عناصر مهم در چیدمان آشپزخانه

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چیدمان آشپزخانه به شیوه مدرن، خانه را زیبا می‌سازد و فضایی کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهد.
چیدمان آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه در سبک های مختلفی صورت می‌گیرد. این بخش پر اهمیت ترین قسمت خانه است که افراد زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کنند. آشپزخانه باید تمیز باشد و بتوان به راحتی در آن کار کرد. بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که فضای داخلی آن کاربردی باشد. در این مطلب مجله دلتا شیوه های چیدمان آشپزخانه را به شما می‌گوییم.

  • نورپردازی

به طور کلی در چیدمان آشپزخانه های کوچک، استفاده از چند منبع نور برای روشن شدن فضا توصیه می‌شود. زیرا وجود نور کافی، با حذف نقاط تاریک سبب می‌شود فضای داخلی بزرگ تر به نظر برسد. استفاده از نور مخفی سقف یا زیر کابینت نیز به عنوان منابع نوریِ مکمل شما را در رسیدن به این هدف یاری می‌رسانند. با قرار دادن آینه در آشپزخانه، بازتاب نور را چند برابر کنید.

مدل پرده آشپزخانه

  • مدل پرده آشپزخانه

به جای پرده های تیره و ضخیم از پارچه های توری، سبک و نازک استفاه کنید تا علاوه بر این جلوی ورود نور را نگیرد، با رنگ های روشن فضای چیدمان آشپزخانه را دلباز کند.

  • کفپوش آشپزخانه

کفپوش های مختلفی برای آشپزخانه وجود دارد. یک کفپوش مناسب باید چند ویژگی خاص داشته باشد. ضد آب، مقاوم در برابر دما و فشار، سطح هموار و زیبایی از خصوصیات کفپوش مناسبِ آشپزخانه است. سرامیک، پارکت، سنگ، وینیل، مشمع و غیره. رنگ کفپوش تاثیر زیادی در نمای داخلی چیدمان آشپزخانه دارد. با توجه به رنگ سقف، دیوار ها و کابینت، کفپوش مناسبی تهیه کنید.

کفپوش آشپزخانه

  • کابینت آشپزخانه

برای داشتن دکوراسیونی منحصر به فرد در آشپزخانه، نوع و رنگ کابینت اهمیتی ویژه دارد. کابینت های شیشه ای و های گلاس سطحی براق دارند و با انعکاس پرتوهای نور، سبب روشن شدن آشپزخانه می‌شوند. کابینت مناسب باید شامل کمد های عمیق و چندین کشو باشد.

  • جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه در واقع نوعی کابینت مستقل است که وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد، و نمایی مدرن به وجود می‌آورد. معمولا جزیره به عنوان کانون توجه شناخته می‌شود. اگر از جزیره آشپزخانه در چیدمان این بخش از خانه استفاده می‌کنید، و جای کافی در اختیار دارید، می‌توانید به عنوان میز غذاخوری از آن بهره ببرید. لوسترهای مدرن را برای روشن کردن بخش بالایی میز استفاده کنید.

کاشی بین کابینتی

  • کاشی بین کابینتی

دیوار ها را با کاشی های بین کابینتی بپوشانید. نیازی نیست تمام فضا را کاشی کنید. فقط بخشی از دیوار که قابل مشاهده است، یعنی فضای بین کابینت ها را با کاشی یا سرامیک دیواری پوشش دهید.

  • نظم در چیدمان آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه باید کاربردی باشد. این ویژگی با قرار دادن وسایل در جای مناسب پدید می‌آید. لوازم غیر ضروری را داخل کابینت قرار دهید و با ایجاد نظم و از بین بردن شلوغی، نمایی دلنشین و جذاب ایجاد کنید. از تقسیم کننده های مخصوص داخل کشو و کابینت کمک بگیرید.

وسایل بزرگ را طوری داخل آشپزخانه قرار دهید که به راحتی بتوان در کابینت را باز کرد و به تمام بخش ها دسترسی داشت. نصب شلف های دیواری کمک می‌کند علاوه بر داشتن نظم، نمایی زیبا داشته باشید.

گل های آپارتمانی

  • گل های آپارتمانی

گیاهان زیادی وجود دارند که با توجه به شرایط منزل قابلیت سازگاری و نگهداری را داخل خانه دارند. گل های آپارتمانی را در بخش های مختلف خانه استفاده کنید. وجود گیاهان زنده، مانند سانسوریا و بامبو، در دکوراسیون به تصفیه هوا کمک می‌کنند. علاوه بر این رنگ سبزِ برگ گل ها آرامش بخش است. گلدان گل را روی اپن، یا پشت پنجره قرار دهید.

رنگ کابینت

  • رنگ کابینت

با انتخاب رنگ دیوار به دکوراسیون هویت ببخشید. رنگ های گرم جلوه ای دوستانه به فضا می‌بخشد، اشتها و هیجان را افزایش می‌دهند. در حالی که رنگ های سرد به بزرگ دیده شدن آشپزخانه کمک می‌کنند. انتخاب رنگ کابینت به سلیقه شما بستگی دارد. کابینت های سفید و چوبی در دکوراسیون خانه های ایرانی از محبوبیت زیادی برخوردار است. با توجه به ویژگی روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، هر کدام از رنگ ها تاثیر متفاوتی روی نمای این بخش از خانه خواهند داشت.

برای چیدمان آشپزخانه مناسب، ابتدا روی کاغذ طرح مورد نظر را  طراحی و سپس آن را اجرا کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۷ ب٫ظ

  2. شمس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۴۲ ق٫ظ

      🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…