معرفی اولین تلویزیون هوشمند از نوکیا

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین تلویزیون هوشمند از برند نوکیا با قیمتی ارزان معرفی شد.
تلویزیون هوشمند نوکیا

نخستین تلویزیون هوشمند نوکیا

به گزارش مجله دلتا؛ برند نوکیا، تاکنون به عنوان غول دنیای موبایل سازی جهان شناخته می‌شد. اما به تازگی خبرهایی از سوی این شرکت منتشر شده و به نظر می‌رسد عوامل کمپانی نوکیا پا را از این فراتر گذاشته اند و قصد توسعه در سایر شاخه های فناوری را دارند. این ابر قدرت، طی روزهای گذشته محصولات جدیدی را معرفی کرده که تاییدی بر این ادعا است. جالب است بدانید نوکیا از اولین تلویزیون هوشمند خود رونمایی کرد.

این محصول توسط شرکت نوکیا تولید نشده است. بلکه یک کمپانی هندی به نام فلیپ کارت (Flipkart) با دریافت مجوز رسمی از نوکیا تلویزیون هوشمند را تولید می‌کند. فلیپ کارت با داشتن لایسنس نوکیا و همکاری یک شرکت فنلاندی این تلویزیون را با نام نوکیا وارد بازار خواهد کرد.

قائم مقام ارشد فلیپ کارت، ویپول مهروترا، مدعی شده است که همکاران او با داشتن اطلاعات کافی از نیاز مصرف کننده و تسلط بر تقاضای کاربران، می‌توانند تلویزیون هوشمند نوکیا را با قیمت ارزان تولید کنند. نخستین تلویزیون هوشمند با قیمت ۴۱۹۹۹ روپیه، برابر با ۵۸۹ دلار، از تاریخ ۱۰ دسامبر در هند به فروش خواهد رسید.

ویژگی تلویزیون هوشمند اندروید

ویژگی های تلویزیون هوشمند نوکیا

این محصول صفحه نمایش ۵۵ اینچی، با نسبت ۱۶ به ۹ و کیفیت (رزولوشن) ۴K دارد. دارای پنل LED با دیمرهای هوشمند است که به صورت خودکار، روشنایی نمایشگر را با توجه به نور پس زمینه تنظیم می‌کند. شامل دو عدد بلندگو از JBL و Harman با توان ۲۴ وات، دو پورت USB، سه درگاه HDMI، حافظه رم ۲.۲۵ گیگا بایت، پردازنده ۴ هسته ای و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت است. تلویزیون نوکیا فناوری Dolby Vision و HDR10 را پشتیبانی می‌کند و با نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتز مجهز شده است.

به احتمال زیاد این تلویزیون یک اندروید تی وی خواهد بود. یعنی از سیستم عامل اندروید ۹ و کروم کست پشتیبانی خواهد کرد. همچنین برای دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز، به گوگل پلی دسترسی خواهد داشت.

کاربران نسبت به این اتفاق زیاد خوش بین نیستند و پیش بینی ‌می‌کنند این پروژه با شکست روبرو شود. گرچه زمان ورود اندروید به بازار نیز اکثر افراد نظر مثبتی نداشتند. اما شاهد هستیم که اندروید بسیار پر قدرت به کار خود ادامه داد. نوکیا با پیشروی در بخش های مختلف تکنولوژی و تولید محصولات جدید، می‌تواند رقیب سرسختی برای سایر برندها محسوب شود. شما چه فکر می‌کنید؟

۶ دیدگاه

  1. فرهادی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۳۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. سعدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۷ ب٫ظ

  3. فتحی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

  4. یوسفی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۴۳ ق٫ظ

    خیلی عالیه

    پاسخ

  5. ملکی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۵۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…