در سفر به گرجستان کجا برویم؟

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گرجستان از جمله کشورهای با فرهنگ غنی و شهرهای زیبااست که سالانه میزبان گردشگران فراوانی از سراسر دنیا است. سفر به این کشور برای شهروندان ایرانی بدون دریافت ویزا امکان پذیر است. همین موضوع سفر ایرانی‌ها به این کشور را بیش از پیش افزایش داده است. در این پست ، با مکان‌ها و جاهای دیدنی گرجستان آشنا می شوید.

قلعه ناریکالا

اگر بخواهیم فهرستی از دیدنیهای گرجستان را تهیه کنیم، اولین مکانی که به ذهنمان می‌رسد « قلعه ناریکالا » است. قلعه‌ای با شکوه و به جامانده از قرن چهارم که در شهر تفلیس قرار گرفته است. این قلعه که توسط پارس‌ها ساخته شده ، به خوبی نشان دهنده  تاریخی بودن و فرهنگ غنی کشور گرجستان است. قلعه ناریکالا هم اکنون یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار می‌رود.

1 48 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

کوه کازبک

کازبک نام کوهی است در شمال شرق گرجستان که در نزدیکی مرز روسیه واقع شده است. این کوه را با نام «اورست کوچک» نیز می‌خوانند و کوهنوردان ایرانی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ آن را فتح کرده‌اند. کوه کازبک از جمله جاذبه های توریستی گرجستان است که در سفر به این کشور نباید آن را از دست داد.

2 35 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

کلیسای ترینیتی گرگتی

کلیسای ترینیتی گرگتی (Gergeti Trinity Church) کلیسایی متفاوت نسبت به تمام کلیساهایی است که در تاکنون دیده‌اید. این کلیسا در کوه کازبک، که به آن اشاره کردیم،‌ و در ارتفاع ۲۱۶۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. کلیسای ترینیتی گرگتی در قرن چهاردهم ساخته شده است و هم اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی گرجستان محسوب می شود.

3 29 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

متسختا

 متسختا که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده ، در محل تلاقی دو رودخانه قرار گرفته است و منظره‌هایی خیره کننده دارد. این شهر بناهای تاریخی زیبا و محسورکننده‌ای داشته و میزبان کلیساهای مختلفی است. اگر  علاقه‌مند به معماری و بناهای قدیمی هستید، در سفر به گرجستان رفتن به شهر متسخا را از دست ندهید.

4 28 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

5 31 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

تفلیس

تفلیس، که به عنوان جواهر گرجستان شناخته می‌شود، سمبلی برای تاریخ، فرهنگ و معماری این کشور است. این شهر با این که یکی از شهرهای بزرگ گرجستان است ، هنوز حس کوچک و صمیمی بودن در آن احساس می‌شود. مناطق دیدنی شهر تفلیس به اندازه‌ای زیبا هستند که هنگام سفر در این شهر گذر زمان احساس نمی‌شود.

6 30 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

7 30 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

8 21 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

پل صلح

  این پل در امتداد ۱۵۰ متری رودخانه کورا برای اتصال تفلیس قدیم و تفلیس جدید با طراحی معاصر ساخته و در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ افتتاح شده است .

9 20 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

یادبود شاه وختانگ

10 15 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

 باغ های بوتانیکال

11 14 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

باتومی

باتومی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان و بهترین تفریحگاه ساحلی گرجستان بشمار می رود. جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این شهر وجود دارد .بازدید از پارک دولفین‌ها ، قدم زدن در بلوار قدیمی و زیبای باتومی، بازدید از باغ ملی گیاه شناسی ، لذت بردن از تله کابین باتومی، بازدید از میدان زیبای  Piazza، رفتن به میدان اروپا ، بازدید از برج Alphabet Tower،  بازدید از بنای عشق Ali and Nino، رفتن به پارک ۶ May و بازدید از آکواریوم باتومی از جمله جاهایی است که در سفر به شهر باتومی می‌توانید به آنجا بروید.

12 9 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

13 7 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

14 6 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

واردزیا

واردزیا ، یکی از شهرهای سنگی در گرجستان و در جنوب این شهر قرار گرفته است. این شهر از تعداد زیادی خانه‌های غار مانند و یک صومعه تشکیل که در دامنه‌های کوه اروشتی و در ساحل رودخانه متکواری ساخته شده است. بنای این شهر به قرن دوازدهم بازمی‌گردد و یکی از شهرهای قدیمی کشور گرجستان است.

15 6 در سفر به گرجستان کجا برویم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…