امیدواریم سال آینده مستاجران بیشتر نشوند

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش تقاضا ی  مسکن در فصل اجاره باعث بحران میان مالک و مستاجر می‌شود،    اظهار امیدواری کرد: تعداد اجاره نشین ها در سال آینده بیشتر نشوند.

مصطفی قلی‌خسروی ، با اشاره به رشد قیمت مسکن و اجاره در سال آینده گفت: اجاره بها تابع قیمت مسکن است و از آنجا که پیش‌ بینی می‌شود قیمت مسکن در سال آینده در حد نرخ تورم و یا ۲ درصد بیشتر از شاخص تورم باشد رشد اجاره بها نیز در همین حد خواهد بود.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازاقتصاد آنلاین ، وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که سال آینده با جهش قیمت مسکن روبه رو خواهیم شد خطاب به فروشنده ها و خریداران خانه تصریح کرد : در سال ۹۷ رویدادی خاص و یا جهش قیمت مسکن نخواهیم داشت.

خسروی همچنین گفت : افزون براینکه قیمت مسکن تعیین کننده نرخ اجاره است ، عرضه و تقاضا نیز دربالا رفتن نرخ اجاره تاثیر دارد ، بنابراین امیدواریم سال آینده در فصل نقل و انتقالات تعداد اجاره نشین ها افزایش نیابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش معاملات مسکن در اسفندماه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند که قرار است از لحاظ قیمت سال آینده اتفاق خاصی در بازار مسکن  روی دهد ، بنابراین منتظر مانده‌اند و همین موضوع باعث شده است تا حدودی معاملات مسکن در اسفند ماه کاهش یابد.

وی افزود: البته افزایش نرخ ارز و طلا نیز باعث شد تا برخی از خرید و فروش مسکن خودداری کرده و به سمت این بازارها کشیده شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…