چرا همین حالا بهترین زمان خرید خانه است؟

۳
2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کارشناسان مسکن می‌گویند هر دو طرف عرضه و تقاضا در بازار به درک مشترک رسیده‌اند و مالکان نیز می‌دانند که ظرفیتی برای رشد قیمت وجود ندارد.
بهترین زمان برای خرید خانه
بعد از دوره کوتاه‌مدت رونق و طی دوره رکود بازار مسکن که معمولا ۱۰ تا ۱۵ فصل طول می‌کشد، بهترین زمان برای خرید خانه است. شواهد نشان می‌دهد که بازار مسکن وارد دوره پسارکود شده است به عبارت بهتر، خرید و فروش نسبت به عمق رکود افزایش یافته ولی میزان معاملات آنقدر بالا نیست که بتوان آن را رونق نامید.

به گزارش مجله دلتا در آبان‌ماه امسال ۴ هزار و ۱۰۰ مورد معامله مسکن در شهر تهران، امضا شده که نسبت به ماه پایانی تابستان که خرید و فروش به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود، با ۴۶ درصد افزایش روبه‎رو بوده است. اکنون به نظر می‌رسد متقاضیانی که سطح فعلی قیمت‌ها را پذیرفته‌اند به تدریج وارد بازار شده‌اند.

دو عامل محرک در بازار مسکن

رکود مسکن که از اوایل سال ۹۲ آغاز شد و ابتدای ۹۷ پایان یافت، طولانی‌ترین دوره رکود در چهار بازه زمانی ۱۳۶۸، ۱۳۸۶، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ بوده است. در پسارکود کنونی، هر دو طرف عرضه و تقاضا در بازار مسکن به یک درک مشترک رسیده‌اند. از یک طرف مالکان می‌دانند که ظرفیتی برای رشد قیمت وجود ندارد. از طرف دیگر، خریداران می‌دانند که نمی‌توان بیش از این انتظار ریزش شدید قیمت را داشت. نمایه‌های دریافتی حاکی از آن است که قیمت مسکن به قیمت واقعی نزدیک شده و متقاضیان موثر که خانه را به قصد سکونت، خریداری می‌کنند با نزدیک شدن به ماه‌ های پایانی سال برای خرید آماده شده‌اند. البته با وجود افزایش قیمت آهن‌آلات و نرخ دستمزد که درپی افزایش اخیر قیمت بنزین اتفاق افتاده است، کارشناسان، تورم مجددی را برای بازار مسکن حداقل تا ماه‌ های آینده متصور نیستند و این دوره را بهترین زمان برای خرید خانه می‌دانند.

۳ دیدگاه

  1. سعدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

  2. سعدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

  3. آرین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ق٫ظ

    تحلیل خوبی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…