فاکتور های انتخاب رنگ لباس

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب مناسب رنگ لباس، ظاهر را آراسته تر می‌کند.
رنگ لباس

برای برخی مهم نیست در چه فصلی از سال باشند، آن ها همیشه یک سری رنگ های تکراری می‌پوشند. اما بهتر است هر کس بداند کدام رنگ لباس به او می‌آید تا انتخاب بهتری داشته باشد. برای این منظور توجه کردن به مواردی از جمله رنگ پوست، رنگ مو، رنگ چشم و ترکیب رنگ ها اهمیت زیادی در انتخاب رنگ لباس دارد. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا بهترین رنگ را برای لباس ها انتخاب کنید.

رنگ لباس و پوست

کدام رنگ لباس به کدام رنگ پوست و مو می‌آید ؟

اگر می‌خواهید بدانید تن رنگ پوست شما چیست، در وسط روز که هوا کاملاً روشن است، بیرون بروید و به رگ های دست با دقت نگاه کنید. اگر رنگ رگ های شما متمایل به آبی است، تن رنگ پوست شما سرد و اگر رگ های شما متمایل به سبز است، تن رنگ پوست شما گرم است.

با یک امتحان دیگر هم می‌توانید به سادگی بفهمید تن رنگ پوست شما چیست. برای این کار یک لباس به رنگ صورتی و یک لباس به رنگ نارنجی انتخاب کنید. هر دو لباس باید از یک جنس باشند. هر دو را هم زمان روی صورت بگیرید. اگر صورتی باعث درخشان نشان دادن پوست شد، تن رنگ پوست سرد و اگر نارنجی باعث درخشان به نظر آمدن پوست شود، تن رنگ پوست گرم است.

با انجام دادن این دو آزمایش ساده به راحتی می‌توانید رنگ مناسب لباس را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید و مطمئن باشید که آن رنگ یا رنگ ها به شما می‌آید.

رنگ های آبی، بنفش و صورتی به پوست هایی که تن سرد دارند و روشن هستند و رنگ های زرد، قرمز، نارنجی و قهوه ای به پوست هایی که تن گرم دارند و تیره هستند، می‌آید.

رنگ های خنثی مانند سیاه، خاکستری و سفید که ریشه هر سه یکی است، به هر رنگ پوستی می‌آیند. این رنگ ها از ترکیب همه رنگ هایی که در طبیعت وجود دارند، درست شده‌اند. به این رنگ ها، رنگ های برنده هم می‌گویند. رنگ های برنده به همه می‌آید و با هر رنگ پوستی چه تیره و چه روشن ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد.

ترکیب رنگ لباس

نقش ترکیب رنگ در انتخاب رنگ لباس

برای ترکیب رنگ ها باید دقت کنید رنگ های انتخابی با هم هماهنگ باشند. هر دو یا چند رنگی را نمی‌توان به راحتی با هم ترکیب کرد.

هرگز بیشتر از سه رنگ را با هم نپوشید. این امر باعث می‌شود ظاهر نامرتب و شلخته به نظر بیاید.

تا جایی که می‌توانید از رنگ‌ های تیره در زیر و از رنگ‌ های روشن‌ در روی لباس‌ استفاده کنید. رنگ تیره اندام را لاغر تر نشان می‌دهد.

استفاده از رنگ‌ های شاد و روشن برای شال و روسری، صورت را شاداب تر نشان می‌دهد.

سیاه و سفید از رنگ‌های خنثی هستند که می‌توان آن ها را با هر رنگی هماهنگ کرد.

خاکستری روشن و طوسی هم از جمله رنگ‌ هایی هستند که به همه رنگ‌ ها می‌آیند.

از پوشیدن رنگ‌ هایی مانند بنفش و زرد، سبز و آبی، قرمز و صورتی، آبی تیره و مشکی که خیلی به هم نزدیک‌ هستند یا خیلی با هم تضاد دارند، خودداری کنید.

اگر پوستی تیره با چشمانی قهوه‌ ای دارید، می‌توانید قرمز و نارنجی، سبز و بژ، سبز و بنفش تیره، قرمز و مشکی، سبز و گوجه‌ ای، قرمز و خاکستری را با هم بپوشید.

ترکیب رنگ های بژ و سفید، خرمایی و زرد، خاکستری و خرمایی، آبی‌ نفتی و بژ، خرمایی و سفید شیری هم به شما می‌آید، اگر پوستی روشن با موهای تیره دارید.

در صورتی که پوست و موی شما هر دو روشن است، ترکیب‌ های شکلاتی و قرمز، خاکستری و مشکی، سفید و مشکی، شتری و مشکی را انتخاب کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ملکی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

    کار آمد بود

    پاسخ

  4. فتحی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…