خرید خانه در چیذر ؛ محله قدیمی تهران

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله چیذر محله‌‌ای با قدمت در شمال تهران است که توسعه زیرساخت‌ها در آن، عده بسیاری را متقاضی خرید آپارتمان در این محله کرده است.
خرید خانه در چیذر

چیذر محله‌ای در منطقه یک شهرداری تهران است که در زمره محله‌های باقدمت و اصیل تهران قرار می‌گیرد. بافت مسکونی محله چیذر را می‌توان از دو زاویه بافت قدیمی و معابر کم‌عرض به ویژه در اطراف امامزاده علی‌اکبر و امامز‌اده اسماعیل و همچنین بافت نوساز و ساختما‌ن‌های لوکس و معابری پهن در نواحی دورتر دید. از این رو خرید خانه در چیذر دامنه قیمتی متفاوتی دارد.

به گزارش مجله دلتا اگر قصد خرید ملک در این محله را دارید، بهتر است بدانید که ساخت‌ و ساز در چیذر چنان سریع در حال انجام است که بعید نیست تا چند سال آینده قیمت آپارتمان در این محله به طور قابل توجهی بالا رود. همانند بسیاری از محله‌های شمالی تهران که در کوهپایه‌های ارتفاعات البرز قرار گرفته‌اند، چیذر نیز از یک ثروت خدادادی برخوردار است؛”آب و هوای فوق‌العاده”، این موضوع باعث شده تا خریداران بسیاری به فکر سرمایه‌گذاری در این محدوده بیفتند. هوای چیذر خنک نیست. توچال در شب، نسیم خود را به سمت چیذر روانه می‌کند و در روز نیز باد از سمت ورامین به این محله می‌وزد. بنابراین کیفیت هوای این محله بسیار مناسب بیماران قلبی و ریوی است.

چیذر در گذشته

 آب و هوای مطبوع، باغ‌ها و خاک حاصلخیز در گذشته باعث شد تا مردم این محله را چوذر (مانند زر) بنامند. قدمت محله چیذر که در برخی مستندات نام آن چیزر و شیزر ذکر شده است به پیش از اسلام باز می‌گردد و گفته می‌شود در تپه باستانی چیذر آتشکده‌ هایی متعلق به زرتشتیان و همچنین آثار باستانی فاخر وجود دارد. در شرح حال چیذر در تاریخ معاصر نیز گفته می‌شود که این محله به اتابک اعظم، صدراعظم سه پادشاه قاجار ناصرالدین‌شاه، مظفرالدین‌شاه و محمدعلی‌شاه تعلق داشته و بعد از فوت اتابک این باغات و مایملک به داماد او، صارم‌الدوله (یکی از نو‌ه‌های ناصرالدین‌شاه) می‌رسد. گفته می‌شود این باغ استخر بزرگی داشته‌ است. پیشه مردم چیذر کشاورزی، گله‌داری و کارگری کارخانه ضرابخانه و قورخانه سلطنت‌آباد و دکانداری بوده‌ است.

دسترسی به محله چیذر

چیذر از شمال به خیابان فرمانیه (لواسانی) و بلوار اندرزگو، از شرق به خیابان کامرانیه جنوبی، از جنوب به بزرگراه صدر و از غرب به قیطریه محدود می‌شود. محله‌های اطراف چیذر نیز شامل دزاشیب، قیطریه، رستم‌آباد و حکمت است. بنابراین برای تردد با خودروی شخصی باید نام این خیابان‌ ها و محله‌ ها را به یاد داشته باشید. ایستگاه‌های مترو نزدیک به چیذر، نوبنیاد و قیطریه هستند که با تاکسی و اتوبوس مستقر در اطراف آن‌ها می‌توانید خود را به این محله برسانید. سیستم حمل و نقل عمومی در کنار بزرگراه صدر دسترسی مناسبی به چیذر دارد. خطوط اتوبوس‌رانی میدان قدس_میدان رسالت، شمیران_تجریش، امام خمینی_تجریش نیز حمل و نقل به چیذر را پوشش می‌دهند.

مراکز گردشگری

امامز‌اده علی‌اکبر یکی از مراکز گردشگری شاخص در چیذر است. چیذر، نیم قرن گذشته یک روستا در اطراف تهران بوده که به‌ تدریج با گسترش پایتخت به آن الحاق شده‌ است. وجود امامزاده را می‌توان یکی از دلایل حضور بیشتر مردم در این محله دانست. زورخانه آیت‌الله طالقانی نیز در چیذر و جنب امامزاده حضرت علی اکبر (ع) واقع شده است. این محله به دلیل شیبی که دارد کوچه‌هایی تنگ و باریک و گاهی پلکانی را در خود جای داده است که این کوچه‌ها خود پیاده‌راه‌هایی برای گردش و قدم‌زنی بوده و جاذبه گردشگری هستند.

محله چیذر

قیمت ملک

با افزایش  ساخت و ساز به ویژه در منطقه یک، چهره چیذر نیز در گذار از بافت سنتی به مدرن تغییر کرده و جای خانه‌ها و خانه‌باغ‌های ویلایی یک و دو طبقه را آپارتمان‌های چند طبقه گرفته و به جمعیت پذیری محله افزوده‌ است؛ بنابراین طبیعی است که با توسعه زیرساخت‌ها عده بسیاری متقاضی خرید آپارتمان در این محدوده باشند. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در چیذر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…