مزایای خرید خانه در محله دهکده المپیک

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دهکده المپیک، محله چهل‌ساله تهران است که دسترسی آن به امکانات شاخص و متنوع مانند یک آهنربا متقاضیان را جذب می‌کند.
خرید آپارتمان در دهکده المپیک

آیا می‌دانستید محله دهکده المپیک واقع در منطقه ۲۲ تهران، در گذشته بخشی از کن و منطقه ۵ شهرداری تهران بوده است؟ اگر قصد خرید آپارتمان در دهکده المپیک را دارید با مجله دلتا همراه شوید.

به گزارش مجله دلتا تمام شهرت محله دهکده المپیک به دلیل ساخت مجموعه ورزشی ۱۰۰ هزار نفری آزادی در چند دهه گذشته است و همین موضوع موجب شده تا سرمایه‌گذاران بخش مسکن به چشم دیگری به این محله نگاه کنند.

دهکده المپیک یکی از محله‌های شمال غربی تهران بوده و از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه همت، از شرق به باغ‌های کن و از غرب به شهرک راه‌آهن محدود است. شهرک دهکده المپیک با ساختمان‌های متحدالشکل خود در این محله قرار دارد. یک اتفاق منجر به ساخت این شهرک در دهه ۴۰ شد؛ قرار گرفتن ایران به‌عنوان میزبان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴.

دهکده المپیک در گذشته

برگزاری بازی‌های آسیایی در سال ۵۳ و میزبانی ایران از سه هزار ورزشکار، منجر به ساخت دهکده المپیک شد؛ بنابراین این محله مانند محله‌های دیگر تهران همچون اقدسیه ، دارآباد ، اختیاریه و… از قدمت چندان طولانی برخوردار نیست. در اواخر دهه ۴۰ زمین های این محله برای ساخت سالن های ورزشی، آپارتمان هایی برای استراحت و اقامت مهمانان انتخاب شد. ساختمان‌های شهرک بعد از پایان مسابقات بدون استفاده ماند و فقط چند تن، مامور حفاظت از این شهرک شدند.

بعد از انقلاب اسلامی این ساختمان‌ها به کارکنان سازمان تربیت بدنی فروخته شد و زندگی در شهرک که اکثر ساکنان آن کارکنان همین سازمان بودند، جنبه رسمی به خود گرفت. بعدها محدوده کنونی دانشگاه علامه طباطبایی در این محله تبدیل به محل اسکان جنگ زدگان در جریان جنگ تحمیلی و شهروندان شهرهای جنوبی کشور قرار گرفت. دهکده المپیک به دلیل هدف ساخت آن، معماری خاصی دارد. بلوک‌ها به وسیله فضای سبز از یکدیگر جدا شده‌ و محله‌ای دنج را ایجاد کرده‌اند.

دهکده المپیک

دسترسی به محله دهکده المپیک

اگر با خودروی شخصی تردد می‌کنید، لازم است بدانید که دهکده المپیک از غرب به بزرگراه آزادگان از شمال به جاده آبشار، از شرق به محله اندیشه و از جنوب به بلوار علامه جعفری منتهی می‌شود. خطوط اتوبوس صادقیه_دهکده المپیک، میدان صنعت_کوهسار و پایانه آزادی_چیتگر دسترسی شما را به این محله آسان می‌کنند. خطوط مترو صادقیه و چیتگر و تاکسی‌های مستقر در اطراف آن‌ها نیز سرویس‌های حمل‌و‌نقل دیگری هستند که دسترسی به این محله را پوشش می‌دهند.

مراکز تفریحی و ورزشی

سینما دهکده که در سال ۴۲ افتتاح شده و در رده سینماهای قدیمی‌ساز قرار می‌گیرد، در سال‌های اخیر بازسازی شده و دارای دو سالن مدرن با درجه کیفی “یک” است. آبشار تهران و بوستان‌ جوانمردان نیز مراجعه‌کنندگان بسیاری را به‌خصوص در تعطیلات به این منطقه جذب می‌کند. دریاچه چیتگر (دریاچه خلیج فارس تهران) این محله را به قطب گردشگری تبدیل کرده‌ است. مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی نیز در پهنه خشکی ایجاد شده‌ است؛ بنابراین در محله دهکده المپیک، خیالتان از لحاظ دسترسی به امکانات تفریحی راحت خواهد بود. معروف‌ترین مکان برای ورزش در این محله باشگاه ورزشی توحید است که ورزش‌دوستان را فرا می‌خواند.

محله دهکده المپیک

مراکز خرید

تعاونی کارکنان تربیت‌بدنی، فروشگاه زنجیره‌ای شهروند بعد از زیرگذر آزادگان، بازار روز المپیک، مجتمع تجاری گلستان در میدان لاله و فروشگاه‌های محلی کوچک و بزرگ ارائه کنندگان کالا و خدمات به ساکنان این محله هستند.

قیمت ملک

سکوت و آرامش محله دهکده المپیک را نمی‌توان نادیده گرفت، به‌علاوه این محله از امکانات ورزشی و تفریحی بسیار مناسبی برخوردار است که بیشتر ورزشکاران معروف از امکانات آن استفاده می‌کنند. این عوامل، متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت ملک در محله دهکده المپیک بوده و موجب جذب افراد بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این محله شده‌اند.

آپارتمان در دهکده المپیک

سطح قیمت خانه‌های این محله به دلیل بافت نسبتا قدیمی آن متوسط است. در محدوده اطراف شهرک دهکده المپیک، آپارتمان‌هایی در حال ساخت وجود دارند. قیمت ملک بسته به متراژ، موقعیت و امکانات ملک در دهکده المپیک متفاوت است. قیمت هر متر مربع خانه ویلایی از ۱۶ تا ۲۷ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و آپارتمان‌های تازه ساز نیز از ۱۸ تا ۳۰ میلیون در دفتر مشاوران املاک آگهی شده‌اند. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در دهکده المپیک اینجا کلیک کنید.

محله دهکده المپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…