۵ نکته برای چیدمان کوسن فانتزی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوسن فانتزی بالشت کوچکی است که برای راحتی و زیبایی دکوراسیون روی تختخواب، مبل و صندلی قرار داده می‌شود و روکش آن طرح هایی فانتزی دارد.
کوسن فانتزی

افزودن کوسن به دکوراسیون می‌تواند به سرعت فضای خانه را متحول کند. بنابراین با دانستن ۵ نکته ساده، کوسن فانتزی را مانند طراحان داخلی حرفه ای در خانه به کار ببرید و نمایی جذاب ایجاد کنید. این مطلب مجله دلتا شما را برای انجام تغییرات بزرگ یاری می‌رساند. اگر بخواهید جلوه ای جدید به نمای خانه ببخشید، چیدمان خانه را با فصل سازگار کنید، یا به طور کلی تغییر دکوراسیون دهید، دانستن این نکات به شما کمک خواهد کرد.

تعداد کوسن

کوسن را می‌توانید روی کاناپه، صندلی یا تختخواب قرار دهید. اما اگر می خواهد این بالشت های دوست داشتنی را روی کاناپه و سرویس مبلمان بگذارید و انواع بزرگ را ترجیح می‌دهید، اولین قانون، قرار دادنِ یک کوسن بیش تر از تعداد نشیمن است. به این معنا که برای مثال دو کوسن روی مبل تک نفره بگذارید. اگر کوسن فانتزی شما سایز مناسبی نداشته و بیش از حد بزرگ باشد، نمی‌توانید حداقل کمیت را در اصول چیدمان رعایت کنید.

اگر کوسن فانتزی با ابعاد کوچک را دوست دارید، می‌توانید تعداد را افزایش دهید تا جایی که راحتی را از بین نبرد. بهتر است چند کوسن با کیفیت و اندازه مناسب داشته باشید، تا تعداد زیادی کوسن که به سختی آن ها را جای داده اید.

ابعاد مناسب کوسن

ابعاد مناسب کوسن

کوسن فانتزی فرم های متنوعی دارد. همان طور که در نکته قبلی بیان شد، تعداد کوسن به ابعاد آن وابسته است. اما سوال اینجاست که یک کوسن تا چه اندازه می‌تواند بزرگ باشد؟ در جواب باید بگوییم سایز کوسن، ارتباطی مستقیم با ابعاد مبلمان یا تختخواب دارد. به طور میانگین کوسن های مربعی دارای طول و عرضی به ابعاد ۵۰ سانتی متر مربع هستند. البته می‌توانید بر اساس نیاز خود، سایر اندازه ها را انتخاب کنید.

home of wool twistmepretty collab 1 5 نکته برای چیدمان کوسن فانتزی

کوسن فانتزی مبل

حالت ایده ئال استفاده از کوسن فانتزی، ترکیب فرم های مختلف در کنار یکدیگر است تا دکوراسیونی پویا داشته باشید و نگاه افراد بین اشکال جذاب و متفاوت در حرکت باشد. خود را با انواع کلاسیک محدود نکنید. می‌توانید ابعاد مختلف را ترکیب کنید، مربع، مستطیل، گرد یا بیضی از محبوب ترین فرم ها هستند. بزرگ ترین کوسن را در پشت، و کوچک ترین را در جلو قرار دهید تا عمق ایجاد شود.

کوسن فانتزی پارچه ای

کوسن فانتزی پارچه ای

برای ایجاد تنوع، علاوه بر استفاده از فرم های مختلف، می‌توانید از طرح و الگو های گوناگون کمک بگیرید. تعداد نا محدودی طرح و مدلِ کوسن فانتزی وجود دارد که تقریبا برای هر سلیقه ای می‌توان طرح مناسب را پیدا کرد؛ خطوط راه راه، هندسی، گل گلی، تصاویر چاپ شده و سایر طرح های دیگر. آن ها را در کنار کوسن های ساده ترکیب کنید و رنگ های مشابه را برای آن ها در نظر بگیرید. گرچه الگوی کوسن ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد، یکپارچگی رنگ به ایجاد پیوستگی در دکوراسیون کمک خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو رنگ غالب انتخاب کنید، و آن را روی سایر کوسن ها بازتاب دهید. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید، طرح یک کوسن را انتخاب، و سایر بالشت ها را با توجه به رنگ و الگوی آن تهیه کنید.

رنگ کوسن

رنگ کوسن

رنگ های مختلف را برای کوسن فانتزی در نظر بگیرید، و چند قانون را رعایت کنید. ترکیب رنگ ها را از میان حداکثر سه رنگ برگزینید و فضا را با رنگ های بیش تر شلوغ نکنید، مگر اینکه بخواهید خانه را با سبکی خاص، مانند وینتج چیدمان کنید. سه رنگ هم خانواده یا مکمل را در نظر بگیرید تا با هم هارمونی داشته باشند و فضایی آرامش بخش تشکیل دهند.

موارد گفته شده به داشتن چیدمانی جذاب کمک می‌کنند اما الزامی برای پیروی از آن ها وجود ندارد. با دانستن این نکات و تکیه بر خلاقیت و سلیقه خود، دکوراسیون خانه خود را به گونه ای منحصر به فرد چیدمان کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…