قرص ویتامین e ؛ معجزه سلامتی و زیبایی

۹
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یک بار دیگر ویتامین ها مهمان صفحه سلامتی مجله دلتا هستند؛ این بار نوبت ویتامین E و مکمل های آن است؛ درباره خواص بی‌نظیر قرص ویتامین E چه می‌دانید؟ با ما همراه باشید.
خواص-قرص-ویتامین-e

قرص ویتامین e معجزه می‎کند! درباره خواص قرص ویتامین e چه می‌دانید؟ شاید اولین چیزی که درباره ویتامین ها و به خصوص ویتامین e به ذهن برسد، خواص بی‌نظیر قرص و کپسول این ویتامین برای زیبایی پوست و مو باشد؛ صبر کنید، معجزه ویتامین e همچنان ادامه دارد، اگر می‌خواهید با خانواده ویتامین E ( ویتامین زیبایی ) بیشتر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید، مجله دلتا همیشه به فکر زیبایی و سلامتی شما است؛ با ما همراه باشید.

ویتامین E

ویتامین E ( ویتامین e ، ای) 

ویتامین ای یک داروی شگفت‌انگیز است؛ فرقی نمی‌کند قرص یا کپسول ویتامین e باشد و حتی روغن آن! این ویتامین در هر شکلی که مصرف شود، می‌تواند مشکلات قلبی، فشار خون بالا، واریس پا، دیابت و بیماری های آلزایمر و زوال عقل را درمان کند.

ویتامین e برای چشم ها و سلامت رحم زنان و حتی درمان ناتوانی جنسی آقایان هم بسیار مفید است؛ البته از خواص بی‌نظیر این ویتامین برای پوست و مو هم نمی‌توان گذشت!

اگر بدن شما با کمبود ویتامین E مواجه شود، به احتمال زیاد مشکلاتی از قبیل خشکی پوست، آب مروارید، کم خونی شدید، کاهش میل جنسی، مشکلات تولید مثل و باروری، گرفتگی عضلات پا، مشکلات گوارشی و جوش و آکنه به سراغ شما می‌آیند.

قرص ویتامین e

خواص قرص ویتامین e  

درباره خواص قرص ویتامین e ( قرص ویتامین ای) چه می‌دانید؟ همانطور که گفتیم، قرص یا کپسول ویتامین e خواص درمانی و زیبایی زیادی دارد؛ با ما همچنان همراه باشید:

قرص ویتامین ای؛ محافظ سلول های بدن

قرص ویتامین E یا آلفاتوکوفرول مانند یک مدافع در برابر تخریب های سلولی عمل می‌کند؛ درواقع ویتامین E محافظ سلول های بدن شما است. این ویتامین می‌تواند رادیکال های آزاد را که به مغز آسیب می‎زنند مهار کند.

قرص و کپسول ویتامین E ؛ تقویت کننده مو

شاید یکی از خواص فوق‌العاده ویتامین E همین باشد؛ اگر زیبایی بیشتری برای پوست و مو و حتی ناخن های خود می‌خواهید، ویتامین E را فراموش نکنید؛ مصرف مداوم قرص ویتامین E ضمن جلوگیری از پیری پوست، به ضخیم شدن ریشه مو های شما کمک می‎کند.

بنابراین اگر ریزش مو یا موخوره دارید، این قرص را حتما امتحان کنید؛ با مصرف ویتامین E به صورت قرص، کپسول یا روغن می‎توانید رطوبت بیشتری به پوست خود هدیه دهید؛ این ویتامین جریان خون را در ریشه مو افزایش می‌دهد و باعث رشد بیشتر مو ها می‌شود.

قرص ضد التهاب

ویتامین E ویژگی ضد التهابی دارد که به پیشگیری از قرمزی، پف صورت و چشم ها و دیگر موارد التهاب عمومی پوست کمک می‌کند. همچنین ویژگی آنتی اکسیدانی این ویتامین در پیشگیری از نشانه های پیری و چین و چروک ها موثر است؛ همچنین با مصرف این ویتامین برای همیشه با جای جراحت و زخم ها خداحافظی می‌کنید.

خواص قرص ویتامین e برای پوست

قرص و کپسول ویتامین e برای پوست و جوش صورت

ترکیب ویتامین e با ویتامین A و زینک می‌تواند برای از بین بردن جوش های صورت معجزه کند! شاید باورتان نشود اما استفاده مداوم از قرص یا کپسول ویتامین E می‌تواند باعث چاقی صورت شود. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که کمبود ویتامین E ،A و زینک با جوش صورت مرتبط هستند؛ بنابراین بد نیست که روزانه مقدار ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید.

مبارزه با عفونت های ویروسی

شاید تعجب‌آور باشد اما ویتامین E می‌تواند سرماخوردگی شما را درمان کند؛ درواقع قرص ویتامین E یک آنتی بیوتیک زیبایی است که به سیستم ایمنی بدن و گلبول های سفید (سرباز های دفاعی بدن) کمک زیادی می‌کند. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد، افرادی که با کمبود ویتامین ای مواجه هستند، بیشتر دچار بیماری های ویروسی و عفونتی مثل سرماخوردگی می‌شوند.

رقیق شدن خون

ویتامین ای باعث رقیق شدن خون می‌شود و قدرت چسبندگی پلاکت ها را کاهش می‌دهد؛ این مکانیزم باعث کاهش خطر لخته شدن خون و بروز سکته قلبی و مغزی می‌شود. البته ویتامین E را نباید همزمان با دارو های رقیق‌کننده خون مثل آسپرین، پلاویکس، ژلوفن و غیره استفاده کرد؛ پس هنگام مصرف این ویتامین با پزشک مشورت کنید و مراقب تداخل دارویی باشید.

خواص ویتامین e برای زنان

مصرف ۴۰۰ واحد ویتامین E دو روز قبل از شروع قاعدگی و تا ۳ روز بعد از آن از عوارض و درد های قاعدگی خانم ها کم می‌کند. مصرف این ویتامین و به خصوص قرص آن می‎تواند باعث تعادل هورمون های زنانه شود؛ در این صورت، چرخه قاعدگی هم تنظیم خواهد شد.

درواقع، ویتامین E نقش مهمی در توازن سیستم های غدد درون‌ریز و عصبی بدن افراد و به خصوص خانم ها دارد و به طور طبیعی برای تنظیم تعادل هورمون ها بسیار مؤثر است. اگر هورمون های بدن شما تعادل نداشته باشند، مشکلاتی از قبیل افزایش وزن، آلرژی، عفونت های دستگاه ادراری، تغییرات در پوست، اضطراب و خستگی برای بدن پیش خواهد آمد.

ویتامین e و سلامت چشم ها

مصرف روزانه ویتامین E، عنصر روی و سلنیوم همراه با سایر آنتی اکسیدان ها از قبیل بتاکاروتن و ویتامین C در افراد بالای ۵۰ سال به طور قابل توجهی بیماری های مربوط به چشم مثل آب مروارید را کاهش می‎دهد.

خواص قرص ویتامین e

قرص ویتامین e را چند روز یک بار بخوریم؟ 

مقدار مصرف روزانه قرص ویتامین E برای بزرگسالان ۱۵ میلی‎  گرم است. بدن خانم های باردار هم به میزان مشابهی از این ویتامین نیاز دارد، اما برای مادران شیرده این مقدار برابر با ۱۹ میلی ‎گرم است؛ شما می‎توانید برای جلوگیری از کمبود ویتامین e از منابع طبیعی غنی از این ویتامین در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

استفاده از مکمل های طبیعی و قرص و کپسول ویتامین e هم با تجویز پزشک می‎تواند بسیار کمک ‎کننده باشد؛ مقدار مصرف استاندارد قرص ویتامین e برای افراد مختلف به شرح زیر است؛ البته با توجه به تفاوت های سیستم بدن هر فرد این مقدار باید توسط پزشک به طور دقیق‌تر مشخص شود:

کودکان

۱-۳سال: ۶ میلی‌گرم در روز

۴-۸ سال: ۷ میلی‌گرم در روز

۹-۱۳  سال: ۱۱ میلی‌گرم در روز

زنان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی‌گرم در روز

خانم های باردار: ۱۵ میلی‌گرم در روز

خانم های شیرده: ۱۹ میلی‌گرم در روز

مردان

۱۴ سال و بالاتر: ۱۵ میلی‌گرم در روز

ویتامین e

عوارض قرص ویتامین e ( ویتامین ای ) 

اگر دوز و مقدار مصرف مکمل های ویتامین e تغییر کند، ممکن است بدن فرد با بیماری های مختلفی مواجه شود؛ از جمله عوارض مصرف بیش از حد ویتامین e این موارد است:

  • نارسایی قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • اختلالات خونریزی شدید قبل و بعد از جراحی
  • افزایش شانس ابتلا به سرطان ریه، گردن و پروستات
  • افزایش احتمال مرگ پس از حمله قلبی یا سکته مغزی

نظر شما درباره ویتامین های مختلف و از جمله ویتامین e چیست؟ تجربه های زیبایی و درمانی خود را با مجله ما در میان بگذارید؛ مجله دلتا همیشه به فکر زیبایی و سلامتی بیشتر شما است.

۹ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۵۱ ب٫ظ

    مفید و آموزنده بود

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۲۴ ق٫ظ

    بسیار آموزنده و مفید بود

    پاسخ

    • نوید

      ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

      مثل همیشه مفید وکامل در باره ویتامین Eشرح وراهنمایی کردید

      پاسخ

  3. مسعود

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ق٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

  4. سعدی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  5. فتحی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  6. ثامن

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۹ ق٫ظ

  7. اسکندری

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۲ ب٫ظ

    perfect

    پاسخ

    • مسعود

      ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۱۹ ب٫ظ

      ممنون از مطالب مفید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…