ، ۱۵۰ هزار و ۸۶۷ فقره تسهیلات خرید مسکن به  ارزش ۷ هزار و ۸۰۶ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و۷۰۰ هزار تومان  به متقاضیان پرداخت شده است. همچنین تسهیلات ساخت مسکن نیز در مقایسه با زمان یاد شده در سال گذشته ۴۳ و ۵ دهم در صد افزایش یافته  است.

به گزارش مجله دلتا ، از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ، در مجموع  ۳۴ هزار و ۶۷۴ فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان و سازندگان درقالب عقد قرار داد مشارکت  مدنی پرداخت شده است. ارزش تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی(تسهیلات ساخت مسکن) در ۱۱ ماهه امسال که به سازندگان پرداخت شده است معادل ۳ هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

رشد نسبی پرداخت تسهیلات مسکن در ۱۱ ماه  امسال در حالی صورت گرفته که در همین مدت ، تعداد معاملات نیزدر مقایسه با همین  زمان در سال گذشته ۱۲ و ۸ دهم در صد افزایش نشان می‌دهد.

تا بهمن ماه امسال ۱۶۸ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی  ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده که نسبت به همین زمان در سال گذشته ۱۰ و ۱ دهم درصد افزایش داشته است .

کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار مسکن با همین روند بدون جهش ناگهانی قیمت به حرکت خود ادامه دهد.

بر اساس این گزارش ، مصطفی قلی‌ خسروی  رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ، معتقد است که قیمت مسکن در سال آینده دو درصد بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد.

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی ، نیزهمین میزان افزایش قیمت مسکن را برای سال آینده پیش‌بینی می کند و می‌گوید: صندوق پس‌انداز مسکن یکم که بهترین راه خانه ‌دار شدن خانوارهای ایرانی است ، هم‌اکنون بیشترین رقم و طولانی‌ترین مدت بازپرداخت تسهیلات را دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون  حدود ۳۶۰ هزار نفر در این صندوق حساب باز کرده‌ اند ، اظهار امیدواری کرد که این تعداد ، ۵۰ درصد افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…