خرید آپارتمان در کوی بیمه

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله کوی بیمه یکی از محله‌های خوش آینده پایتخت است که در غرب تهران و در منطقه 5 قرار دارد.
خرید آپارتمان در کوی بیمه

محله کوی بیمه واقع در منطقه ۵ تهران با مساحتی بالغ بر ۰٫۶۹ کیلومتر مربع، از شمال به شهرک آپادانا، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری، از شرق به شهرک شهید فکوری و از غرب به شهرک اکباتان محدود می شود. اگر قصد خرید آپارتمان در کوی بیمه را دارید در این مطلب با ما همراه شوید.

به گزارش مجله دلتا قرارگیری محله کوی بیمه در نزدیکی اکباتان موجب شده تا شاخصه‌های مثبت آن کمتر دیده شود، اما این محله با برخورداری از اماکن عمومی، فرهنگی و همچنین پارک‌ها و بوستان‌های زیبا و دسترسی راحت به ایستگاه‌های مترو و تاکسی همواره بهترین گزینه برای کارمندان و قشر متوسط بوده است.

کوی بیمه در گذشته

نام کوی بیمه از بیمه‌ تامین اجتماعی گرفته شده است. در زمان ساخت شهرک اکباتان ، کوی بیمه منطقه‌‌ای صنعتی و پر از کارخانه و کارگاه بوده و ساکنان چندانی هم نداشته است. در آن زمان، کوی بیمه و اکباتان با یک دیوار واقع در خیابان بیمه‌ پنجم از هم جدا می‌شدند؛ به طوری‌که هیچ کوچه‌ای از سمت کوی بیمه به اکباتان راه نداشته است. بعدها با اعتراضات اهالی کوی بیمه، این دیوار خراب و این اقدام به مرور موجب رشد، رونق و تغییر کاربری محله و مسکونی شدن آن می‌شود.

خیابان‌های مهم کوی بیمه

خیابان‌های اصلی کوی بیمه به این صورت نامگذاری شده‌اند: بیمه یکم خیابان شهید ریاحی، بیمه دوم خیابان آزمون نیا، بیمه سوم خیابان رستمی، بیمه چهارم خیابان فلسفی و بیمه پنجم خیابان عموییان. این پنج خیابان، خیابان های اصلی شمالی_جنوبی این محله هستند و همچنین خیابان شرقی_غربی این محله خیابان شهید عظیمی نام دارد.

دسترسی به کوی بیمه

این محله محدودیت تردد و طرح زوج و فرد ندارد؛ بنابراین از لحاظ رفت و آمد با خودروی شخصی مشکلی نخواهید داشت. کوی بیمه دارای یک ایستگاه مترو در ابتدای خیابان بیمه دوم است که در مسیر خط چهار مترو قرار دارد و یک ایستگاه میان راهی است. این ایستگاه از یک طرف به ایستگاه متروی اکباتان، از یک طرف به ایستگاه متروی میدان آزادی و از یک طرف به ایستگاه خط متروی فرودگاه متصل می‌شود.

مراکز مهم محله کوی بیمه

جدا از وجود مراکز هواپیمایی و بیمه بسیار در کوی بیمه، این محله دارای یک مسجد، یک کتابخانه عمومی، یک بازار روز، دو بوستان، یک خانه سلامت و دو مجتمع ورزشی و یک ایستگاه مترو است. مسجد الله تنها مسجد محله کوی بیمه بوده و در بخش شمال غربی میدان سالاری، میدان مرکزی کوی بیمه، واقع شده است. کتابخانه عمومی بیمه یکی از کتابخانه های عمومی بزرگ است که در این محله قرار دارد و در خیابان دوم بیمه واقع شده است. بازار میوه و تره‌بار در کوی بیمه برای خرید اقلام مورد نیاز منزل دارای تنوع عالی است. شما می‌توانید البسه مورد نیاز خود را از پاساژ و مجتمع تجاری تندیس واقع در کوی بیمه خریداری کنید. مجتمع تجاری تندیس در خیابان سوم بیمه قرار گرفته است. رستوران‌ها و فست فودهای مختلفی نیز در نواحی اکباتان و بیمه واقع شده اند. اگرچه مغازه‌ها در کوی بیمه به تنهایی انواع و اقسام مایحتاج روزانه ساکنان این محله را فراهم می‌کنند، اما به لحاظ امکانات و خدمات مسلما اکباتان امتیاز بالاتری دارد. دسترسی به این امکانات و خدمات از جمله مجتمع، سینما مگامال و فروشگاه هایپر برای ساکنان کوی بیمه آسان است.

مراکز تفریحی

گلایل و مینا، بوستان‌های محله کوی بیمه هستند که با ارائه فضای سبز و وسایل بازی متعدد، مکان امن و مناسبی را برای بازی و تفریح کودکان فراهم کرده‌اند. بوستان زیبا و سرسبز گلایل که در خیابان عظیمی قرار دارد، در سال ۱۳۶۹ تأسیس شده است. مساحت این بوستان حدوداً ۹۹۷۳۰ متر مربع بوده و نکته جالب در مورد این بوستان تنوع گونه های گیاهی است که در آن دیده می شود. درخت‌هایی مانند چنار، بید، سرو نقره‌ای، نوپا، سرو شیرازی، ماگنولیا، برگ بو، یوگا، یاس زرد، اسپیرم، دم موشی، هفت رنگ، نسترن و چمن را می توان در این بوستان مشاهده کرد. بوستان مینا نیز در خیابان بیمه چهارم واقع شده است.

قیمت ملک

دسترسی بی‌دردسر کوی بیمه به شهرک اکباتان، موجب شده است بسیاری از اهالی این محله به راحتی بتوانند از امکانات این شهرک استفاده کنند. البته این به آن معنی نیست که کوی بیمه کمبود امکانات دارد. چنانچه قصد خرید آپارتمان در اکباتان را دارید اما بودجه شما برای خرید آپارتمان به پای قیمت های این شهرک نمی رسد، خیلی دور نشوید و به اقامت در بیمه جدی‌تر فکر کنید. اگرچه در حال حاضر قیمت‌های خرید آپارتمان در اکباتان بیشتر از خرید بیمه است، اما ساخت‌ و‌ سازهای این محل و برنامه بلندمدتی که شهرداری برای بیمه چیده است، بعید نیست حتی این محدوده را از اکباتان هم در آینده گران‌تر کند. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در کوی بیمه اینجا کلیک کنید.

۳ دیدگاه

  1. سعدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  2. سعدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

  3. فرهاد کرمی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…