کانسیلر چیست؟

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کانسیلر یک وسیله آرایشی برای پوشاندن عیب‌های صورت است که با کرم پودر تفاوت دارد.
کانسیلر چیست

کانسیلر چیست ؟ کانسیلر یکی از لوازم آرایش برای پوشاندن عیب‌های پوستی است. کانسیلر که در واقع نوعی کرم فشرده است، معمولا زیر پنکک یا کرم‌ پودر استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته در استفاده از کانسیلر این است که باید یک درجه روشن‌تر از کرم‌ پودر باشد تا نقص‌های چهره را بپوشاند؛در غیر این‌ صورت به‌ جای کاور کردن و پوشاندن، لکه‌های تیره را بیشتر نشان می‌دهد. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا در مورد کانسیلر بیشتر بدانید.

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر

  • Stick یا ماتیکی
  • جامد یا کرمی
  • مایع
  • مدادی

کانسیلر

رنگ‌های مختلف کانسیلر

هر کدام از رنگ‌‌های مختلف کانسیلر برای پوشاندن لک و نقص‌های بخشی از صورت در آرایش است.

کانسیلر زرد: برای پوشاندن تیرگی و سیاهی دور‌ چشم و لک‌‌ها و جای جوش‌‌هایی که تیره شده‌، مناسب‌ است و تیرگی‌ها را از بین می‌برد.

کانسیلر سبز: برای خنثی کردن قرمزی پوست، جای زخم و جای جوش مناسب است. دقت کنید کانسیلر را با بِراش فقط روی جوش بزنید تا از پخش شدن باکتری به اطراف پوست پیشگیری شود.

کانسیلر بنفش: برای پوشاندن حالت تورم صورت استفاده می‌شود. البته اگر رنگ پوست‌ شما مایل به زرد است، می‌توانید زیر کرم‌ پودر از کانسیلر بنفش استفاده کنید.

کانسیلر نارنجی: افرادی که پوست سبزه دارند، می‌توانند با کانسیلر نارنجی مواردی مانند جای جوش، زخم و لک را بپوشانند. اگر دور چشم تیره و کبود است، از این کانسیلر استفاده نکنید. چون کانسیلر نارنجی کبودی را بیشتر و به‌ رنگ خاکستری نشان می‌دهد.

طرز استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر

اولین قدم برای استفاده از کانسیلر، انتخاب نوع مناسب آن است. کانسیلرها انواع مختلفی دارد و هر نوع آن برای نیاز خاصی طراحی شده است. کانسیلر را یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود و از برند معتبر انتخاب کنید. اگر از اصلاح کننده استفاده نمی‌کنید، کانسیلر اولین مرحله از آرایش صورت است و باید روی پوست تمیز استفاده شود.

سیاهی زیر چشم را پوشش دهید

از برس مخصوص کانسیلر استفاده کرده و آن را زیر چشم و روی نقاط تیره اطراف آن مانند گوشه چشم و اطراف بینی بزنید. البته این کار را با انگشت هم می‌توان انجام داد، اما برس بهداشتی‌تر است. پس از زدن کانسیلر آن را محو کنید، اما هرگز دور چشم نمالید، چون باعث آسیب به پوست می‌شود و پوشش آن را کم می‌کند. تا نقطه زیرین مژه‌های پایین را پوشش دهید و جایی را خالی نگذارید تا چشم‌ها حالت طبیعی خود را داشته باشد.

آکنه و لکه‌های پوستی را پوشش دهید

علت عمده استفاده خانم‌ها از کانسیلر، لک‌های پوستی، آکنه و جای آن است. برای این کار کانسیلر را با برس روی قسمت مورد نظر بزنید؛ سپس به آرامی کناره‌های آن را محو کنید. از لایه ضخیم استفاده نکنید، چون آرایش را خمیری می‌کند. این کار را با دست انجام ندهید، چون آلودگی دست وضع آکنه را بدتر می‌کند.

کانسیلر را تثبیت کنید

پس از این که همه نقاط مورد نظر را به خوبی پوشش دادید، کمی فونداسیون یا کرم پودر روی نقاطی که کانسیلر زده‌اید، بمالید تا تثبیت شود. به جای این کار می‌توانید از پودر تثبیت کننده آرایش هم استفاده کنید. همه جای صورت را برس بکشید تا یکدست و تمیز شود.

فرق کانسیلر با اصلاح کننده

اصلاح کننده‌های صورت (کورکتور) با پوشاننده‌ها (کانسیلر) فرق دارد. این اصلاح کننده‌ها معمولا دارای تن رنگ‌های مختلفی مانند سبز و هلویی، صورتی و … است و بیشتر زمانی که زیر چشم بیش از اندازه سیاه باشد، یا برای پوشاندن قرمزی‌ها و تورم به کار می‌رود. از این اصلاح کننده‌ها باید قبل از کانسیلر و کرم پودر استفاده کرد تا کرم پودر کمک کند پوست یکدست شده و دیگر تن رنگی اصلاح کننده خود را نشان ندهد.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع آرایش “آرایش پوست‌های حساس” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱ دی ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. سعدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…